Skocz do zawartości

Piasty na sztywna os, do ramy na zaciski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie...da się jakoś? Zmieniam rower, kupilem Speca Crux e5, i potrzebuje 2gi komplet kół... Tyle ze tam sa tarcze na 6 śrub, ale mocowanie kola na zacisk, szybkozamykacz...Nie widzę nigdzie takich kół, w sensownej cenie i na waska opone...

Nie musza  byc lekkie..ale moje 90kg  waży...

Sa natomiast kola na thru axle...Da się to bezpiecznie zamontować? Jakies przejściówki, adaptery?

 

Opublikowano

Niektóre piasty da się przerobić, np dt i część novateców.

A kół pod tarcze i QR też jest sporo.

Opublikowano
22 minuty temu, staszek.s napisał:

Nie widzę nigdzie takich kół, w sensownej cenie i na waska opone...

Najpierw napisz co to jest sensowna cena. Bo zaraz się okaże, że to 500 plnów

BTW nie wiem jak szukasz ale wszystkie najpopularniejsze kola występują w konfiguracji qr+6 śrub, np vision 30

Opublikowano

Cóż...amator jestem...takie 500 było by ok...trochę wiecej tez...ale powyżej 1k juz nie bardzo :) Póki co patrzylem na alle i olx..... bieda trochę...

Opublikowano
2 godziny temu, staszek.s napisał:

No właśnie...da się jakoś?

Twoim problemem jest to, że pewnie do koła chcesz dać kasetę 11speed szosową.

Pod MTB jest spory wybór piast uniwersalnych 142/135 na oś 12 mm. Bębenek niestety trzeba by było lekko ściachać na tokarce.

2 godziny temu, staszek.s napisał:

Sa natomiast kola na thru axle...Da się to bezpiecznie zamontować? Jakies przejściówki, adaptery?

Upewnij się najpierw czy bębenek jest pod kasety szosowe.

Opublikowano

Mam założona kasetę 10rz tiagry. 9rz sram szosowe tez pasuje. 11ki nie mam i nie planuje ;) 

Opublikowano
Godzinę temu, staszek.s napisał:

Mam założona kasetę 10rz tiagry. 9rz sram szosowe tez pasuje. 11ki nie mam i nie planuje ;) 

Piasty tył: https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty?&filter[sort]=3&filter[95]=%2C7%2C

Ośki/adaptery:
https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski-piast/prod/reverse-axle-qr
https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/osie-piast/prod/dartmoor-reel-reel-pro-adapter
 

Obręcz jaką już chcesz + szprychy + nyple

Na koniec montaż https://rowerowy.com/skladak (chyba +35 zł za montaż) i masz tylne koło

Opublikowano

Jeśli masz szybko zamykacz to nie ma innej opcji jak tylko Thru bolt.

Najrozsądniejszą opcją będzie piasta novateca D772sb lub D792SB.

Piasta ta da możliwość thru bolt po zakupie osi i jest przystosowana do 11 rzędowych kaset szosowych w razie potrzeby.

Np.

1.pod center lock:

http://www.rowerowyraj.pl/piasty-mtb-tylnie/2409-piasta-tyl-novatec-d792sb-cl-czarna-32-otwory.html

 i ośka:

http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/1710-os-piasty-tyl-novatec-cld772sb-qr-10-mm-aluminium.html

2. Pod 6 śrub:

http://www.rowerowyraj.pl/piasty-mtb-tylnie/1979-piasta-tyl-novatec-d792sb-czarna-283236-otworow.html

i ośka:

http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/2377-os-piasty-tyl-novatec-d792sb-10-mm-aluminium.html

A oś przelotową do Thru bolt polecam:

https://www.cyklomania.pl/dt-swiss-zacisk-tyl-mtb-thru-bolt-10-135mm-alu,id4016.html

Taki zestaw będzie super.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Noo to ładne jest ;) Podziękował...;)

A opcja pt kola używane? Jeśli sa na sztywna os...np na Novatecu, da się cos pokombinować żeby u mnie założyć??;) 

Opublikowano

Jeśli wiesz jakie to piasty to musisz poszukać na stronie producenta.

Ja wiem że niektóre Novateci, DT swissy i chyba Hope mają piasty pod Thru bolt.

Opublikowano

Dobra... to inaczej... Stwierdziłem, że póki co mnie nie stać na kompletne koła...

Będę reanimować te co mam.

Specialized AXIS Sport - po 24 szprychy przód/tył , tarcze 6 śrubek...

No i nie umiem znaleźć czegoś w miarę dostępnego... Na Aliexpres już prędzej, ale czas oczekiwania dość długi.

 

Opublikowano

Dzięki za link ;)

Teraz tak...widzę ze mam 2 opcje...

1- cale kola, takie jak np z powyższego linku...Tu ilość szprychy nie gra roli bo kupuje cale kola, no może poza moja waga...90kg zobowiazuje;) Tu raczej bym całował w 32 szprychy...minus to czas - 6 tygodni to sporo, plus ewentualny VAT

2 - same piasty. Tu koniecznie 24 szprychy bo wykorzystam obręcze od axisow;) I znów...na albo sa...ale czas...a w pl nie widzę w rozsądnej dla mnie cenie :(

ehhh trzeba będzie chyba zaczekać...:( 

Opublikowano

No niestety piasty na 24 szprychy dzisiaj ciężko dostać, a przy Twojej wadze na pewno bym w taką ilość nie szedł jak idzie o rower górski.

Zmień koło będzie najlepiej coś na 28-32 szprychy .

Opublikowano
3 godziny temu, staszek.s napisał:

Dzięki za link ;)

Teraz tak...widzę ze mam 2 opcje...

1- cale kola, takie jak np z powyższego linku...Tu ilość szprychy nie gra roli bo kupuje cale kola, no może poza moja waga...90kg zobowiazuje;)

Te koła to spokojnie wytrzymają.

Opublikowano

Wiadomo, pytanie kluczowe jaki budżet i czego człowiek oczekuje od kół :)

Opublikowano

Dobra... widze ze wszyscy starają się pomóc, za co jestem bardzo wdzięczny, więc postaram się jeszcze raz, konkretnie, wyjaśnić w czym rzecz :)

Do tej pory jeździłem na szosie Scott Speedster40 - typowa, fajna lekka szosa z geometrią endurance. Koła miałem oryginalne Syncross od Scotta, a później dokupiłem Fulcrumy (ale jakieś niskie - nie wiem który to numer).

Jeżdżę wyłącznie amatorsko, nie ścigam się, ważę 90kg, trasy maksymalnie 60-80 km, bez specjalnego patrzenia na czas.

Gdy miałem juz 2 komplety kół, to na Fulcrumach były typowe 25ki wyłącznie na trasy asfaltowe, a na Syncrossach, 28ki z bieżnikiem na trasy typu las, ścieżki itp...

Ale te 28 to i tak było troche mało, poza tym rower dość delikatny na takie nawierzchnie...

Teraz kupiłem Speca Crux, czyli typową przełajkę, a Scott czeka na nowego dobrego człowieka.

Plan był, żeby zostawić opony 35 cx na kołach Axis na których kupiłem Cruxa, a za jakis czas dokupić jakieś wąskie typowo pod oponę szosową. Tak, wiem że przełaj na szosę nie jest idealny, ale z szosowymi oponami mi wystarczy :)

Kłopot pojawił się w trakcie przeglądu roweru - piasty mają już dość, chwilę jeszcze sie pokręcą ale trzeba myśleć o wymianie. Kulki w łożyskach wymieniłem, ale bieżnie są juz zmęczone a na to nie poradzę.

Tak więc plan jest taki - w pierwszej kolejności wymienić piasty w tych kołach które mam (24H, tarcza na 6 otworów), również ze względu na to że obręcze są mocne i przeznaczone do przełaja. Tyle że mam kłopot ze znalezieniem odpowiednich cenowo piast o takich parametrach.

etap drugi, to dokupienie 2go kompletu kół pod oponę szosową, i tu zapewne skończy się na kołach składanych lub jakis innych z cena w okolicach tego tysiąca. Tu juz wiem że cos można znaleść , zwłaszcza że nie będą mnie ograniczać parametry piasty.

Opublikowano
20 minut temu, staszek.s napisał:

Tak więc plan jest taki - w pierwszej kolejności wymienić piasty w tych kołach które mam (24H, tarcza na 6 otworów), również ze względu na to że obręcze są mocne i przeznaczone do przełaja. Tyle że mam kłopot ze znalezieniem odpowiednich cenowo piast o takich parametrach.

Możesz spróbować napisać lub zadzwonić, najlepiej jedni i drugie, do Krakowskiego Bike Garaże. Na pewno mieli szeroki wybór piast pod 28H ale jak rozmawiałem o innej liczbie szprych to mówili że też są osiągalne. Piasty od chińczyka ale sprawdzonego.

Opublikowano

Pytanie tylko czy warto bawić się w wymianę piast w takich budżetowych kołach? Może taniej wyjdzie kupić nowe koła...

Chyba że sam bawisz się w zaplatanie to wtedy można :)

Opublikowano

Dzięki za link, ale chyba jednak posłucham rad i kupię całe koła...

I teraz... czy zestaw: piasty Novatec D791 (przód), D792 (tył), oraz obręcze DT Swiss R500db  będzie ok ?:) cena coś poniżej tysiąca.

Opublikowano

Namiętnie kupuje w Azji, ale koła, skoro decyduję się na nowe, wolę jednak w PL i z gwarancją... No i czas też ma znaczenie :)

Opublikowano

No to wstępnie:

https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-370-straightpull-is-r460-db-1645g-p-49.html

lub

https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-cl-r460-db-1645g-p-35.html

I pierwszy pytajnik... czy piasty Dt350 są na prawdę o tyle lepsze od DT370, że warto dopłacić 1/4 lub połowę ceny ?

Wiem (czytałem) że ratchet jest lepszy nić klasyczne zapadki, ale czy ja, kompletny amator z ambicjami, na prawdę poczuję i wykorzystam tą różnicę?

A różnica ratchet 18T vs 54T? Wiem, ilość ząbków w zębatce...ale... co to mi zmienia ?:)

Dodatkowo - trochę mnie boli to że doczytałem, że przy wersji piasty z ratchet'em, już nie kupię kasety powiedzmy hg500 bo uszkodzi mega delikatny bębenek, kosztujący tyle co pół koła, tylko... no właśnie... np jaka kaseta byłaby odpowiednia? Mówimy o 11-42/46 10rz. A do DT370? Każda podejdzie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...