Menor Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Witam, mam rower z amortyzatorem powietrznym rst first air 29, który stał przez dłuższy czas i zebrało się dużo brudu, dlatego postanowiłem, żeby go rozkręcić i zrobić podstawowy serwis: wymiana oleju, wyczyszczenie uszczelek kurzowych oraz nasączenie i nasmarowanie gabeczek. Nigdy nie bawiłem się w serwisowanie amortyzatora, dlatego chciałem się zapytać jaki olej tam powinien iść? Słyszałem o połączeniu 5w , który idzie do amora i 15w który idzie na gąbki, ale nie jestem pewiem, jaki powinien iść do amortyzatora. Na stronie producenta nie ma żadnych informacji, tylko jest podana ilość. Odnośnik do komentarza
mariuszm Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 W filmiku Szaja nie ma? Odnośnik do komentarza
Menor Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Nie ma, szaj wlewa to samo co wylał. Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 (edytowane) Na gąbki lej co chcesz,trzeba je nasączyć(lepiej 15w,jest gęstszy) 9 godzin temu, Menor napisał: 5w , który idzie do amora i 15w który idzie na gąbki, Sam napisałeś. 5w do tłumika ,15w na gąbki i po 5-7ml do goleni Edytowane 24 Sierpnia 2019 przez Accent_Szaj Odnośnik do komentarza
Menor Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 15 godzin temu, Accent_Szaj napisał: Na gąbki lej co chcesz,trzeba je nasączyć(lepiej 15w,jest gęstszy) Sam napisałeś. 5w do tłumika ,15w na gąbki i po 5-7ml do goleni Po co mam lać olej do goleni? Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 17 godzin temu, Accent_Szaj napisał: 5w do tłumika ,15w na gąbki i po 5-7ml do goleni Suntour nie stosuje oleju w dolnych lagach jak Rock Shox. Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 5 godzin temu, Kruk napisał: Suntour @Kruk Suntour to RST??? Fakt RST nie daje się oleju do goleni Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Mea culpa, ale do RST też się chyba nie leje oleju do dolnych lag. Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Nie leje się,sprawdziłem na filmiku,tu ja się rypnąłem. 19 minut temu, Kruk napisał: Mea culpa, ale do RST też się chyba nie leje oleju do dolnych lag. "Kto jest bez winy,niechaj pierwszy żuci kamień" @Menor zlej olej ze swojego amora dokładnie jak robił to Szaj,będziesz wiedział ile go jest Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 W rst nie leje się oleju do dolnych lag oraz z tego co pamiętam nie posiada też gąbeczek kurzowych tylko same uszczelnieniaA ilość oleju nie jest podana przypadkiem do tłumika? Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 @piter614 no właśnie nie podają. Szaj na filmie wlewa do pojemniczka z miarką,ale nie pokazuje do kamery ile go jest Odnośnik do komentarza
Menor Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 2 godziny temu, piter614 napisał: W rst nie leje się oleju do dolnych lag oraz z tego co pamiętam nie posiada też gąbeczek kurzowych tylko same uszczelnienia A ilość oleju nie jest podana przypadkiem do tłumika? 2 godziny temu, Accent_Szaj napisał: @piter614 no właśnie nie podają. Szaj na filmie wlewa do pojemniczka z miarką,ale nie pokazuje do kamery ile go jest Na stronie rst podana jest ilość ml, którą idzie do tłumika. Do tego modelu powinno iść 90ml Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Wsumie jak robiłem tłumik to oleju zalałem pod korek Odnośnik do komentarza
Accent_Szaj Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 6 minut temu, piter614 napisał: Wsumie jak robiłem tłumik to oleju zalałem pod korek Utopiłeś dziada Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 45 minut temu, piter614 napisał: Wsumie jak robiłem tłumik to oleju zalałem pod korek Ale Ty Piter chyba robiłeś tłumik Charger która ma całkiem inny sposób zalania i odpowietrzania oczywiście jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Tak ale robiłem też rst aerial w innym rowerzeDodam tylko że jak będzie za mało oleju to nie będzie działać blokada tłumienia Końcówka kardridz Odnośnik do komentarza
Tomaszk Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 @piter614 - właśnie mam efekt niedziałającej blokady. Mam F1RST Platinum 26". Niestety nie zmierzyłem ilości wylanego oleju. Zgodnie z https://youtu.be/kT8weWMu34A?t=387 zalałem około 75 ml. Po złożeniu blokada działa chwilę (kilka testowych ugięć), potem przestaje. Wiesz może ile dolać? Do amortyzatora zajrzałem, bo pokrętło regulacji odbicia było mokre od oleju. Wymieniłem o-ringi uszczelniające pręty tłumika do dolnej części goleni amortyzatora, ale na wiele to nie pomogło. Zastosowałem olej 10w, z tego co czytam to za gruby? Dodatkowo ostatnio amortyzator zaczął dobijać (blokować się) po ugięciu rzędu 5-6 cm. Rozebrałem go ponownie i okazało się, że w prawej goleni zebrał się olej na dole. Jaka może być tego przyczyna? Załączam fragment rysunku tłumika. Pręt oznaczony nr 5 jest uszczelniony w plastikowej nakrętce (w czerwonej obwódce) x-ringiem. Wygląda na to, że tamtędy olej przeleciał na dół goleni. Velo sprzedaje zestawy uszczelek, widzę na zdjęciu także x-ringi, ale są wersje dla lag o średnicy 32 i 34 mm, a ja mam 30 mm. Zastanawiam się, czy można zastąpić x-ring o-ringiem? Czym jeszcze mogło być spowodowane przemieszczenie się oleju z wnętrza tłumika? Za duża lepkość oleju i co za tym idzie za wysokie ciśnienie? Dzięki z góry za rady co z tym zrobić! Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 3 godziny temu, Tomaszk napisał: Po złożeniu blokada działa chwilę (kilka testowych ugięć), potem przestaje. Wiesz może ile dolać? Nie wiem ale jak nie działa to na pewno jest za mało 3 godziny temu, Tomaszk napisał: Zastosowałem olej 10w, z tego co czytam to za gruby? 7W lub nawet 5W byłby dobry 3 godziny temu, Tomaszk napisał: Zastanawiam się, czy można zastąpić x-ring o-ringiem? Możesz go z wymiarować i poszukać https://oringownia.pl Ja u nich zamawiam Odnośnik do komentarza
Tomaszk Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 Wlałem ok 90 ml, blokada działa. Zmieniłem olej na 5w. Dobrałem dość ciasny i gruby o-ring w miejsce tego x-ringa. Na razie jest ok. Dzięki za rady! Odnośnik do komentarza
Tomaszk Opublikowano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2020 @piter614, niestety znów "włączyła się blokada" po ugięciu 5-6 cm. Przyczyną jest zebranie się większości oleju znów na dole goleni pod tłumikiem. Złapałem do buteleczki około 65 ml, trochę się wychlapało, ale to oznacza, że większość oleju przedostała się na dół. Po dobiciu 5-6 cm górna laga opiera się po prostu o zebrany olej. Trochę puszcza oring na dole i pokrętło regulacji odbicia jest wilgotne od oleju. Czy myślisz, że to oring/xring w miejscu obwiedzionym czerwonym kółkiem na rys. powyżej puszcza? Czy uszczelnienie całego tłumika - element 5 na rys. Nie bardzo wiem jak ten tłumik jest zamontowany w prawej ladze. Czy podjąłby się serwisu takiego amortyzatora? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2020 Sam może zrobić pomogę ci zdalnie Odnośnik do komentarza
Menor Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 (edytowane) Uzywal ktos oleju silnikowego w tym amorze? Mam na zbyciu 5w40 elfa i sie zastanawiam czy cos takiego bedzie okej? Edytowane 30 Czerwca 2020 przez Menor Odnośnik do komentarza
Tomaszk Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Porównaj lepkości jakie podają producenci dla olejów do amortyzatorów i dla tego 5w40. Powinni podawac w 40 stopniach. Odnośnik do komentarza
Menor Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 W silnikowym podane jest 85.11, czyli chyba srednio. Jest jakis polecany zamiennik oleju do amortyzatorow w dobrej cenie? Odnośnik do komentarza
Tomaszk Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Czemu zamiennik? Oleje do amortyzatorów są tanie. A lepkość np Castrol fork oil 5w ma 28 w 40 stopniach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się