Skocz do zawartości

Opony do szosy


Biciu

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 1.06.2017 o 13:37, skokol napisał:

w prawie każdym zestawieniu w czubie występują Continental Opona Grand Prix 4000S II

No to widocznie warto. Szybka opona hehe. Temat rzeka...

Jeśli chodzi o to co ma wpływ na samą szybkość to wiadomo łysa opona 700x23c będzie szybsza niż bieżnikowana 700x23c na idealnie płaskiej drodze. Co fo szerokości opon to trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bo zdania są mocno podzielone. Wiadomo jednak że po bardzo nierównym asfalcie przejedziemy szybciej na 700x28c niż na 700x23c. Ale na dobrym asfalcie łysa 23c/25c będzie na pewno lepsza od szerokości 28+.

Ja śmigam na 700x25c i jestem szczęśliwy.

Wybór rozmiaru pozostawiam Tobie, a jedynie zasugieruje że z szerokością nie ma też co przesadzać, bo wraz z wzrostem szerokości, rośnie też waga, a na tym nam najbardziej zależy.

Lekka opona zapewni Ci szybki start i lekkość na podjazdach, czyli najlepiej szukać lekkiej łysej opony (dobry stosunek wagi do przebić)

Ja rozdizelam to mniej więcej tak: (mowa oczywiście o oponach zwijanych). Poniżej 200gram to opony do ścigania i raczej nie będą odporne na przebicia. Optymalnie lekka opona treningowa to 240-280gr. (Moje Continental grand sport mają ok 258gr ) taka opona nadaje się do codziennego użytku i nabijania km. Bez pytań, czy sprzęt nas ogranicza, przy zachowaniu dobrej odporności.

Nastepnie opony ok 300-340gr to raczej już bieżnik. Sporo osob twierdzi że bez bieżnika ani rusz itd. Ale ja osobiście wiem, że na piasku, czy deszczu, jak nie wychamuje do odpowiedniej prędkości to i tak się wypierdziele i tak..:)

Tak że polecam Conti grand sport 700x25c (są też 700x23c)

 

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6570922985

Zdecydowanie lepsze niż schwalbe lugano zwijane,  które miałem wcześniej

Odnośnik do komentarza

A jak z kapciami na tej oponie? Bo ja właśnie załatwiłem już drugą  Schwalbe Laguaro tyle że drutowane. Pierwsza się  zniekształciła i przez to podskakiwałem na niej jakbym po jakiś wybojach jeździł ale nie bardzo wiem od czego się taka zrobiła. A drugą dzisiaj na szczęście pod domem najechałem na coś chyba szkoło i dziura w ponie na około 2mm. A ta druga ma nie cały miesiąc;/ Plus już nie pamiętam 4 albo 5 razy wymieniałem dętkę jakieś fatum nade mną chyba wisi;/

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Azzader napisał:

A jak z kapciami na tej oponie? Bo ja właśnie załatwiłem już drugą  Schwalbe Laguaro tyle że drutowane. Pierwsza się  zniekształciła i przez to podskakiwałem na niej jakbym po jakiś wybojach jeździł ale nie bardzo wiem od czego się taka zrobiła. A drugą dzisiaj na szczęście pod domem najechałem na coś chyba szkoło i dziura w ponie na około 2mm. A ta druga ma nie cały miesiąc;/ Plus już nie pamiętam 4 albo 5 razy wymieniałem dętkę jakieś fatum nade mną chyba wisi;/

Miałeś model 2016 ?

Odnośnik do komentarza

Tak

36 minut temu, GBike napisał:

Miałeś model 2016 ?

Pierwsza na pewno 2016 a ta nowa nie wiem;/ A ty jeździsz na standardowych?

Dzisiaj tez byłem dopytać w serwisie GIANT-a i tam panowie mi doradzili tą (link poniżej) ponoć jest pancerna!

http://allegro.pl/continental-super-sport-plus-opona-szosowa-700x25-i6770801401.html

A ja wczoraj znalazłem tą

http://allegro.pl/opona-szosowa-schwalbe-durano-700x25c-rg-niebieski-i6766004891.html

Co o tych myślicie?

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Azzader napisał:

Tak

Pierwsza na pewno 2016 a ta nowa nie wiem;/ A ty jeździsz na standardowych?

Jeżdżę na tych 2016 z wkładka i z przebiciami problemu nie miałem pomimo wjechania dwukrotnie w potłuczone szkło po pierwszym razie są nawet ubytki w gumie opony. Wyciągałem maleńkie szkiełka i oczyma wyobraźni już szedłem piechotą w szosowych laczkach  . Objaw guza wystąpił zimą na trenażerze . 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, GBike napisał:

Jeżdżę na tych 2016 z wkładka i z przebiciami problemu nie miałem pomimo wjechania dwukrotnie w potłuczone szkło po pierwszym razie są nawet ubytki w gumie opony. Wyciągałem maleńkie szkiełka i oczyma wyobraźni już szedłem piechotą w szosowych laczkach  . Objaw guza wystąpił zimą na trenażerze . 

Chyba bym je ściągnął i szedł na bosaka :P podejrzewam że byłoby wygodniej :) A wracając do opon to wymieniałeś czy nie? Bo już sam nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Azzader napisał:

Chyba bym je ściągnął i szedł na bosaka :P podejrzewam że byłoby wygodniej :) A wracając do opon to wymieniałeś czy nie? Bo już sam nie wiem :P

Na razie jeżdżę dalej na nich jest to mój drugi komplet pierwszy dożył zimy. Korzystając z promocji kupiłem na zapas ten sam model tylko że zwijany. Wiesz ja pamiętam ruskie szytki które praktycznie łapały gumę na każdym wyjeździe, więc dla mnie 5000 km bez przebicia to kosmos. Jeśli masz złe doświadczenia to wymień je na innego producenta, Ja nie mogę narzekać. Zużytą z ciekawości przeciąłem chcąc sprawdzić czy to nie ściema z tym kevlarem i faktycznie jest.

Ale żeby nie było wożę ze sobą taki spray do naprawy dętek nie wiem czy to działa ale na moją psychikę na pewno.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, GBike napisał:

Na razie jeżdżę dalej na nich jest to mój drugi komplet pierwszy dożył zimy. Korzystając z promocji kupiłem na zapas ten sam model tylko że zwijany. Wiesz ja pamiętam ruskie szytki które praktycznie łapały gumę na każdym wyjeździe, więc dla mnie 5000 km bez przebicia to kosmos. Jeśli masz złe doświadczenia to wymień je na innego producenta, Ja nie mogę narzekać. Zużytą z ciekawości przeciąłem chcąc sprawdzić czy to nie ściema z tym kevlarem i faktycznie jest.

 

2 godziny temu, egzo23 napisał:

Vittoria rubino pro G+, opona świetnie niesie, świetnie trzyma w zakrętach, można tym po porozbijanym szkle jeździć.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

W MTB na Schwalbe nigdy się nie zawiodłem miałem dwa modele Kendy cenowo porównywalne do Schwalbe i powiem ci że tragedia około pół roku maksymalnie wytrzymywały i też łapałem w nich kapcie. Jak wróciłem do Schwalbe to od stycznia żadnego kapcia nie złapałem. Dlatego pytam was o zdanie bo mam dylemat z wyborem. Dać szansę Schwalbe czy Spróbować Continental lub Vittoria? Co wy byście wybrali?

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Azzader napisał:

 

W MTB na Schwalbe nigdy się nie zawiodłem miałem dwa modele Kendy cenowo porównywalne do Schwalbe i powiem ci że tragedia około pół roku maksymalnie wytrzymywały i też łapałem w nich kapcie. Jak wróciłem do Schwalbe to od stycznia żadnego kapcia nie złapałem. Dlatego pytam was o zdanie bo mam dylemat z wyborem. Dać szansę Schwalbe czy Spróbować Continental lub Vittoria? Co wy byście wybrali?

No to ode mnie masz głos na + żeby nie było niedomówień rozmawiamy o tym modelu.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Ja mam Vittoria rubino pro all round 28c. Wytrzymały 6km ciągłego szutru i kamieni. Oprócz tego często zjeżdżam właśnie na jakieś kamieniste pobocza itp.
Ale mam je dopiero kilka tygodni.

Sent from my HTC One M8 using Tapatalk

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
No to ode mnie masz głos na + żeby nie było niedomówień rozmawiamy o tym modelu.

Ułaaaa, to proponowana przeze mnie vittoria rubino pro G+ prawie trzy razy droższa.

Chyba się zagalopowałem z ceną... Aczkolwiek szczerze polecam te opony, szczególne wersję G+, czyli z grafenem.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

 

2 godziny temu, Luka napisał:

czy ktoś posiada Conti Grand Proc 4000s II 25c w obręczy 17 i mógłby mi podać wysokość opony na obręczy i realną jej szerokość?

25 mm wysokości i 27 mm szerokości.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy od nawierzchni. Im gorszy asfalt ( dziury, łaty, powtapiane kamyczki ) tym komfort na 28 będzie większy względem 25. Na gładkim asfalcie nawet na 23 będzie komfortowo i pod tym względem różnice będą marginalne. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...