Skocz do zawartości

Kross Esker 6.0 - czy kupić i jaki wybrać rozmiar.


Adam->

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę zaniedbałem forum, a tu tyle odpowiedzi. Chciałem wrócić do tego Eskera 6.0., za wplątanie którego do tej kategorii cenowej przepraszam, ale ten wątek jest mi bliższy pod względem wyboru roweru, niż kolejny (przedział cenowy) o gravelach. Może jeszcze ktoś się wypowie na jego temat? Czy warto się szarpnąć na jego zakup? Podoba mi się jego osprzęt (głównie 105 i hydraulika właśnie). Ale wiadomo, że rower to nie sam osprzęt jak przedmówcy wspomnieli.

Odnośnik do komentarza

Jeśli potrzebujesz tego właśnie, co oferuje ten Kross, a dodatkowo rower Ci się podoba - dobierz rozmiar i kupuj. Bo nie napisałeś czego potrzebujesz. Grupa 105 i hydrauliczne hamulce - a geometria, przełożenia, szerokość opon itp? Jak będziesz eksploatowac rower, po czym jeździć? 

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.02.2019 o 18:33, Adam-> napisał:

Trochę zaniedbałem forum, a tu tyle odpowiedzi. Chciałem wrócić do tego Eskera 6.0., za wplątanie którego do tej kategorii cenowej przepraszam, ale ten wątek jest mi bliższy pod względem wyboru roweru, niż kolejny (przedział cenowy) o gravelach. Może jeszcze ktoś się wypowie na jego temat? Czy warto się szarpnąć na jego zakup? Podoba mi się jego osprzęt (głównie 105 i hydraulika właśnie). Ale wiadomo, że rower to nie sam osprzęt jak przedmówcy wspomnieli.

 

Adamie, moje zdanie pewnie już znasz z poprzednich postów, prawdopodobnie skończy się to tym, że zakupię ten rower. Esker ma wiele zalet na, których się skupiałem:

  • geometria, bardzo zbliżona do mojego obecnego roweru crossowego
  • sztywne osie i dobrej jakości koła
  • kompletna 105, która będzie dobrą bazą do późniejszych modyfikacji
  • karbonowy widelec, który w tym segmencie cenowym nie jest niczym wyjątkowym
  • ciekawa rama, asymetryczny tylny trójkąt i hample montowane wewnątrz trójkąta
  • jeśli się nie mylę, kierownica jest identyczna jak w Eskerze 4.0 czyli ma rozgięte dolne chwyty co oznacza komfort jazdy
  • konkurencyjna cena

Warto jednak zwrócić uwagę na to co mi kompletnie nie pasuje w tym rowerze:

  • korba 46/36 - do jazdy rekreacyjnej oraz terenu w jakim poruszam się od czasu do czasu niezbyt trafny wybór. Zda egzamin na leśnych ścieżkach i asfalcie ale jednak od czasu do czasu wybieram się na Śnieżnik, Czarną Górę czy do Czeskich Rychlebów, tam podjazdy będą stanowić wyzwanie. Myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie korba 48/32 lub 46/30.
  • nie bardzo podoba mi się dolna rura w okolicach suportu, a dokładnie to, że wyraźnie się zwęża w tym miejscu (prawdopodobnie spłaszcza) i jaki będzie to miało wpływ na sztywność i wytrzymałość
  • malowanie, ciężko będzie utrzymać w czystości matowy ciemny lakier. Poza tym producent mógł się nieco bardziej postarać jeśli chodzi o design, tak choćby jak zadbał o to w ramach szosowych.

Niestety ciężko ocenić ten rower jako całość, brak jest jakichkolwiek testów tego modelu. Dodatkowo o ile się nie mylę jest to pierwsze podejście do tematu gravela w wykonaniu Krossa co dodatkowo nie napawa optymizmem. W obecnej sytuacji nawet nie mam możliwości żeby zobaczyć go na żywo i właściwie go ocenić. Jedynym chyba rozwiązaniem jest cierpliwe czekanie ponieważ nie ma nawet jak się do niego przymierzyć.

 

Edytowane przez Dreamin
Odnośnik do komentarza

Trudno nie zgodzić się z powyższą opinią, jednak w tym przypadku uważam, że jednak Kross Esker 6.0 ma więcej zalet niż wad, proponuję odbyć jazdę próbną i ocenić samemu, ponieważ każda opinia będzie tutaj po prostu subiektywna. Ja cenię go przede wszystkim za hydraulikę hamulców.

Odnośnik do komentarza

Dziś tak sobie przemierzałem kolejne kilometry starym rowerem i zastanawiam się kiedy Kross wypuści wreszcie Eskery?

Mamy 17 marca - dni nawet dla zmarzluchów robią się przyjemniejsze. Na forum co rusz nowy grawel znajduje swój dom ;)  a Kross temat odwleka...

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Zigfir napisał:

Dziś tak sobie przemierzałem kolejne kilometry starym rowerem i zastanawiam się kiedy Kross wypuści wreszcie Eskery?

Mamy 17 marca - dni nawet dla zmarzluchów robią się przyjemniejsze. Na forum co rusz nowy grawel znajduje swój dom ;)  a Kross temat odwleka...

Dlatego ja dałem sobie spokój, skoro Kross od kilku miesięcy nie potrafi podać dokładnej daty wprowadzenia modelu na rynek, to pieniążki powędrowały do innego producenta. Ostatnio były targi w Warszawie czym Kross chwalił się na profilu FB, ale daty wprowadzenia nowych modeli oczywiście nie podali.

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.03.2019 o 10:54, Miśkołaj napisał:

Dlatego ja dałem sobie spokój, skoro Kross od kilku miesięcy nie potrafi podać dokładnej daty wprowadzenia modelu na rynek, to pieniążki powędrowały do innego producenta. Ostatnio były targi w Warszawie czym Kross chwalił się na profilu FB, ale daty wprowadzenia nowych modeli oczywiście nie podali.

Dziś zapytałem na FB o dostępność i odpowiedzieli, że:  Esker 6.0 powinien pojawić się w sprzedaży w okolicach kwietnia-maja. Pozdrawiamy!

W okolicach .... Miałem nadzieję, że pojawi się raczej na przełomie marca i kwietnia 😡.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Zigfir napisał:

Dziś zapytałem na FB o dostępność i odpowiedzieli, że:  Esker 6.0 powinien pojawić się w sprzedaży w okolicach kwietnia-maja. Pozdrawiamy!

W okolicach .... Miałem nadzieję, że pojawi się raczej na przełomie marca i kwietnia 😡.

No i to jest ich problem, jak ja się ich pytałem w styczniu to powiedzieli, że początkiem wiosny, więc wnioskowałem kwiecień. Oni go rzucą w sezonie, zapomnij wtedy o rabatach, a i z samą dostępnością może być problem. Ja machnąłem na to ręką.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, revolta1 napisał:

Nieoficjalnie dowiedziałem sie ze mają jakiś problem techniczny z gravelami i nie wiadomo kiedy wejdą do produkcji i sprzedaży .

 

A mógłbyś dowiedzieć się nieoficjalnie jaki to problem?

Głupio byłoby naczekać się po to aby okazało się, że mają problemy np z ramami albo coś podobnego...

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dostałem info ze będą dostępne po 1 i 8 kwietnia, wtedy rzekomo ma być wysyłka z magazynu produkcyjnego. 

Najpierw rozmiary S i Xl

Edytowane przez PeterMike
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, PeterMike napisał:

Dostałem info ze będą dostępne po 1 i 8 kwietnia, wtedy rzekomo ma być wysyłka z magazynu produkcyjnego. 

Najpierw rozmiary S i Xl

No to czekamy (nie)cierpliwie ;).

Choć mnie akurat najbardziej interesuje L to pewnie pojawią się recenzję świeżo upieczonych posiadaczy.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie.

Zacząłem patrzeć na te rozmiary ram i wartości reach i stock i zastanawiam się czy jakiś rozmiar będzie na mnie dobry, bo wartości stock są niższe niż te w podobnych rozmiarach że strony riddley. 

Mam 188cm, przekrok 87cm, XL będzie ok czy jednak za mały? 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, PeterMike napisał:

Dokładnie.

Zacząłem patrzeć na te rozmiary ram i wartości reach i stock i zastanawiam się czy jakiś rozmiar będzie na mnie dobry, bo wartości stock są niższe niż te w podobnych rozmiarach że strony riddley. 

Mam 188cm, przekrok 87cm, XL będzie ok czy jednak za mały? 

Generalnie to musisz się przymierzyć ale wydaje mi się, że będzie ok. 

Mam 182 cm ale długość nogi 89.  Ostatnio przymierzałem się do speców Diverge. Zeszłoroczna 56 wydawała mi się stosunkowo mała ale gdy się przykładałem do 58 i 56 z tego roku, przy mniej więcej ustawionym na wysokość siodełku to okazało się, że przy 58 braknie mnie odrobinkę do wygodnej pozycji w większym skręcie na długości.

Jako że cieżko przymierzyć się do czegoś czego jeszcze nigdzie nie ma to pomocniczo zrobiłem zestawienie parametrów Eskera 6 ze Specem Diverge sport.

2019-03-25-(1).thumb.jpg.3639743830d5d0b80d6a41b6634ae265.jpg

Jeśli przyjąć że L to odpowiednik 56 a XL 58 to widać że Esker będzie odrobinę krótszy. Dochodzi tu mostek 90tkę vs 110 (w specu).  Mostek w obu: 110 mm.
Natomiast ciekawe że przy gł. ramy dłużej o 3cm Stack jest o 3 cm mniejszy w Eskerze , ale to może wynikać z zastosowaniu w specu "amortyzatora".

Edytowane przez Zigfir
Odnośnik do komentarza

Dzięki za tabelkę porownawczą, ten reach jest właśnie jakiś krótki ale to chyba pozostaje przymiarka w sklepie tylko nie wiem czy będę potrafił określić czy rower nie jest za mały bo do tej pory miałem tylko mtb więc pozycja na gravelu będzie czymś nowym 

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.03.2019 o 12:10, PeterMike napisał:

Dostałem info ze będą dostępne po 1 i 8 kwietnia, wtedy rzekomo ma być wysyłka z magazynu produkcyjnego. 

Najpierw rozmiary S i Xl

Ja dostałem na początku tygodnia takie info z działu obsługi klienta

"Przybliżony plan produkcji tego modelu roweru to przełom kwietnia-maja."

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 28.03.2019 o 18:52, wa2 napisał:

Ja dostałem na początku tygodnia takie info z działu obsługi klienta

"Przybliżony plan produkcji tego modelu roweru to przełom kwietnia-maja."

 

A dziś na stronie termin dostępności to już 20 maj. Co chwila przesuwają. Chyba powoli tracę cierpliwość... ile można czekać?

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.04.2019 o 21:59, Andrzej Sawicki napisał:

Wygląda na bardzo fajny rower. Szkoda, że na papierze...

Już przesunęli na stronce na 6-teko czerwca. W sumie od pierwotnego terminu to już 6 miesięcy obsuwy bo miał się pojawić na początku roku.

Edyta: Choć na facebooku dobrerowery.pl napisały, że do nich eskery już zawitały czyli jednak już produkują.

Edytowane przez Zigfir
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...