Berk97 Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Cześć , jakie polecacie opony do gravela ?Chciałbym żeby miały małe opory na asfalcie i sobie na żwirze . Mogą być szerokie mam dużo miejsca Edytowane 5 Maja 2019 przez Berk97
M.C Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Napisz jeszcze jaka szerokość Cię interesuje, komuś wejdą maks 35c a komuś 42c
WściekłyDzik Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Continental Speed Ride jest cudowny ... poza mokrym asfaltem, gdzie jest ślisko !!! z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz. T
trollu Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 13 minut temu, WściekłyDzik napisał: z zasady do gravela pakuj jak najszerszą zmieścisz. dziwna zasada Ja mam Schwalbe G One Allround, 35c. Ogólnie jestem zadowolony. Po asfalcie ok, w piachu też sobie daje radę, w błocie też jeździłem i było spoko. Co do szerokości - jeśli mają być suche piachy/żwir to im szerzej tym lepiej. Na asfalt już niekoniecznie a w błocie trzeba brać pod uwagę, że trzeba zostawić miejsce na błoto. U mnie weszłaby szersza opona ale w gęstym błocie prześwit w ramie robi się ważny 3
WściekłyDzik Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Dlatego że to zapewni użytkownikowi hmm ... najlepsze grawelowe doświadczenie. Ostatni widziałem na youtubie ludzi fazujących się 2 calowymi slickami do grawela na kole 650b. Co do błotka nie wiem jaki rodzaj glin występuje w Twojej okolicy, jednak taki bieżnik zginie momentalnie tworząc ciężkie slicka. Znacznie lepiej tutaj sprawdzą się opony cx owe, ale one są nietrwałe na asfalt. 1
kula_77 Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Ja mogę szczerze polecić Panaracer Gravel King w każdym rozmiarze. Przetestowałem Schwalbe G One, Continental Speed Ride i kilka innych (Vittoria Terreno DRY). Panaracer są najlepsze na asfalcie i bardzo szybkie na szutrach. Z piachem dają sobie radę od rozmiaru 38C w górę (testowałem 32C, 38C, 43C)Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Nemrod Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 U mnie nazbierała się całkiem spora kolekcja opon. Mam Schwalbe G-One, Contnental Speed King CX, Panaracer Gravelking SK i Duro Moejoe CX. Wszystkie w rozmiarze 35C. Jeżeli chodzi o faktyczna szerokość to od najszerszej: Speed King CX>Gravelking SK>G-One>Moejoe CX. Szybkość ( w sumie to opory toczenia) na asfalcie (od najszybszej): G-One>Speed King CX>Gravelking SK>Moejoe CX. Z tym, że Gravelkingi są już zdecydowanie słyszalne a Duro jeszcze nieco głośniejsze w czasie jazdy po asfalcie. Jeżeli chodzi o zdolności terenowe ...to jest zupełnie odwrotnie. Z tym, że takie G-One i nieraz także Speed Kingi potrafiły łapać uślizgi na ubitej gruntówce przysypanej milimetrem piasku. Panaracery i Duro szły tam bez zająknięcia nawet przy agresywnej jeździe. Próbowałem tez je zeszłej jesieni przy mokrych warunkach: glina+ mokre liście+leśne ścieżki o chwilowym nachyleniu przekraczającym nieraz 25 stopni. G-Onki nie pojechały bo były wtedy na rowerze żony. Speed Kingo bardzo słabo sobie radziły. Na jednym podjeździe całkowicie straciły przyczepność i rower jechał mi do tyłu...ogólnie nie warunki dla tych opon. Panaracery szły dużo lepiej...do czasu aż obkleiły sie glina. Wtedy zmieniły się w slicki i jakość specjalnie niebyły chętne do zrzucenia tej warstwy. Traciły wtedy mocno przyczepność na mokrych liściach. Mojoe dawały radę zdecydowanie najlepiej. Zdarzały się jakieś małe utraty przyczepności na mokrych kłodach lezących w poprzek drogi ale ogólnie szło przejechać cała trasę bez większych problemów. Także nie ma złotego środka a opony należy dobierać pod warunki i teren po którym się jeździ.
Fimala Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Jeśli masz dużo miejsca to polecam WTB Riddler 45c
Kawasaki Opublikowano 12 Maja 2019 Opublikowano 12 Maja 2019 (edytowane) Podpisuję się pod WTB riddler choć co do szerokości to zależy gdzie jeździsz - jeśli luźna nawierzchnia i piachy faktycznie szerzej będzie lepiej, jeśli szuter na twardych nawierzchniach lub kiepskie asfalty i ubite ścieżki 37c już jest ok, a jednak lżejsze i mniejsze opory. Edytowane 12 Maja 2019 przez Kawasaki
massaro Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały Edytowane 14 Maja 2019 przez massaro
Fimala Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, massaro napisał: Cześć, ja przymierzam sie do zmiany w moim Cube Nuroad opon Clement X’plor MSO Folding 36-622. Wstępnie wybrałem dwa modele G-One Allround i Gravelking SK w rozmiarach 35. Głownie jeżdżę asfalt plus warszawskie ścieżki rowerowe i to jest 80% mojej jazdy, natomiast zdarza sie pojeździć po Puszczy Kampinoskiej i po mazurskich drogach leśnych. Szukam opony uniwersalnej, która poradzi sobie dobrze rowniez w tych 20%. Jeśli chodzi o Clement, które mam obecnie to moje największe zaostrzenie to fakt, ze słabo tłumią drgania stąd pomysł zmiany. Dobrze by było rowniez żebym mógł zrobić tubeless. Dodaje grafikę, która znalazłem w magazynie Bike porównująca kilka modeli, moze komuś sie przyda. Prośba o radę co wybrać Dodam jeszcze tylko, ze w błocie nie jeżdżę, deszczu również staram się unikać, ale ważne żeby na mokrym asfalcie sie nie ślizgały G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. Edytowane 14 Maja 2019 przez Fimala
KryMar1983 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Dzień dobry.Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C?Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
massaro Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 42 minuty temu, Fimala napisał: G-one wszystko fajnie dopóki nie wpadniesz na mokre, piach i błoto. A tłumienie drgań nie bardzo zależy od opony a od ciśnienia w niej. Jak walisz do niej max to nic dziwnego że nie tłumi Ja np jeżdże aktualnie na 2.5 bara w tubeless i jeździ się jakbyś miał ze 20-30mm skoku amora, a chce zejść jeszcze niżej z ciśnieniem. A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę?
Fimala Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 9 minut temu, massaro napisał: A w wersji z założoną dętką do jakiego ciśnienia można w miarę bezpiecznie zejść? 3 bar powinno dać radę? do 3 bar to na lajcie 25 minut temu, KryMar1983 napisał: Dzień dobry. Panowie a czy obręcze WTB i29 to za szeroko pod 42C? Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Powinno być ok
massaro Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) 45 minut temu, Fimala napisał: do 3 bar to na lajcie Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3,5 Bar to absolutne minimum. Edytowane 14 Maja 2019 przez massaro
Fimala Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 35 minut temu, massaro napisał: Dzięki, wypróbuję w takim razie. Zapytałem o radę w serwisie Legion i jak usłyszeli, że chcę 3 bar sobie ustawić to popukali się w czoło i powiedzieli, że 3 Bar to absolutne minimum. Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu.
massaro Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Fimala napisał: Bezdętka jest między innymi po to aby latać na niskim ciśnieniu więc ciekawe jak by wypowiedzieli się w tej sprawie szpece z serwisu. Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar Edytowane 14 Maja 2019 przez massaro
Fimala Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 13 minut temu, massaro napisał: Tu chodziło o moje opony, które mam obecnie Clement na dętce 36-622. Pierwotnie źle napisałem, powiedzieli, że 3,5 Bar to minimum ale w terenie zalecają 4bar Sporo za dużo jak na wartość w teren. 2.5-3.0 bar to by było moje maks jakie bym w nie ładował mając dętki aby myśleć o wjezdzie w teren. 1
Antyszprycha Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone)
Fimala Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 25 minut temu, Antyszprycha napisał: Sam się zastanawiam jaką oponę kupić do gravela. Obecnie mam włożoną Bontragera o szer 40mm a chciałbym coś między 32-35mm. Kusi mnie Schwalbe G-One Allround ale nie jestem pewien czy owy bieżnik da rade w lesie (co prawda specjalnie tam nie wjeżdżam zależy mi jedynie na tym aby opona dała rade przejechac przez las jeśli zajdzie taka konieczność, reszta to tylko asfalt i drogi utwardzone) Przejechac przejedziesz i to całkiem szybko Oczywiscie jesli mowimy o typowej w miare ubitej leśnej scieżce.
Antyszprycha Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Fimala Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 6 minut temu, Antyszprycha napisał: Te g-one maja różne bieżniki podrzucili zdjęcie lub jakiś link do konkretnej oponki ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Mowa o tym najbardziej popularnym:
Antyszprycha Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Fimala Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 10 minut temu, Antyszprycha napisał: Ona występuje tez w wersji całej czarnej ? Wtedy jest chyba tańsza tak ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Nie wiem czy jest tańsza, ale występuje w opcji całej czarnej.
Nemrod Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 G-One wystepuje w dwóch wersjach: Preformance i Evolution. Evolution jest droższa, Tubless Ready, wykonana z lepszej jakościowo mieszanki i ma klasę zabezpieczenia antyprzebiciowego 5 ( Preformance ma 4). 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się