Skocz do zawartości

Kross Esker 6.0 - czy kupić i jaki wybrać rozmiar.


Adam->

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Esker podobał mi się od początku i też na niego polowałem, gdyby nie złapali tak dużych opóźnień w produkcji i nie odkładali premiery co chwilę też pewnie byłbym właścicielem. W sumie przez swoją niecierpliwość nabyłem coś ciekawszego i nie żałuję. Pewnie pozostanę przy obecnej marce po grób :D tyle frajdy daje mi nowy rower.

Btw. Czemu chcesz zmieniać korbę? Wydaje się dosyć miękka i do tego raczej płasko tam macie. Stracisz sporo na prędkości.

Edytowane przez Dreamin
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, blackone napisał:

@Dreamin A co kupiłeś w zamian?

Po testowego karbonowego Ruuta. Bardziej przełaj niż gravel ale mimo wszystko wygodny szczególnie, że nie zbyt często mam czas na wyprawy na 100km +. Za to na średnich i krótkich dystansach w lekkim terenie jak i na asfalcie jest niezawodny.

Edytowane przez Dreamin
Opublikowano

No jeśli alternatywą był Ruut CF to faktycznie Esker nie wytrzyma porównania, ale regularne ceny tych rowerów dzieli 5kPLN.

Co do korby to jest typowo przełajowa, miękko dla gravela to bardziej 46-32 lub nawet 30. Być może to przyzwyczajenie z MTB i dlatego o tym myślałem, ale na razie nie widzę potrzeby zmiany młynka, zwłaszcza, że jak mówisz u nas płasko, a w góry biorę MTB.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Kawasaki napisał:

No jeśli alternatywą był Ruut CF to faktycznie Esker nie wytrzyma porównania, ale regularne ceny tych rowerów dzieli 5kPLN.

Co do korby to jest typowo przełajowa, miękko dla gravela to bardziej 46-32 lub nawet 30. Być może to przyzwyczajenie z MTB i dlatego o tym myślałem, ale na razie nie widzę potrzeby zmiany młynka, zwłaszcza, że jak mówisz u nas płasko, a w góry biorę MTB.

Pewnie gdyby nie świetna okazja kupienia go za parę koła mniej to podejrzewam, że nadal bym czekał. W sumie Esker ma korbę typowo przełajową, lepsza pewnie byłaby - jak już gdzieś wspominałem 48/32.

Edytowane przez Dreamin
Opublikowano

W Polsce nie można kupić, a w Hiszpanii już nawet pierwsze mody robią, zdjęcie pochodzi z profilu Kross Espania ;)

C0012531-CC12-4DD3-AF6A-057394E94B93.jpeg
Opublikowano

M był na stronie do wczoraj. Nim się pojawił także był oznaczony jako niedostępny. Szkoda, że Kross tak słabo komunikuje dostępność.

Opublikowano
7 minut temu, Fructus napisał:

M był na stronie do wczoraj. Nim się pojawił także był oznaczony jako niedostępny. Szkoda, że Kross tak słabo komunikuje dostępność.

Pewnie łatwiej go dorwać w sklepach stacjonarnych pod patronatem Krossa niż w internetach.

Opublikowano

Dokładnie, często nie zdążają wrzucić na stronę nawet. Swojego tak kupiłem, byłem przejazdem, wyszedłem z eLką i zamówieniem na eMkę.

eLka wisi na OLX - jest w sklepie w Szczytnie do wzięcia, jakby ktoś chciał, to pewnie by wysłali.

Opublikowano

 Gro sklepów z patronatem jeszcze L-ek nie dostała nawet raz. Rozesłali na razie partię rozmiaru S.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Dreamin napisał:

Pewnie łatwiej go dorwać w sklepach stacjonarnych pod patronatem Krossa niż w internetach.

Poza tym w Szczytnie nie znalazłem nigdzie - sprawdzałem w Warszawie i Trójmieście by się przymierzyć. 

Jak pytam sklepy to odpowiedzi dostaje jak w załączeniu :)

esker.jpg Edytowane przez Fructus
Opublikowano (edytowane)

Jakby coś w jednym z poznański sklepów stoi L-ka z tego pamiętam :)

Edytowane przez pavello
Opublikowano

L  i XL w sprzedaży na stronie Krossa.

Opublikowano

I już zmiana, wszystkie dostępne od 10.06 czyli kolejne przesunięcie o tydzień - trzeba przyznać, że coraz mniejsze te przesunięcia :D

Opublikowano
55 minut temu, Kawasaki napisał:

I już zmiana, wszystkie dostępne od 10.06 czyli kolejne przesunięcie o tydzień - trzeba przyznać, że coraz mniejsze te przesunięcia :D

Tempo zmian iście ekspresowe. Na 9:42 status na stronie: niedostępne.

Nie mam pojęcia na jakich zasadach idzie produkcja i sprzedaż w Krossie ale jako osoba postronna patrząca z perspektywy ich ewentualnego klienta na Eskera to jakoś tak niezbyt profesjonalnie to wygląda. Sklepy stacjonarne z ich szyldem nie wiedzą kiedy sprzęt dojdzie, ba sam producent nie może się zdecydować kiedy go wyprodukuje...

 

Opublikowano

Dużo chętnych, mało towaru, jak tylko pojawia się dostępność wykupują...poluje na ten rower wielu i tak jak mówiłem Kross nie doszacował tego modelu. Sprzedawałby tyle samo 10% drożej...

Nie mniej nie tylko Kross ma takie problemy.

Np. Canyon Grail w podobnej specyfikacji też jest niedostępny w szczycie sezonu.

Opublikowano

Te pojedyncze sztuki są najczęściej na takich wygwizdowiach, że szkoda słów. Ja nie wydam 6+k na rower do którego się nie przymierzę.

A polityki informacyjnej Krossa nawet nie będę komentował, lepsza obsługę klienta ma TransRower 🤣

Opublikowano
Teraz, Fructus napisał:

Te pojedyncze sztuki są najczęściej na takich wygwizdowiach, że szkoda słów. Ja nie wydam 6+k na rower do którego się nie przymierzę.

A polityki informacyjnej Krossa nawet nie będę komentował, lepsza obsługę klienta ma TransRower 🤣

Dokładnie wypadało by się przymierzyć - to nie buty które można odesłać bez problemów. 

29 minut temu, Kawasaki napisał:

Dużo chętnych, mało towaru, jak tylko pojawia się dostępność wykupują...poluje na ten rower wielu i tak jak mówiłem Kross nie doszacował tego modelu. Sprzedawałby tyle samo 10% drożej...

Nie mniej nie tylko Kross ma takie problemy.

Np. Canyon Grail w podobnej specyfikacji też jest niedostępny w szczycie sezonu.

Z jednej strony rozumiem, że nie przewidzieli popularności modelu ale bez przegięć, to może mieć wpływ szybkie skończeniu się rowerów w sprzedaży ale na starcie nie powinno. 
Wygląda na to że przynajmniej do  części oficjalnych dystrybutorów Krossa te rowery w większych rozmiarach jeszcze nie dotarły. Nie sprzedała się pierwsza partia, tylko nie dotarła nawet jedna sztuka. Zamówienia z tych punktów poszły już na początku roku o ile nie w zeszłym, czyli z grubsza wiedzieli ile pójdzie na 100% pewny rynek. 

Opublikowano

Wczoraj miałem okazję przejechac sie w Łodzi na Eskerze 2.0 i musze powiedziec ze byłem bardzo pozytywnie zaskoczony w kwestii wygody - siedzac chwile wcześniej na treku checkpoincie al4 powiedziałbym że to w nim jest aluminiowy amor - twardo i sztywno. Ale też miał nabite i ciensze opony, w Eskerze WTB 700x37 z wyraźnym bieżnikiem nie nabite na kamień robiły w tym temacie super robote. Jestem wiec w stanie zrozumieć poszukiwania lżejszego i lepiej ubranego Eskera 6.0, chociaż te problemy z produkcją budzą jednak bynajmniej u mnie jakąś nieufność do producenta - hype na gravele trwa już przynajmniej 3ci sezon więc jesli producent w szczycie sezonu nadal siedzi z ręką w nocniku to coś nie tak...

Opublikowano

Nie chcę bronić Krossa, sam wieszałem na nim psy za wypuszczenie roweru widmo. Słyszałem od jednego z dystrybutorów, że w Krossie mają mega aferę w związku z tym - nie tak miało być.

Podobno przenoszą produkcję do innej fabryki, problemy z dostępnością nie tylko Eskera występują. Zobaczcie co się dzieje z Vento - przynajmniej z tymi modelami z niskiej i średniej półki.

Marketing zrobił swoje, a produkcja rozłożona na łopatki.

 

 

Opublikowano

Ja sam rozważałem zakup Krossa Eskera 6.0 lub Cannondale Topstone. Pierwszy jak Yeti, wielu słyszało nikt nie widział, drugi kilku widziało i kupiło i w tym roku już niedostępny. Nie dałem za wygraną i udało mi się znaleźć Krossa we Wrocławiu w sklepie stacjonarnym. Mieli jedną sztukę i podobno stała tam od miesiąca.  Kupiłem od razu :)

Warto zatem podzwonić po sklepach i pojedyncze sztuki udaje się znaleźć (w innym sklepie mieli chyba S-kę). W międzyczasie ja szukałem tego TopStone'a jakaś firma z Poznania odpisała mi, że TopStone'a może nie mają, ale mają świetnego Eskera, więc widać, że ktoś to ma :)

Wg mnie zakup bardzo udany. Rower na pełnej 105 daje radę. Moim warunkiem koniecznym miały być hydrauliczne hamulce, do których przyzwyczaiłem się w poprzednim rowerze i nie żałuję. Chodzą świetnie.

Nie udało mi się znaleźć nic na 105 w zbliżonej cenie.

 

Opublikowano (edytowane)

@embepiPodziel się więcej wrażeniami, jaka rama na jaki wzrost, jak odczucia z geometrii, wygląda na to że rower pod względem własności jezdnych jest z tych spokojniejszych, mniej dynamicznych (do takich zaliczam np. diverge czy gestalt)?

Edytowane przez blackone
Opublikowano

Miła pani z działu konsumenta poinformowała mnie, że produkcja eskera 6 w rozmiarze L zaplanowana jest między 17 a 23 czerwca i nie może zagwarantować, że pójdą one do sklepów, ponieważ mogą być jedynie w sprzedaży internetowej. Masakra jakaś. Połowa sezonu praktycznie i nic.

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Robert S. napisał:

Masakra jakaś. Połowa sezonu praktycznie i nic.

Biznesowo to jakiś straszny fail - ludzie chcą kupować rowery, a nie można ich kupić - co za dziwna sytuacja - ktoś w dziale zarządzania powinien dostać bęcki albo coś ;)

Edytowane przez pavello

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...