Skocz do zawartości

RockShox Tora 302 SL - informacje na temat ilości oleju.


Diagnosta

Rekomendowane odpowiedzi

cześć poszukuję katalog taki jaki na jednym filmie [z amorem rock shox tora] miał Szajbajk wydrukowany z ilościami płynów do amortyzatora.

Posiadam już 12 letni rock shox tora 302 sl i muszę tam zajrzeć-amor "kwiczy" przy głębszym dobiciu.Czas na serwis.10k km przebiegu.

Ilości płynów mi nie znane muszę zajrzeć do katalogu. [amor lubił mieć polucje dolną lagą]

Będę wdzięczny bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Nie bardzo wiem jak jest rozwiązany ten amor po stronie lewej-otóż mam tam korek do regulacji docisku sprężyny ale z poniższej tabelki nie wiem który wybrać -czy coilamor.thumb.JPG.21936a51d695831e1ea46cf081832f99.JPG u-turn key czy coil czy solo air,mój model to Tora 302 SL

Odnośnik do komentarza

Proste, pompujesz swój amor? Po lewej stronie masz kapsel a pod nim wentyl czy pokrętło z napisem (preload ) czy coś w ten deseń? Skoro masz sprężynę a na Ladze amora po lewej nie masz napisu U-turn to masz 302-coil czyli 20 ml na 15 ml :) 

Odnośnik do komentarza

sprężynowo-olejowy

po 15 ml na komorę od dołu?

Coil? 

Coill-U-Turn?-który?

Regulacja jest dobicia spręzyny w ladze + iglica od dołu lagi

Edytowane przez Diagnosta
Odnośnik do komentarza

Z tego co Napisałeś to masz 302 SL ze sprężyną bez U-turn'a ( to taki myk gdzie było można kręcąc regulacją po lewej stronie na sprężynie, wydłużyć skok amora, fajny bajer :) ) to tak:

-Prawa strona do tłumika lejesz 150ml oleju o gęstości 5 WT a do dolnych goleni 15ml oleju o gęstości 15WT

-Lewa strona do sprężyny nie dajesz nic oleju tylko smar na sprężynę a do dolnych goleni 20ml oleju o gęstości 15WT

 

Jaśniej się nie da :)

 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jak po prawej i lewej wlejesz po 20 ml (albo 15 ml) 15wt to nic się nie stanie. Olej w dolnych lagach ma jedynie smarawać amor, więc 5 ml wiecej czy mniej nie zrobi aż tak wielkiej różnicy. Nie pomyl tylko gdzie lać jaką gęstość to ważne, bo jak zalejesz tłumik 15wt to amor będzie twardy jak beton.

Odnośnik do komentarza

Przelewalem olej z prawej lagi i takie coś mi wypadło ale nie wiem z której lagi imageproxy.php?img=&key=c7f17df7cd842b3b

IMG_20190423_164616.jpgbylo albo na samym dole lagi sprężynowej albo pomiędzy tlumikiem olejowym i tą dolna częścią ale nie jestem pewien. 

Godzinę temu, Kruk napisał:

to taki myk gdzie było można kręcąc regulacją po lewej stronie na sprężynie, wydłużyć skok amora, fajny bajer :)

Mam coś podobnego na ladze czyli twardosc amortyzatora

Edytowane przez Diagnosta
Odnośnik do komentarza

Rower kupiony w 2008 roku w Irlandii w sklepie. Poszukam gdzieś może znajdę jakiś tutorial. Płyny już zamowione+gąbki ale tych nie było z moim amortyzatorze +smar na uszczelniacze

30 minut temu, piter614 napisał:

Sprężyna którą uniemożliwia dobicie amortyzatora

Raczej utwardza go. Ściska sprężyne o kilka cm. I jeszcze od dołu lagi olejowej jest iglica i symbol króliczka/żółw ale ja przy majstrowaniu nie zauważyłem różnicy. 

 

Edytowane przez Diagnosta
Odnośnik do komentarza

Nie demontowałem widelca i przechylałem cały rower celem opróżnienia lagi z oleju  a siostra trzymała pojemnik na olej i niestety nie zauważyłem z której lagi wypadła.Ale najprawdopodobniej z tej w której już nie było sprężyny tej długiej ale została krótka i wypadła.

Odnośnik do komentarza

Smar Military czyli pm 600 służy do komór powietrznych amora, tam gdzie uszczelka pracuje i potrzebuje ciągłej lepkości smaru. Na oringi które nie pracują. takie jak uszczelka górna od tłumika daje się smar butter Srama. :)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

A jesteś pewien?

Cytat

Najwyższej jakości smar przeznaczony do smarowania uszczelek i o-ringów w amortyzatorach i damperach, zarówno firmy Rock Shox, jak i innych producentów.

Przeznaczony do smarowania uszczelek i o-ringów w amortyzatorach i damperach, zarówno firmy Rock Shox, jak i innych producentów. PM600 jest kleisty i posiada bardzo wysokie amortyzujące zdolności o wysokiej temperaturze rozpuszczania (260°C). Smar tworzy powłokę, która zapobiega kontaktowi elementów metalowych i zmniejsza temperaturę pracy. Jest wodoodporny i chroni przed korozją. Następca smaru Judy Butter w ofercie Rock Shox.

poprawia żywotność wewnętrznych elementów eksploatacyjnych w widelcach i amortyzatorach

odporny na działanie wody i chroni przed korozją

przydatny w smarowaniu wszystkich podzespołów rowerowych

waga: 20g

 

Edytowane przez Diagnosta
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...