Skocz do zawartości

Czy rower Górski za 2000 zł ma w ogóle sens?

GrochowaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Do napisania tego postu skłoniła mnie refleksja. Kilka razy odwiedziłem wątek z rowerami górskimi:

I powiem wam, że mam mocno mieszane uczucia. Masa osób, zupełnie swierzych publikuje tam tematy które zazwyczaj sprowadzają się do tego.

1. Jestem początkujący, miałem długa przerwę, nie mam dużych wymagań itd

2. Rower do rekreacyjnej jazdy po ścieżkach leśnych, asfalcie itd.

3. Wybór to zazwyczaj między jakiś Unibajkiem, tanim Krossem, Indianem itd. 

Mam taką refleksję. Jak ciężkie i deprymujące może być jeżdżenie na takim rowerze. Biegi w takim rowerze słabo się przełączają, łańcuch nie zeskakuje z blatów, terkocze, przedni amortyzator pochłania tylko energię, korba na kwadrat gnie się, blaty ocierają o przerzutkę, koła są ciężkie, często łatwo je skrzywić, piasty łapią luzy.

Czy jest w ogóle sens? Wybór tutaj jest między czym a czym? Między dżumą a cholerą?

Parę razy komuś poradziłem aby przejrzał allegro i popatrzył na markowe rowery crossowe, fitnessowe bez przedniego amortyzatora. Za 2 tyś w używce można mieć całkiem porządny już rower. Nie mam sumienia komuś polecać takich sklepowych górali. Moja kobieta miała takiego crossa sklepowego którejś z polskich firm za nie tak małą sumę bo ok 2,5 tyś złotych. Jazda tym była dla niej udręką. Były już takie momenty, że mocno się zraziła do roweru. Na szczęście go zmieniła na gravela i teraz to całkiem inna jazda z nią. Jest w stanie przejechać jakiś dystans, wjechać pod jakąś górę, jedzie uśmiechnięta. A wcześniej tylko grymas wysiłku i marudzenie, że nie może, że zmęczona...  Zresztą nie dziwię się. Rower ważył prawie 1/3 jej wagi!

Czy ja przesadzam?

Co myślicie o tym?

• Lubię to! 1