Skocz do zawartości

Napęd centralny - sposób działania.

larry920

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
jestem nowicjuszem w temacie rowerów elektrycznych, niedawno moi rodzice kupili 2 rowery powystawowe w doskonałym stanie, są to rowery trekingowe 2-letnie i 
oba mają napędy centralne AEG (silnik Bafanga) jeden z mocniejszym momentem AEG-comfortdrive a drugi słabszy AEG-ecodrive, oba mają te same wyświetlacze.
I tu mam zagwostkę bo jeżdzi się nimi bardzo różnie. Ten z mocniejszym silnikiem jeździ bardzo płynnie na każdym poziomie wspomagania - przyspiesza i zwalnia błyskawicznie.
Ten ze słabszym silnikiem jeździ trochę dziwnie, brakuje mu płynności tzn. wspomaganie działa z ale pewnym opóźnieniem, silnik jakby "wkręcał się na obroty przez 6-8 sekund po czym dostaje 'kopa'
i ciągnie jak szalony (nawet mocniej niż ten mocniejszy silnik), a po zaprzestaniu pedałowania na kilka sekund i ponownym pedałowaniu jest lekki opór bo trzeba czekać ok. 10-12 sekund aż silnik złapie 'moc'.
Przy ruszaniu z miejsca moc jest od razu ale w czasie jazdy silnik jak się wyłączy np. po przekroczeniu 25km/h lub zaprzestaniu pedałowania to ponowne załączenie następuje z tym opóźnieniem, czyli jak zjeżdżam z górki i silnik się wyłączy po czym zaraz wjeźdżam po górę to trzeba niestety czekam na załączenie wspomagania.
Na drugim rowerze reakcja jest natychmiastowa.
Moje pytanie czy jest to normalne zachowanie silnika i poprostu ten typ tak ma i będzie się trzeba przyzwyczaić czy coś może niedomagać w tym rowerze?

Najprościej mówiąc ten typ tak ma, możesz wcześniej zmienić biegi żeby było łatwiej... albo jeśli jest tam stopniowanie wspomagania to sprawdź czy na wszystkich poziomach masz takie samo opóźnienie. U mnie w trybie eko i tour tez wydaje się jak by działał z lekkim opóźnieniem ale to chyba tylko wrażenie.