Roman Wawa Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Koło Deore XT WH z piastą M785 24 szprychy, czy jest możliwość przerobić z 9 na 12mm. Może ktoś zna sposób i czy jest to wykonalne.Może ktoś się orientuje czy występują konusy/stożki wraz z osią do zmiany średnicy.Tylne koło na oś 142/ 12 mm Thru Axle. Jeżeli nie ma możliwość może ktoś wie gdzie kupić samą piastę jak na zdjęciu.
Franz Mauer Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Według mnie nie ma możliwości konwersji z mniejszej średnicy na większą jeśli tego nie przewiduje piasta. Jedynie w przypadku QR9mm można zastosować nieco grubszą (ale nie 12) oś. Konwersja w drugą stronę zdecydowanie jest łatwiej dostępna.
Roman Wawa Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Też tak myślę.Może jakieś sugestie gdzie nabyć taki suport?
Roman Wawa Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 Masz może pomysł gdzie taki suport na 12mm zakupić?W sklepach brak.
Gość Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 59 minut temu, Roman Wawa napisał: Masz może pomysł gdzie taki suport na 12mm zakupić?W sklepach brak. o jakim suporcie Ty piszesz , bo nie wiem o co Ci chodzi???
Roman Wawa Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 Przepraszam, pomyłka, oczywiście miałem na myśli piastę.Kupiłem koła z piastami jak na zdjęciu powyżej, miała być z tyłu na oś 12mm a jest 9mm.Teraz szukam rozwiązania problemu.Potrzebna mi piasta 12/142 pod 24 szprychy bo taka jest obręcz.Nie musi być koniecznie Shimano.
Shusty Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Nic nie poradzisz. Kupujesz piastę np. FH-M678 przeplatasz koło, a starą sprzedajesz.
Fenthin Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Ten model wychodził z piastą 12mm, ale... części zamiennych do kół Shimano ze świecą szukać. Musiałbyś znaleźć koło z uszkodzoną obręczą i przełożyć piastę. No to może inna piasta? I pojawia się problem, 24 szprychy + 142x12. Od ręki (powiedzmy) dostaniesz Hope Pro 4, jest Chris King R45D. Pierwsza kosztuje jakieś 8-9 stów. Druga połowę tego, ale w dolarach. Najsensowniejsza opcja to sprzedać aktualne i kupić nowe koło. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Fenthin
Roman Wawa Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 Dzięki za info.Może jeszcze znajdzie się inne rozwiązanie.Wysłałem kilka zapytań do dystrybutorów jak i przedstawiciela Shimano, może mają na"stoku" i dostarczą samą piastę. 48 minut temu, Shusty napisał: Nic nie poradzisz. Kupujesz piastę np. FH-M678 przeplatasz koło, a starą sprzedajesz. Tak, ale ta piasta jest na 32 nie 24 szprychy.
Eldo Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Może taki wynalazek by pomógł ? http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/adaptery-piast/prod/hope-142x12-adapt W opisie jest napisane: "...Konwertują piastę z osią 135 mm na standard 142x12 mm (X12)." Ja to tak rozumuje, potrzebny jest adapter który wydłuży (obie strony) piastę z 135 do 142mm i zwiekszy srednicę do 12mm po obu stronach. To wszystko miał by zacisnać zamykacz juz pod piaste 142mm. Jezeli ten adapter z linka jest dedykowany do jakiegos typu piasty i powiedzmy nie ogarnie shimano to znaczy ze mozna dotoczyc odpowiedni pod dowolny wymiar który z jednej strony nachodzi na wypusty piasty a z drugiej strony wchodzi w otwory ramy QR12. Środek (otwór) pod zamykacz dedykowany do piasty Shimano. Wg mnie to jest wykonalne. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Eldo
Franz Mauer Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 @Roman Wawa nie kupisz nowej piatsy Shimano pod 24 otwory. One były tylko w zestawach z gotowymi kołami. Tak jak piszą przedmówcy musiałbyś zainwetsować w zdecydowanie droższe modele piast. Jednak obrecze, które posiadasz wg. mnie nie są warte takiego zabiegu. Rozważyłbym zakup całkiem nowego koła Shimano (do kompletu) z 24 szprychami i piastą pod oś 12 mm. Koszt między 550-700zł lub nawet innego producenta pod oś 12 mm. Możesz też zlecić zbudowanie pod siebie koław zakładanym budżecie.
Fenthin Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, Eldo napisał: Może taki wynalazek by pomógł ? http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/adaptery-piast/prod/hope-142x12-adapt W opisie jest napisane: "...Konwertują piastę z osią 135 mm na standard 142x12 mm (X12)." Ja to tak rozumuje, potrzebny jest adapter który wydłuży (obie strony) piastę z 135 do 142mm i zwiekszy srednicę do 12mm po obu stronach. To wszystko miał by zacisnać zamykacz juz pod piaste 142mm. Tyle, że otwór w piaście ma 5mm. Nie przepchniesz osi 12mm. Inna sprawa, że konstrukcja piast Shimano nie pozwala na stosowanie takich adapterów, najzwyczajniej nie ma gdzie tego włożyć. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Fenthin
Eldo Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Rozumiem, tylko ze osi 12mm by nie bylo tak samo jak przy piascie z adapterem na odwrót czyli 12 na 9 jest zamykacz i tyle. Nie mam stycznosci z rama qr12 ale wizualnie adapter wchodzi w wypust z piasty z jednej strony a z drugiej wchodzi w otwor w ramie. W srodku ma otwor 5mm na zamykacz. Z przodu robi sie takie myki na pewno. (wymiare z foto nie sa istotne zdjęcie poglądowe piasty) takie na szybkiego graficznie przedstawione moje rozumowanie, moge nie mieć racji bo nie mam przed sobą ramy qr12 ale to wydaje sie być normalne rozwiazanie. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Eldo
Roman Wawa Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 @Eldo To konwertery do piast hopa, ich konstrukcja pozwala na zmianę osi z 10 do 12mm. Ośka w 12x142 jest wkręcana w ramę, nie wsuwana w nią jak na Twoim rysunku.
Eldo Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Wiec trzeba by było takie wytoczyc. Z jednej strony wkrecany lub frez pod oring tak samo jak w adapterach na front. Tutaj nie chodzi o to zeby cos na sile robic tylko ze tego typu rozwiązania sa stosowane. Jak tylko znajde chwilę wolnego czasu (syn chory na ospe i praca na zmiany) podjade do tokarza ktory robil mi nie takie rzeczy i zapytam czy to ma sens. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Eldo
Roman Wawa Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Mam obawy czy coś wymyślisz i ile to zajmie.Co z częściami w przypadku awarii? Kilka zdjęć poglądowych, niestety kiepski aparat. Mocowanie prawe, nakrętka która trzyma hak z gwintem 12mm w który wkręcamy oś 12ml Mocowanie lewe;płaski "wycisk" od wewnątrz trójkąta przylega oś piasty, od zewnętrznej wsuwamy oś 12mm. To wszystko pikuś, najgorsza sprawa to szerokość (widać na zdjęciu jaki jest luz) Problem z jakąkolwiek przeróbką polega na tym,że oś w piaście ma 12mm .Brakuje miejsca wewnątrz piasty na tuleję np.14mm w którą wsuniemy oś 12mm (czy jakoś tak) 9 godzin temu, Eldo napisał: Wiec trzeba by było takie wytoczyc. Z jednej strony wkrecany lub frez pod oring tak samo jak w adapterach na front. Tutaj nie chodzi o to zeby cos na sile robic tylko ze tego typu rozwiązania sa stosowane. Jak tylko znajde chwilę wolnego czasu (syn chory na ospe i praca na zmiany) podjade do tokarza ktory robil mi nie takie rzeczy i zapytam czy to ma sens. Nie mogę zrobić lepszego zdjęcia,mam nadzieję że będzie widać.Dodam potem jak będę miał lepszy aparat. Koło które przysłałeś nie ma 142 ale 135 milimetry. Poszukaj w ogłoszeniach jakiej używki na 142 do przeplecenia, ja również szukam. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Roman Wawa
Roman Wawa Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Dnia 3.06.2017 o 20:57, Franz Mauer napisał: Według mnie nie ma możliwości konwersji z mniejszej średnicy na większą jeśli tego nie przewiduje piasta. Jedynie w przypadku QR9mm można zastosować nieco grubszą (ale nie 12) oś. Konwersja w drugą stronę zdecydowanie jest łatwiej dostępna. Masz wiedzę czy taka zamiana przejdzie, kupił bym to koło http://allegro.pl/shimano-deore-xt-wh-m785-27-5-kolo-tyl-12-142-cl-i6591593214.html i piastę z nowego przełożyć do tych które mam.Tylko czy długość szprych podpasuje.Nie mogę się doszukać manuali czy rysunków piasty pod 9 i 12mm, czy przypadkiem nie ma jakiegoś przesunięcia.
Franz Mauer Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Sądzę, że powinna podejść,bo konstrukcja jest bardzo podobna. W najgorszym wypadku wymienią Ci szprychy i ewentualnie nyple. Ale jutro w robocie poszperam w zasobach manuali i potwierdzę Ci to.
Roman Wawa Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Będę wdzięczny.To już drugi raz, chyba będę musiał się wybrać do wrocka z załącznikiem.
Fenthin Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Masz WH-M785. Chcesz kupić drugie identyczne, tyle że z inną piastą. Jaki sens ma kombinowanie z przekładkami? Załóż nowe, stare popchnij dalej.
Franz Mauer Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Wygląda na to, że piasta powinna podejść i jeśli szprychy lub nyple nie są uszkodzone to przekładka zda egzamin. 2
Roman Wawa Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2017 Mam kółeczko, piasta pasuje.Prześlę zdjęcia złożonych kół. Dzięki ogromne. 1
Roman Wawa Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2017 48 minut temu, Eldo napisał: Rewelacja Myślę,że w sobotę będzie finisz projektu pt:KTM Myron. Raczej nie zejdę z wagą do twoich wartości ale mam nadzieję być blisko. Jeżeli uda się zakończyć prześlę zdjęcia i wagę.pzdr
Eldo Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) Waga to nie jest jakis priorytet (wg mnie) W całym projekcie wiadomo ze dazy sie do tego by rower byl jak najlepiej dopasowany pod siebie, wyglądał jak najlepiej i najważniejsze sprawiał radość. Waga owszem robi robote bo czuc to w czasie jazdy (carbon, tubeless itp) ale to przy okazji. Nie miejsce zeby o tym dyskutować. Czekam na relacje w odpowiednim dziale Edytowane 7 Czerwca 2017 przez Eldo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się