Skocz do zawartości

Rock shox pike 160 mm


Jakub Piecuch

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy jest duża różnica pomiędzy rock shoxem pike rc solo air a rct3 debon air?

Opublikowano

Zbyt ogólnikowo ale trochę prawdy jest.

Najprostszy Pike jak dobrze pamiętam ( albo i nie) ma tłumik motion control.

Najwyższy Pike ma już Charagera 2, tłumik bardzo czuły i dopracowany, ale trudniejszy w serwisie.

Najtańszy Pike ma Solo air, normalna komora powietrzna.

Najdroższy Pike ma Debon air, czyli większą komorę negatywną, przez co amor w początkowym skoku jest miększy i ciut ciut czulszy.

 

Moim zdaniem największą robotę robi Charger :)

Opublikowano

Żaden Pike od wielu już lat nie ma tłumika MC tylko chargera nawet w wersji RC. Te poprzednie solo air mają charger mk1 i miały tendencje do przelatywania przez skok. Dlatego zrobili wersję Debon Air, która pod tym względem jest mniej kłopotliwa. Najdroższe jak RCT3 mają po prostu więcej regulacji co nie koniecznie wpływa na ich "lepszość". 

Opublikowano

Aa no to poprawka :)  Aaa to mi się z revelationem poj...pomyliło :D 

Opublikowano

Moim planem jest zakup Pike z solo air w wersji rc ale chce w nim wprowadzić własnie upgrade do debon air poniewaz sam upgrade kosztuje około 160 zł + montaż.

Teraz pytanie czy to dobry plan ?

Opublikowano

Nie widzę przeszkód, wymiana jest prosta o ile potrafisz serwisować amor :)

Opublikowano

Co do wymiany to nawet rockshox udostępnia film który pokazuje jak zrobić upgrade amora właśnie tym szaftem

Opublikowano

W najnowszym piku jest juz charger 2.1 ale tylko w wersji ultimate. Jest tez mozliwosc kupna upgrade do starego chargera

Opublikowano
10 godzin temu, Jakub Piecuch napisał:

Moim planem jest zakup Pike z solo air w wersji rc ale chce w nim wprowadzić własnie upgrade do debon air poniewaz sam upgrade kosztuje około 160 zł + montaż.

Teraz pytanie czy to dobry plan ?

Plan jak plan czyli może być dobry albo i nie. To tak jak rozważania z dawnych lat co lepsze po wycofaniu się RS'a z Dual Air na rzecz Solo Air. Według mnie wersje Debon Air mają wyrażną różnicę na tłumikach Motion Control czyli choćby zmiana bebechów w RS Yari. W przypadku chargera zdania są podzielone. Policz sobie ile wyjdzie shaft i robota jak nie dasz rady i zastanów się czy nie lepiej już kupić docelową wersję. Tego amora jest od groma do wyboru. 

Opublikowano

Kup docelowy tak jak ares pisze bo albo wyjdziesz na to samo albo bedziesz jeszcze do tylu

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Przede wszystkim Pike'i i Lyriki te sprzed DbA miały chargera 1.0, który był mocno awaryjny (gumowy kondom strzelał w najmniej oczekiwanej sytuacji). Wersja 2.0 jest pod tym względem poprawiona. Z kolei w wersji 2.1 zwiększono przepływy a tym samym poprawiono jeszcze czułość. 

Opublikowano

Taka ale w charger można zrobić upgrade poprzez zmianę właśnie tego gumowe go elementu czyli bladder zmienia się na inny i jest ok

Opublikowano

PIKE może są dobrymi amorkami ale ze strzelającymi goleniami/rurami sterowymi jeszcze się u nich nie skończyło

  • Lubię to! 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Heh zrobić wam wykład z pike'a muszę... bo coś tam zaslyszeliscie o róznych historycznych modelach ale wiele się pozmieniało.

Współcześnie nie licząc pike DJ są oferowane 3 modele różniące się regulacjami i malowaniem. Wszystkie pike'i (liryki, yarki i revele) od roku modelowego 2018 mają sprężynę debon air (zwiększona objętość komory negatywnej o około 30% względem solo air) inne uszczelnienia wewnętrzne, nowy smar dynamic seal w miejsce pm600 i sram butter). Wszystkie pike'i (i lyriki) mają współcześnie (od roku modelowego 2019) tłumik wyłącznie charger 2.1. W tłumikach tych względem charger 2.0 zwiększono przekroje przepływów celem minimalizacji oporów, zastosowano nowy typ oleju (maxima plush fluid 2,5WT). Pękające kondomy to domena pierwszej wersji chargera. Poprawione zostało to dawno już w 2.0. Do tego od 2019 są nowe uszczelki kurzowe (skf o zredukowanym tarciu (jeszcze bardziej niż dotychczasowe tuningowe skfy)). No i wracając do 3 typów mamy pike select, select+ i ultimate. Pierwsze dwa mają wyłącznie regulację wolnej kompresji i odbicia. W ultimate można mieć tłumik RCT3 (3 pozycje kompresji) albo RC2 (odbicie, wolna i szybka kompresja). Do tego ultimate występują w niesamowitym malowaniu. 

Odnośnie pękania dolnych goleni to zjawisko dotyczy(ło) pike, lyrik i yari 29" o numerach seryjnych od 02T95514009 do 08T96214665 (za darmo wymiana dolnych goleni jak ktoś się załapał na ten przedział). Co ciekawe dotyczy tylko czarnych i czerwonych ;)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Co ty kuźwa jaki serwisant jesteś?(pytam z czystej ciekawości to nie jest złośliwość bo widzę że masz dużą wiedzę)
Starego pike można nieźle zmodyfikować poprzez zmianę właśnie szaftu na debonair oraz wymiany w cherger cześć która pękała czyli blader i wtedy problem znika
Pike dział bardzo ładnie i płynnie

Opublikowano

Można, ale jak chcesz to doprowadzić do modelu select to musisz wymienić tłumik na współczesny 2.1, wymienić kurzówki i zastosować smar dedykowany do debon air (dynamic seal). Bez tego czułość  będzie miał nadal jak stary pike.

Opublikowano
W dniu 24.01.2020 o 23:27, vdcmike napisał:

Heh zrobić wam wykład z pike'a muszę... bo coś tam zaslyszeliscie o róznych historycznych modelach ale wiele się pozmieniało.

Słaby ten wykład i sam chyba się naczytałeś... Wynika z niego, że stary Pike to słaby, wadliwy amor a to g prawda. Trochę ludzi się przesiadło z Solo Air na Debon Air i narzekają. Już krąży taka zabawna anegdotka czemu nagle tak podnieśli skok z 160mm na 170/180mm? Bo Debon Air regularnie gubi z 1 cm skoku na starciexD "Smary dedykowane"... brzmi jak marketingowa sieka. Ogólnie nadal za kupę kasy w marketingowej technologicznej papce, pierdyrliardem ustawień i wersji wielu dostaje dość słaby produkt. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Bzdury wypisujesz. Żaden pike nie miał i nie ma skoku większego niż 160mm. Pierdylion ustawień to domena innych konstrukcji ale na pewno nie RS. Do reszty nawet się nie odnoszę bo szkoda słów.

Opublikowano
17 godzin temu, vdcmike napisał:

Bzdury wypisujesz. Żaden pike nie miał i nie ma skoku większego niż 160mm. Pierdylion ustawień to domena innych konstrukcji ale na pewno nie RS. Do reszty nawet się nie odnoszę bo szkoda słów.

A gdzie masz napisane, że Pike 170 czy więcej?  Pisałem o Debon Air. Ja też nie komentuje bo piszesz pierdoły. Charger 2.1 też nawala, brakuje u nas części. Parę dni temu widziałem robionego Sida. Pisałem o mnogości zarówno ustawień jak i wersji gdzie powoli już ciężko się w tym połapać. Nie maluj obrazka pięknymi farbami bo obecnie przyszły takie czasy gdzie nie wiadomo co kupić by nie mieć zaraz kłopotów. Najlepiej napisać szkoda słów i to wszystko. Może nie pisz więcej i nie mąć.  

  • Lubię to! 1
Opublikowano

W którym to więc modelu tak nagle podnieśli skok ze 160 na 170/180? Yari i Lyriki miały skok do 180 już za czasów SA z racji innych zastosowań. A np. w SIDach przejście na DebonAir nie zmieniło proporcji objętości +/- (a nawet bezwzględnie objętości).

Co do awaryjności chargera to o ile w starych rzadko który miał całego kondoma przy serwisie rocznym/200h (chyba, że nie był ujeżdżany w terenie) tak obecnie spokojnie taki interwał przeżywają. Poza tym nie każdy charger (RC, RC R) ma kondoma.

Mnogość ustawień jest tylko pozornie duża. Obecnie to 3 wersję poprzednio były 2. A że coś się z czasem zmienia to niestety się to postęp nazywa. Właściwie tylko suntour jest konserwą gdzie zmiany zachodzą powoli. Zobacz ile różnych typów sprężyn czy tlumików ma taki Fox czy Maniek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...