Rekomendowane odpowiedzi

Berk97
Napisano (edytowane)

Cześć , jakie polecacie opony do gravela ?Chciałbym żeby miały małe opory na asfalcie i sobie na żwirze . Mogą być szerokie mam dużo miejsca 

Edytowane przez Berk97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C

Napisz jeszcze jaka szerokość Cię interesuje, komuś wejdą maks 35c a komuś 42c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WściekłyDzik

 Continental Speed Ride jest cudowny ... poza mokrym asfaltem, gdzie jest ślisko !!!   z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz.  T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trollu
13 minut temu, WściekłyDzik napisał:

z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz. 

dziwna zasada

 

Ja mam Schwalbe G One Allround, 35c. Ogólnie jestem zadowolony. Po asfalcie ok, w piachu też sobie daje radę, w błocie też jeździłem i było spoko. Co do szerokości - jeśli mają być suche piachy/żwir to im szerzej tym lepiej. Na asfalt już niekoniecznie a w błocie trzeba brać pod uwagę, że trzeba zostawić miejsce na błoto. U mnie weszłaby szersza opona ale w gęstym błocie prześwit w ramie robi się ważny

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WściekłyDzik

Dlatego że to zapewni użytkownikowi  hmm ... najlepsze grawelowe doświadczenie.  Ostatni widziałem na youtubie ludzi fazujących się 2 calowymi slickami do grawela na kole 650b.  

 Co do błotka nie wiem jaki rodzaj glin występuje w Twojej okolicy, jednak taki bieżnik zginie momentalnie tworząc ciężkie slicka. Znacznie lepiej tutaj sprawdzą się opony cx owe, ale one są nietrwałe na asfalt. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kula_77

Ja mogę szczerze polecić Panaracer Gravel King w każdym rozmiarze. Przetestowałem Schwalbe G One, Continental Speed Ride i kilka innych (Vittoria Terreno DRY). Panaracer są najlepsze na asfalcie i bardzo szybkie na szutrach. Z piachem dają sobie radę od rozmiaru 38C w górę (testowałem 32C, 38C, 43C)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

U mnie nazbierała się całkiem spora kolekcja opon. Mam Schwalbe G-One, Contnental Speed King CX, Panaracer Gravelking SK i Duro Moejoe CX.

Wszystkie w rozmiarze 35C. Jeżeli chodzi o faktyczna szerokość to od najszerszej: Speed King CX>Gravelking SK>G-One>Moejoe CX.

Szybkość ( w sumie to opory toczenia) na asfalcie (od najszybszej): G-One>Speed King CX>Gravelking SK>Moejoe CX. Z tym, że Gravelkingi są już zdecydowanie słyszalne a Duro jeszcze nieco głośniejsze w czasie jazdy po asfalcie.

Jeżeli chodzi o zdolności terenowe ...to jest zupełnie odwrotnie. Z tym, że takie G-One i nieraz także Speed Kingi potrafiły łapać uślizgi na ubitej gruntówce przysypanej milimetrem piasku.

Panaracery i Duro szły tam bez zająknięcia nawet przy agresywnej jeździe.

Próbowałem tez je zeszłej jesieni przy mokrych warunkach: glina+ mokre liście+leśne ścieżki o chwilowym nachyleniu przekraczającym nieraz 25 stopni.

G-Onki nie pojechały bo były wtedy na rowerze żony. Speed Kingo bardzo słabo sobie radziły. Na jednym podjeździe całkowicie straciły przyczepność i rower jechał mi do tyłu...ogólnie nie warunki dla tych opon. Panaracery szły dużo lepiej...do czasu aż obkleiły sie glina. Wtedy zmieniły się w slicki i jakość specjalnie niebyły chętne do zrzucenia tej warstwy. Traciły wtedy mocno przyczepność na mokrych liściach.

Mojoe dawały radę zdecydowanie najlepiej. Zdarzały się jakieś małe utraty przyczepności na mokrych kłodach lezących w poprzek drogi ale ogólnie szło przejechać cała trasę bez większych problemów.

Także nie ma złotego środka a opony należy dobierać pod warunki i teren po którym się  jeździ.

 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Jeśli masz dużo miejsca to polecam WTB Riddler 45c

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kawasaki
Napisano (edytowane)

Podpisuję się pod WTB riddler choć co do szerokości to zależy gdzie jeździsz - jeśli luźna nawierzchnia i piachy faktycznie szerzej będzie lepiej, jeśli szuter na twardych nawierzchniach lub kiepskie asfalty i ubite ścieżki 37c już jest ok, a jednak lżejsze i mniejsze opory.

Edytowane przez Kawasaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
massaro
Napisano (edytowane)

Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać :)

 

Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały :)

59D8387D-E4E0-473F-B964-27AA0F8DDF5B.jpeg

Edytowane przez massaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, massaro napisał:

Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać :)

 

Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały :)

59D8387D-E4E0-473F-B964-27AA0F8DDF5B.jpeg

G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi :) Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. 

Edytowane przez Fimala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KryMar1983

Dzień dobry.
Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C?

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
massaro
42 minuty temu, Fimala napisał:

G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi :) Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. 

A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
9 minut temu, massaro napisał:

A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę?

do 3 bar to na lajcie :)

25 minut temu, KryMar1983 napisał:

Dzień dobry.
Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C?

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Powinno być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
massaro
Napisano (edytowane)
45 minut temu, Fimala napisał:

do 3 bar to na lajcie :)

Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3,5 Bar to absolutne minimum. 

Edytowane przez massaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
35 minut temu, massaro napisał:

Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3 Bar to absolutne minimum. 

Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
massaro
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Fimala napisał:

Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu.

Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar :)

 

Edytowane przez massaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
13 minut temu, massaro napisał:

Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar :)

 

Sporo za dużo jak na wartość w teren. 2.5-3.0 bar to by było moje maks jakie bym w nie ładował mając dętki aby myśleć o wjezdzie w teren.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm  a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy  mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
25 minut temu, Antyszprycha napisał:

Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm  a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy  mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone)

Przejechac przejedziesz i to całkiem szybko :) Oczywiscie jesli mowimy o typowej w miare ubitej leśnej scieżce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
6 minut temu, Antyszprycha napisał:

Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Mowa o tym najbardziej popularnym:

GF-Gravel-Tires-Reifen-Test-Review-Schwalbe-G-One-Skin-Wall-008-1140x760.thumb.jpg.013faa20375f5e59b683de4c381089a4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
10 minut temu, Antyszprycha napisał:

Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Nie wiem czy jest tańsza, ale występuje w opcji całej czarnej.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

G-One wystepuje w dwóch wersjach: Preformance i Evolution. Evolution jest droższa, Tubless Ready, wykonana z lepszej jakościowo mieszanki i ma klasę zabezpieczenia antyprzebiciowego 5 ( Preformance ma 4). 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.