m-peter

Marin Gestalt 1 2018 - pierwszy gravel

Rekomendowane odpowiedzi

m-peter

Jako, że już po pierwszej dłuższej trasie to postanowiłem, że i ja pochwalę się nowym zakupem. Jest to mój pierwszy gravel, zakupiony w grudniu 2018 r. Z racji jak dotąd niewielkiego przebiegu na tym rowerze, jak również mojego wciąż niewielkiego doświadczenia z rowerami, to ograniczę się do krótkiej specyfikacji oraz wrażeń na gorąco. Postaram się też opisać moje odczucia co do niektórych dodatków bo nie zawsze udawało mi się coś znaleźć w tym zakresie na forum, może komuś się przyda. 

Pierwsze wrażenia - bardzo pozytywne. Rower szybki, zrywny. Jazda na baranku dla kogoś kto wcześniej nie miał z tym nic wspólnego jest ciekawa, trzeba przywyknąć. Na pewno na dłuższe trasy przydadzą się rękawiczki z wkładkami silikonowymi. Rower wymaga jeszcze drobnych korekt w zakresie ustawienia pozycji ale jak na razie jest dobrze. Chociaż jeszcze dogadujemy się z siodełkiem, jest szansa, że jednak nie dojdziemy do consensusu i trzeba będzie się rozstać :D 

 

Specyfikacja:

Rama - Series 3 6061 Aluminium

Widelec - 6061 Aluminium

Koła - fabryczne, piasty z bardzo fajnymi łożyskami, zobaczymy jak będzie dalej

Opony - farbrycznie Schwalbe G-one Performance 700Cx30 - pomimo niskiego bieżnika bardzo dobrze trzymają na szutrowych drogach

Opony zamienne - Schwalb G-one Allround 700Cx40 - Marin w specyfikacji podaje możliwość stosowania opon o szerokości do 35mm jednak za namową jednego ze sprzedawców zamontowałem 40mm. Prześwit na bokach widelców oraz do rury podsiodłowej jest wystarczający jednak prześwit pomiędzy oponą a obejmą przedniej przerzutki już minimalny, co widać na zdjęciu. Jak na razie, moim zdaniem spisują się bardzo dobrze. Nie mają za dużego oporu na asfalcie a w terenie spisują się świetnie, nawet w bardzo gęstym błocie. Dzisiaj nie wiem czy jednak nie wziąłbym ich w rozmiarze 35mm ponieważ ze względu na małe prześwity przy ekstremalnym błocie zapychają się widelce.

Przerzutki - Shimano Sora 2x9

Korba - Shimano Sora Octalink 50x34T- korba najprawdopodobniej zostanie zmieniona na wersję nowszą z Hollowtech. Przy przyciśnięciu na pedał z prawej strony słychać jak łańcuch zaczyna ocierać o przerzutkę.

Kaseta - Sunrace 11-32T. Przydałoby się jednak trochę więcej zębów... Według specyfikacji Shimano, Sora obsługuje kasety do 34T jednak widziałem, że niektórzy montują nawet 36T co już byłoby fajnym rozwiązaniem. Może ktoś z Forumowiczów ma doświadczenia w tej kwestii?

Łańcuch - KMC X9

Hamulce - Tektro Spyre-C Road. Jak na pierwszą styczność z tarczówkami są bardzo wygodne w regulacji i zapewniają wystarczającą siłę hamowania.

Klamkomanetki - Shimano Sora. Nigdy wcześniej nie miałem klamkomanetek więc nie mam z czym porównywać. Wciąż się ich uczę ale rozmiarowo są odpowiednie.

Mostek, kierownica, sztyca siodła - fabryczne.

Siodło - fabryczne, w trakcie dogadywania się z nim. Zobaczymy jak pójdzie.

Owijka - fabryczna zastąpiona owijką Fizik Performance Soft Touch. Bardzo dobrze trzyma, fajna, miękka w dotyku faktura. W sklepie ostrzegano, że ciężko się ją zakłada jeśli ktoś nie ma wprawy jednak jakoś poszło bez większych problemów. Na gładkie drogi jest świetna jednak przy większych wybojach przydałoby się coś jeszcze miększego lub rękawiczki z wkładkami. 

Pedały - na razie fabryczne platformy. SPD czekają aż się przyzwyczaję do nowego roweru.

 

Dodatki:

Oświetlenie przód - Knog Blinder Road 400 - do jazdy po ścieżkach i mieście wydaje się zadowalająca. Plusem jest tryb, w którym jedna z diod świeci światłem stałym i oświetla drogę a druga pulsuje. 

Oświetlenie tył - prosta lampka Lezyne Femto, możliwe, że na dalsze wyjazdy poza miasto trzeba będzie zamontować coś mocniejszego.

Dzwonek - (tak dzwonek, nie lubię drzeć się co chwile na pieszych na ścieżkach rowerowych ;) ) Knog Oi. Rewelacja. Praktycznie jakby go nie było na kierownicy a całkiem głośny.

Uchwyt na telefon - Quad Lock.  Etui na telefon bardzo wysokiej jakości z wyściółką, do tego ponczo na deszcz. Fajnie, że mając jedną obudowę mogę montować bez żadnych zmian telefon na dwóch rowerach i w samochodzie. Co do samego montażu w rowerze to jednak typ Out Front byłby lepszy, nie trzeba by było tak mocno schylać głowy w trakcie jazdy

Licznik/obrotomierz - zdecydowałem się na czujnik Topeak Panobike. Licznik łączy się z telefonem i podaje zarówno prędkość jak i kadencję. Plusem jest to, że jest to obudowa 2 w 1. Na razie mieszane uczucia. Samo podawanie danych bez zarzutów. Aplikacja Topeak'a bardzo fajna, można ustawić 5 danych, które są stałe pokazywane na ekranie, jest opcja automatycznego przyciemniania tak by nie zjadało baterii w telefonie. Jednak jeśli chce się mieć równocześnie nawigację, trzeba przełączać się pomiędzy aplikacjami lub korzystać z nawigacji wbudowanej w aplikację Topeak. Tak czy inaczej musimy jest to, że trzeba wybierać pomiędzy danymi jazdy albo nawigacją. Możliwe, że skończę jednak ze zwykłym licznikiem z kadencją + telefon jako nawigacja.

Torebka podsiodłowa - Topeak Mondopack. Wybrałem najmniejszą wersję (jeszcze dostępna wersja XL oraz Hydro,) i chyba mogłaby być większa. Do torebki wchodzi: dętka, pudełko z łatkami i łyżkami, multitool Crankbrothers M19, pompka co2 z 2 nabojami, 2 batony, klucze do domu i paczka chusteczek. Dzisiaj rozważałbym wersję XL, która jest o kilka cm większa i ma możliwość powiększenia po otwarciu suwaka. A może wożę po prostu za dużo? ;)

Koszyki na bidon - Tacx Tao w wersji aluminiowej. Bardzo fajne, mocno trzymają bidony, raczej przy jeździe na tym rowerze nie ma szans by wypadły.

Bidony - Camelbak Podium 710ml - bardzo dobrze tryskają wodą :D

 

Plany na przyszłość - jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Na tę chwilę raczej zostaje jak jest, chyba, że z siodełkiem się rozstaniemy ;). Do poważniejszego rozważenia pozostaje drugi komplet kół tak by jedne wyposażyć w opony szosowe lub fabryczne Schwalbe G-one Performance z fabryczną kasetą a drugi komplet kratkować jako bardziej terenowy z oponami Schwalbe G-one Allround i kasetą może 11-36T. 

Jeśli ktoś ma pytania na temat roweru lub jego komponentów czy dodatków to chętnie odpowiem. Poniżej kilka fotek z wczorajszego wypadu. 

341117089_Zdjcie16_02.2019125558.thumb.jpg.c9c54761bc720d2aa3caff5e56b3988f.jpg

86106955_Zdjcie16_02.2019134415.thumb.jpg.78c2e1e167655be25b0f9022f810c2b8.jpg

1963627631_Zdjcie16_02.2019141902.thumb.jpg.c03132148b38e84e3285508587f55482.jpg

273588349_Zdjcie16_02.2019164943.thumb.jpg.6f626dab516a68d9eb290428d0896f6a.jpg

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Sporo wozisz w tej torebce. U mnie tylko dętka, trytytki, CB m19, łyżki i rękawiczki nitrylowe :D Sam gestalt fajny rower. Oby dobrze służył :) Kolega skąd jest jesli można zapytać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
1 minutę temu, Fimala napisał:

Sporo wozisz w tej torebce. U mnie tylko dętka, trytytki, CB m19, łyżki i rękawiczki nitrylowe :D Sam gestalt fajny rower. Oby dobrze służył :) Kolega skąd jest jesli można zapytać? 

O widzisz, zapomniałem wrzucić jeszcze trytytki :D 

Wrocław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
StrzeLuk

Witam, kolega szuka jakiegoś rower z budżetem do 3k i mocno się zastanawia na tym modelem. Czy możesz wrzucić więcej zdjęć jak wygląda prześwit na widelcach przy tych oponach 40 ale w wersji bez błota?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
W dniu 25.03.2019 o 10:59, StrzeLuk napisał:

Witam, kolega szuka jakiegoś rower z budżetem do 3k i mocno się zastanawia na tym modelem. Czy możesz wrzucić więcej zdjęć jak wygląda prześwit na widelcach przy tych oponach 40 ale w wersji bez błota?

Najmniejszy prześwit jest przy obejmie przedniej przerzutki. Jeśli jeszcze czegoś potrzebujesz, daj znać.

Zdjęcie 26.03.2019, 19 07 28.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 39.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 47.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 52.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
12 godzin temu, m-peter napisał:

Najmniejszy prześwit jest przy obejmie przedniej przerzutki. Jeśli jeszcze czegoś potrzebujesz, daj znać.

Zdjęcie 26.03.2019, 19 07 28.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 39.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 47.jpg Zdjęcie 26.03.2019, 19 06 52.jpg

Mega ciasno. Nie boisz sie ze wypiaskujesz sobie rure podsiodłowa piachem i kamyczkami? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zuczek222

Dlatego producent zaleca max 35mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
10 godzin temu, Fimala napisał:

Mega ciasno. Nie boisz sie ze wypiaskujesz sobie rure podsiodłowa piachem i kamyczkami? 

Jak na razie jeszcze za dużo na rowerze nie przejechałem. Jak na razie, nawet po błotnej wyprawie, śladów na ramie nie zidentyfikowano. Jeśli rzeczywiście coś zacznie się dziać, trzeba będzie zejść do czegoś węższego. Jeśli coś się zmieni to dam znać.

10 godzin temu, zuczek222 napisał:

Dlatego producent zaleca max 35mm

Zgadza się. Tak jak napisałem, poszedłem za namową jednego sprzedawcy, który poinformował mnie, że często dostarczają klientom te rowery właśnie z oponą, którą założyłem. Sama opona sprawdza się bardzo fajnie, przynajmniej jak dotąd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
W dniu 27.03.2019 o 18:47, m-peter napisał:

Jak na razie jeszcze za dużo na rowerze nie przejechałem. Jak na razie, nawet po błotnej wyprawie, śladów na ramie nie zidentyfikowano. Jeśli rzeczywiście coś zacznie się dziać, trzeba będzie zejść do czegoś węższego. Jeśli coś się zmieni to dam znać.

Newralgiczne fragmenty można obkleić przeźroczystą folią :)

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waldi_8027

Fajny ten Gestalt. Szkoda ze nie ma karbonowego widelca ale na alu też da radę, sam coś o tym wiem bo też mam w swoim rowerze. Najważniejsze dużo jeździć i czerpać przyjemność z jazdy.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polluks
W dniu 27.03.2019 o 18:47, m-peter napisał:

Zgadza się. Tak jak napisałem, poszedłem za namową jednego sprzedawcy, który poinformował mnie, że często dostarczają klientom te rowery właśnie z oponą, którą założyłem. Sama opona sprawdza się bardzo fajnie, przynajmniej jak dotąd. 

Jeśli możesz podać namiary na tego sprzedawce to poproszę. Tam gdzie ja pytałem otrzymałem odpowiedź, że nie ma opcji na zmianę opony. Muszę kupić z taką jak z katalogu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polluks
W dniu 24.04.2019 o 13:41, waldi_8027 napisał:

Fajny ten Gestalt. Szkoda ze nie ma karbonowego widelca ale na alu też da radę, sam coś o tym wiem bo też mam w swoim rowerze. Najważniejsze dużo jeździć i czerpać przyjemność z jazdy.

Z widelcem Marin Full Carbon jest rocznik 2019.

Szukam kogoś kto ma 1 lub 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
6 godzin temu, polluks napisał:

Z widelcem Marin Full Carbon jest rocznik 2019.

Szukam kogoś kto ma 1 lub 2.

Widelec carbonowy był również w zeszłorocznym modelu Gestalt 2 (srebrne malowanie).  W tym roku lineup Gestaltów trochę się zmienił w stosunku do zeszłego roku. Zrobili lekkie pomieszanie ram z osprzętem.

Ja posiadam Gestalta 1 2018 czyli tłumacząc to na modele tegoroczne - rama, widelec jak w Gestalt (0), osprzęt jak w Gestalt 1 z tym, że mam hamulce Tektro Spyre-C Road zamiast Tektro MD-C500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukszyk

Witam, temat trochę stary ale... 

Jeśli chodzi o kasetę 11-36, to działa bez problemu. Osobiście jeżdżę na zestawie 46-34 i 11-36, myślę że nawet dało by radę z 11-40 wkręcając dłuższą śrubę B, wyżej niż 40 potrzebny jest RoadLink lub przerzutka np. Deore RD M592(to tylko teoretyczna opcją którą gdzieś wyczytałem).

Co do opon, obecnie mam 700x35C i raczej nie szedł bym w 40C, jeśli będę je zmieniał to maksymalnie wstawię 38C np. Schwalbe CX Comp. Pamiętaj, że prześwit który widzisz może się zmniejszać z powodu większego nacisku podczas siedzenia, i może się zdarzyć że opona przytrze o obejmę przerzutki najeżdżając na korzeń itp.

Pozdrawiam 
Właściciel identycznego modelu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
Widelec carbonowy był również w zeszłorocznym modelu Gestalt 2 (srebrne malowanie).  W tym roku lineup Gestaltów trochę się zmienił w stosunku do zeszłego roku. Zrobili lekkie pomieszanie ram z osprzętem.
Ja posiadam Gestalta 1 2018 czyli tłumacząc to na modele tegoroczne - rama, widelec jak w Gestalt (0), osprzęt jak w Gestalt 1 z tym, że mam hamulce Tektro Spyre-C Road zamiast Tektro MD-C500.
Czy mi się zdaje, czy rama w Gestalt jest identyczna jak w Argenta? Z różnicą taką, że ja w Argenta nie mam mocowania pod zaciski hamulców tarczowych.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
W dniu 22.10.2019 o 11:37, lukszyk napisał:

Jeśli chodzi o kasetę 11-36, to działa bez problemu. Osobiście jeżdżę na zestawie 46-34 i 11-36, myślę że nawet dało by radę z 11-40 wkręcając dłuższą śrubę B, wyżej niż 40 potrzebny jest RoadLink lub przerzutka np. Deore RD M592(to tylko teoretyczna opcją którą gdzieś wyczytałem).

Co do opon, obecnie mam 700x35C i raczej nie szedł bym w 40C, jeśli będę je zmieniał to maksymalnie wstawię 38C np. Schwalbe CX Comp. Pamiętaj, że prześwit który widzisz może się zmniejszać z powodu większego nacisku podczas siedzenia, i może się zdarzyć że opona przytrze o obejmę przerzutki najeżdżając na korzeń itp.

Od mojego ostatniego wpisuj trochę w rowerze pozmieniałem. Główna zmiana to napęd. Ostatecznie z przodu zamontowałem korbę 46/30 a z tyłu kasetę 11-40. Przednią przerzutkę wymieniłem na Shimano 105 z 2 powodów - oryginalna Sora ma bardzo długie ramię i przy moich oponach dosyć mocno się do nich zbliżało a dwa, że Sora przy zakurzeniu lubiła nie zrzucić czasem łańcucha z blatu. Z tyłu została Sora jednak zamontowana za pomocą RoadLink. Taki zestaw bardzo mi odpowiada przy moich aktualnych możliwościach fizycznych ;-). Druga zmiana to większe tarcze. Przy mojej masie, hamulce mechaniczne z tarczami 160mm nie dawały mi pewności na długich zjazdach w górach.

W dniu 22.10.2019 o 20:15, SpiderMAN napisał:

Czy mi się zdaje, czy rama w Gestalt jest identyczna jak w Argenta? Z różnicą taką, że ja w Argenta nie mam mocowania pod zaciski hamulców tarczowych.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Niestety nie mam wiedzy w tym zakresie. Rzeczywiście na zdjęciach i w specyfikacji producenta wyglądają bardzo podobnie. 

Teraz ja mam pytanie do obu Panów :) Jak u Was ze sterami? Wszystko ok? Ja od kilku miesięcy nie mogę znaleźć świerszcza (chyba) z przodu. Sprawdzałem, przesmarowywałem już chyba wszystko co się dało. Moje podejrzenia padły na stery bo po rozkręceniu, przesmarowaniu przez chwilę jest spokój a potem znowu zaczynam słyszeć lekkie stukanie/trzaski. Wyeliminowałem raczej siodło/sztycę bo trzaski wyraźnie słychać jak stanę na pedałach i jadąc przechylam rower na boki. Czy wymienialiście może stery u siebie czy jeździcie na oryginałach cały czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
4 godziny temu, m-peter napisał:

Od mojego ostatniego wpisuj trochę w rowerze pozmieniałem. Główna zmiana to napęd. Ostatecznie z przodu zamontowałem korbę 46/30 a z tyłu kasetę 11-40. Przednią przerzutkę wymieniłem na Shimano 105 z 2 powodów - oryginalna Sora ma bardzo długie ramię i przy moich oponach dosyć mocno się do nich zbliżało a dwa, że Sora przy zakurzeniu lubiła nie zrzucić czasem łańcucha z blatu. Z tyłu została Sora jednak zamontowana za pomocą RoadLink. Taki zestaw bardzo mi odpowiada przy moich aktualnych możliwościach fizycznych ;-). Druga zmiana to większe tarcze. Przy mojej masie, hamulce mechaniczne z tarczami 160mm nie dawały mi pewności na długich zjazdach w górach.

Niestety nie mam wiedzy w tym zakresie. Rzeczywiście na zdjęciach i w specyfikacji producenta wyglądają bardzo podobnie. 

Teraz ja mam pytanie do obu Panów :) Jak u Was ze sterami? Wszystko ok? Ja od kilku miesięcy nie mogę znaleźć świerszcza (chyba) z przodu. Sprawdzałem, przesmarowywałem już chyba wszystko co się dało. Moje podejrzenia padły na stery bo po rozkręceniu, przesmarowaniu przez chwilę jest spokój a potem znowu zaczynam słyszeć lekkie stukanie/trzaski. Wyeliminowałem raczej siodło/sztycę bo trzaski wyraźnie słychać jak stanę na pedałach i jadąc przechylam rower na boki. Czy wymienialiście może stery u siebie czy jeździcie na oryginałach cały czas?

U mnie cisza, prawie 1300km, woda, piasek, trochę lasu no i oczywiście szosa.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukszyk
W dniu 26.10.2019 o 11:33, m-peter napisał:

Od mojego ostatniego wpisuj trochę w rowerze pozmieniałem. Główna zmiana to napęd. Ostatecznie z przodu zamontowałem korbę 46/30 a z tyłu kasetę 11-40. Przednią przerzutkę wymieniłem na Shimano 105 z 2 powodów - oryginalna Sora ma bardzo długie ramię i przy moich oponach dosyć mocno się do nich zbliżało a dwa, że Sora przy zakurzeniu lubiła nie zrzucić czasem łańcucha z blatu. Z tyłu została Sora jednak zamontowana za pomocą RoadLink. Taki zestaw bardzo mi odpowiada przy moich aktualnych możliwościach fizycznych ;-). Druga zmiana to większe tarcze. Przy mojej masie, hamulce mechaniczne z tarczami 160mm nie dawały mi pewności na długich zjazdach w górach.

Niestety nie mam wiedzy w tym zakresie. Rzeczywiście na zdjęciach i w specyfikacji producenta wyglądają bardzo podobnie. 

Teraz ja mam pytanie do obu Panów :) Jak u Was ze sterami? Wszystko ok? Ja od kilku miesięcy nie mogę znaleźć świerszcza (chyba) z przodu. Sprawdzałem, przesmarowywałem już chyba wszystko co się dało. Moje podejrzenia padły na stery bo po rozkręceniu, przesmarowaniu przez chwilę jest spokój a potem znowu zaczynam słyszeć lekkie stukanie/trzaski. Wyeliminowałem raczej siodło/sztycę bo trzaski wyraźnie słychać jak stanę na pedałach i jadąc przechylam rower na boki. Czy wymienialiście może stery u siebie czy jeździcie na oryginałach cały czas?

Czy sora bez roadlink da rade z 11-40? Próbowałeś tak? jak możesz to wstaw jakieś foto z tym roadlinkiem

Jaka korbę 46/30 wystawiłeś?

Opony dalej te same? zauważyłeś jakieś otarcia na ramie z powodu za dużej grubości(więcej niż zaleca producent)?

 

Co do sterow to mialem problem ze stukaniem od samego początku. Tyle razy je rozkręcałem, czyściłem, smarowałem, że jestem juz w tym mistrzem. Ale ostatecznie udalo sie, wystarczyło je mocniej skręcić, tak żeby był lekki opór,(ale nie tak że kierownica bardzo ciężko chodzi, po prostu skręcone mocniej niż do wyeliminowania luzów) wiem ze tak nie powinno sie robic, ale mam już przejechane ponad 3000km i jest cisza.

Niestety kiedy je luzowalem żeby zmniejszyc ten opór, to stukający dźwięk wracał.

Sprawdź, moze u ciebie też to pomoże. 

 

 

Edytowane przez lukszyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m-peter
20 godzin temu, lukszyk napisał:

Czy sora bez roadlink da rade z 11-40? Próbowałeś tak? jak możesz to wstaw jakieś foto z tym roadlinkiem

Jaka korbę 46/30 wystawiłeś?

Opony dalej te same? zauważyłeś jakieś otarcia na ramie z powodu za dużej grubości(więcej niż zaleca producent)?

 

Co do sterow to mialem problem ze stukaniem od samego początku. Tyle razy je rozkręcałem, czyściłem, smarowałem, że jestem juz w tym mistrzem. Ale ostatecznie udalo sie, wystarczyło je mocniej skręcić, tak żeby był lekki opór,(ale nie tak że kierownica bardzo ciężko chodzi, po prostu skręcone mocniej niż do wyeliminowania luzów) wiem ze tak nie powinno sie robic, ale mam już przejechane ponad 3000km i jest cisza.

Niestety kiedy je luzowalem żeby zmniejszyc ten opór, to stukający dźwięk wracał.

Sprawdź, moze u ciebie też to pomoże. 

 

 

Nie próbowałem montować bez RoadLinka ale wydaje mi się, że może być ciasno. Zdecydowałem się ostatecznie na korbę Shimano Alivio FC-MT210-2. Nie jest to korba najwyższych lotów ale wystarcza jak na moje potrzeby. 

A co do sterów spróbuję. Jeszcze muszę przetestować czy to przypadkiem nie gwiazdka w rurze sterowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukszyk

Witam

Wrzucam zdjęcia działającej kasety 11-40 bez Roadlinka z fabryczną przerzutką Sora. Przejechałem już z 50km i wszystko działa bez problemu

Jednak da się ;) myślę też, że dało by rade z 11-42

 

Zdjęcie z napiętą przerzutką pokazuje jednocześnie duży blat i największą zębatkę

IMG_20191120_130613.jpg IMG_20191120_130643.jpg IMG_20191120_130653.jpg

IMG_20191120_124648.jpg

Edytowane przez lukszyk
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.