Skocz do zawartości

Opony do gravela


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć , jakie polecacie opony do gravela ?Chciałbym żeby miały małe opory na asfalcie i sobie na żwirze . Mogą być szerokie mam dużo miejsca 

Edytowane przez Berk97
Opublikowano

Napisz jeszcze jaka szerokość Cię interesuje, komuś wejdą maks 35c a komuś 42c

WściekłyDzik
Opublikowano

 Continental Speed Ride jest cudowny ... poza mokrym asfaltem, gdzie jest ślisko !!!   z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz.  T

Opublikowano
13 minut temu, WściekłyDzik napisał:

z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz. 

dziwna zasada

 

Ja mam Schwalbe G One Allround, 35c. Ogólnie jestem zadowolony. Po asfalcie ok, w piachu też sobie daje radę, w błocie też jeździłem i było spoko. Co do szerokości - jeśli mają być suche piachy/żwir to im szerzej tym lepiej. Na asfalt już niekoniecznie a w błocie trzeba brać pod uwagę, że trzeba zostawić miejsce na błoto. U mnie weszłaby szersza opona ale w gęstym błocie prześwit w ramie robi się ważny

  • Lubię to! 3
WściekłyDzik
Opublikowano

Dlatego że to zapewni użytkownikowi  hmm ... najlepsze grawelowe doświadczenie.  Ostatni widziałem na youtubie ludzi fazujących się 2 calowymi slickami do grawela na kole 650b.  

 Co do błotka nie wiem jaki rodzaj glin występuje w Twojej okolicy, jednak taki bieżnik zginie momentalnie tworząc ciężkie slicka. Znacznie lepiej tutaj sprawdzą się opony cx owe, ale one są nietrwałe na asfalt. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Ja mogę szczerze polecić Panaracer Gravel King w każdym rozmiarze. Przetestowałem Schwalbe G One, Continental Speed Ride i kilka innych (Vittoria Terreno DRY). Panaracer są najlepsze na asfalcie i bardzo szybkie na szutrach. Z piachem dają sobie radę od rozmiaru 38C w górę (testowałem 32C, 38C, 43C)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie nazbierała się całkiem spora kolekcja opon. Mam Schwalbe G-One, Contnental Speed King CX, Panaracer Gravelking SK i Duro Moejoe CX.

Wszystkie w rozmiarze 35C. Jeżeli chodzi o faktyczna szerokość to od najszerszej: Speed King CX>Gravelking SK>G-One>Moejoe CX.

Szybkość ( w sumie to opory toczenia) na asfalcie (od najszybszej): G-One>Speed King CX>Gravelking SK>Moejoe CX. Z tym, że Gravelkingi są już zdecydowanie słyszalne a Duro jeszcze nieco głośniejsze w czasie jazdy po asfalcie.

Jeżeli chodzi o zdolności terenowe ...to jest zupełnie odwrotnie. Z tym, że takie G-One i nieraz także Speed Kingi potrafiły łapać uślizgi na ubitej gruntówce przysypanej milimetrem piasku.

Panaracery i Duro szły tam bez zająknięcia nawet przy agresywnej jeździe.

Próbowałem tez je zeszłej jesieni przy mokrych warunkach: glina+ mokre liście+leśne ścieżki o chwilowym nachyleniu przekraczającym nieraz 25 stopni.

G-Onki nie pojechały bo były wtedy na rowerze żony. Speed Kingo bardzo słabo sobie radziły. Na jednym podjeździe całkowicie straciły przyczepność i rower jechał mi do tyłu...ogólnie nie warunki dla tych opon. Panaracery szły dużo lepiej...do czasu aż obkleiły sie glina. Wtedy zmieniły się w slicki i jakość specjalnie niebyły chętne do zrzucenia tej warstwy. Traciły wtedy mocno przyczepność na mokrych liściach.

Mojoe dawały radę zdecydowanie najlepiej. Zdarzały się jakieś małe utraty przyczepności na mokrych kłodach lezących w poprzek drogi ale ogólnie szło przejechać cała trasę bez większych problemów.

Także nie ma złotego środka a opony należy dobierać pod warunki i teren po którym się  jeździ.

 

Opublikowano

Jeśli masz dużo miejsca to polecam WTB Riddler 45c

Opublikowano (edytowane)

Podpisuję się pod WTB riddler choć co do szerokości to zależy gdzie jeździsz - jeśli luźna nawierzchnia i piachy faktycznie szerzej będzie lepiej, jeśli szuter na twardych nawierzchniach lub kiepskie asfalty i ubite ścieżki 37c już jest ok, a jednak lżejsze i mniejsze opory.

Edytowane przez Kawasaki
Opublikowano (edytowane)

Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać :)

 

Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały :)

59D8387D-E4E0-473F-B964-27AA0F8DDF5B.jpeg

Edytowane przez massaro
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, massaro napisał:

Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać :)

 

Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały :)

59D8387D-E4E0-473F-B964-27AA0F8DDF5B.jpeg

G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi :) Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. 

Edytowane przez Fimala
Opublikowano

Dzień dobry.
Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C?

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
42 minuty temu, Fimala napisał:

G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi :) Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. 

A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę?

Opublikowano
9 minut temu, massaro napisał:

A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę?

do 3 bar to na lajcie :)

25 minut temu, KryMar1983 napisał:

Dzień dobry.
Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C?

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Powinno być ok

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Fimala napisał:

do 3 bar to na lajcie :)

Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3,5 Bar to absolutne minimum. 

Edytowane przez massaro
Opublikowano
35 minut temu, massaro napisał:

Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3 Bar to absolutne minimum. 

Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Fimala napisał:

Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu.

Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar :)

 

Edytowane przez massaro
Opublikowano
13 minut temu, massaro napisał:

Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar :)

 

Sporo za dużo jak na wartość w teren. 2.5-3.0 bar to by było moje maks jakie bym w nie ładował mając dętki aby myśleć o wjezdzie w teren.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm  a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy  mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone)

Opublikowano
25 minut temu, Antyszprycha napisał:

Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm  a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy  mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone)

Przejechac przejedziesz i to całkiem szybko :) Oczywiscie jesli mowimy o typowej w miare ubitej leśnej scieżce.

Opublikowano

Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Opublikowano
6 minut temu, Antyszprycha napisał:

Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Mowa o tym najbardziej popularnym:

GF-Gravel-Tires-Reifen-Test-Review-Schwalbe-G-One-Skin-Wall-008-1140x760.thumb.jpg.013faa20375f5e59b683de4c381089a4.jpg

Opublikowano

Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Opublikowano
10 minut temu, Antyszprycha napisał:

Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Nie wiem czy jest tańsza, ale występuje w opcji całej czarnej.

Opublikowano

G-One wystepuje w dwóch wersjach: Preformance i Evolution. Evolution jest droższa, Tubless Ready, wykonana z lepszej jakościowo mieszanki i ma klasę zabezpieczenia antyprzebiciowego 5 ( Preformance ma 4). 

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...