Skocz do zawartości

Zmiana skoku dampera a zawieszenie (rama).

Tomson

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zamierzam zakupić nowy damper oraz widelec do roweru specialized stumpjumper st alloy 29. Co do widelca chciałbym kupić rock shox lyrik rc, natomiast problem jest z damperem, nie mogę znaleźć odpowiedniego(190mm dł montażowa).

Czy jeśli zamontuję dłuższy damper coś się stanie? Dodam że zmieni mi się skok widelca o 30mm. Nie wiem czy to coś zmieni, bo jestem początkującym. Proszę o pomoc. Gdyby była taka możliwość proszę o podsyłanie damperów do 1k. 

Opublikowano

190 mm to 190 mm i nie ma odstępstw od tego wymiaru. Pytanie co chcesz zrobić z tego roweru pakujac na przód 160 mm skoku? Jak podaje producent rama pod 120 mm skoku. To jest trailówka i nie zrobisz z niego enduro.

Opublikowano

Yup, to jest trailówka, fajna trialówka. Oczywiście że da się wsadzić i większy amor i inny damper, pytanie jak rama na to zareaguje :) Plus skopanej geometrii może Ci na zjazdach po prostu główka ramy odpaść w drastycznych sytuacjach.

Możesz dać maks 10mm więcej tego co producent zaleca, nie więcej jak idzie o skoki amora i dampera.

Jak idzie o wymiary montażowe dampera to jak masz np 190x51 damper to jak dasz 191x51 to nic się nie stanie tak uważam, z czego, ten drugi rozmiar przy damperze, to średnica montażowa w ramie, jak dać za szeroki damper, to go nie włożysz, jak za mały to podkładki jakieś od tokarza? nie wiem?... 

Opublikowano (edytowane)

A czy zrobienie z tego trochę bardziej enduro jest złym pomysłem? Dzięki za odpowiedź. Nie znam się zbytnio, jets to mój pierwszy full.

Edytowane przez Tomson
Opublikowano

Pomysł raczej nie tyle zły co raczej niebezpieczny. Rama ma taką a nie inną budową by w odpowiednim skoku zawieszenia miała taką a taką geometrie, skrzywienie jej o 30 mm to za dużo, 10 mm to maks.

Niestety, modne teraz enduro wśród młodych tworzy teraz takie potworki( widziałem ramę XC z amorem 180mm prawie umarłem ze śmiechu :D ) .