Skocz do zawartości

System bezdetkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam w rowerze obręcze Shimano xtr 559x19C, z oponami Geax AKA 26x2.2. Chciałbym was spytać czy mogę założyć system bezdetkowy, jak tak to jakie płyn polecacie ?

Opublikowano

Przede wszystkim to opona musi być do tego przystosowana, jeśli producent pozwala zrobić Tubeless to da się.

 

Szaj robił ostatnio test:

 

I dla mnie najlepszym jest stans :)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kruk napisał:

Przede wszystkim to opona musi być do tego przystosowana

Raczej odwrotnie. Sama opona niewiele da i trzeba kombinować z getto. Jest dużo większe prawdopodobieństwo, że opona nie tubless wejdzie w obręcz tubless i będzie dobrze siedzieć niż odwrotnie. Odwrotnie przerabiałem to wielokrotnie. Wynik 2/10 😕

@Bikefunn sprawdź model obręczy, bo generalnie XTR są tubless np. WH-M9000

 

Edytowane przez Franz Mauer
Łza Włóczynutka
Opublikowano

Podepnę się pod temat. Mam obrecze i opony TR, ale dętki w środku. Czy do konwersji na bezdętki potrzebuje taśmy, czy wystarczy samo mleko i zaworki?

Obrecze to stan no tubes ztr creest mk3

1550311955683869137384.thumb.jpg.fcf250098af5e649382aa71360136e5b.jpg

1550312025815726644582.thumb.jpg.19e9dea9246c08b8a65ad8a8ea10f35c.jpg

Opublikowano

Moze byc naklejona tasma w kolo obreczy a moga byc uszczelbione tylko miejsca przy szprychach

Opublikowano

Obręcze to Shimano WH-M975 XTR, obręcze te są dostosowane. Jaki środek polecacie ?

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o oponach....

Łza Włóczynutka
Opublikowano

Bikefunn przyjrzyj sie oznaczrniom na oponie, tublessy powinny miec oznaczenie TR, tubless ready

15503244448521722687691.jpg
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za podpowiedź, ja mam napisane TNT .

Jaki byście wybrali z pośród:

- stans

-finish line

-slime

 

Edytowane przez Bikefunn
Opublikowano
5 godzin temu, Kkaaeell napisał:

Moze byc naklejona tasma w kolo obreczy a moga byc uszczelbione tylko miejsca przy szprychach

Serio? Uszczelnianie tylko otworów szprychowych? Co to pokierany wymysł???? 

Nie idź tą drogą... ☹️ 

2 godziny temu, Bikefunn napisał:

stans

Dokładnie ten. 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Franz Mauer napisał:
[mention=8418]Łza Włóczynutka[/mention] w tej wersji kół taśma jest niezbędna. Jednak zobacz,bo może oryginalnie już była naklejona?

Może i była jednak trzeba by sprawdzić czy nie jest uszkodzona
Miałem obręcze z serii tybles Redy była taśma jednak podczas exploatacji oraz zmiany opon doszło do jej uszkodzenia
Co do taśmy mam znajomego który używa tej taśmy
https://www.opako.com.pl/tasma-naprawcza-duct-48mm10m-srebrna-id-508
Taśmę sprawdził w niezłym boju, dużo czasu spędza tucząc rower
Mówił że szkoda przepłacać lepiej kupić taką taśmę

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Ja tak mialem orginalnie w Sunringle zrobione. Otwory na azprychy zalane sa jakims silikonem czy czyms w ten desen

Opublikowano

@Kkaaeell i za każdym razem jak wymienia się szprychy to trzeba czymś, nie wiadomo czym zalewać? Może i tak jest, ale nie kupuje tego. 

@piter614 nie do końca rozumiem tutaj pojęcie oszczędności bo taśma kosztuje 30 zł i zakładasz ja raz na długi czas. W zasadzie na bardzo długo. Nawet przy konieczności pogrzebania przy nyplu można w danym miejscu zastosować ostatecznie łatkę.

Zastosowanie taśmy naprawczej być może jest jakimś wyjściem, podobnie jak izolacyjnej lub innej tego typu, ale czy to takie kosztowne, aby kombinować? Poza tym taśmę naprawczą trzeba ciąć bo jest za szeroka. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z szerokością odpowiadającą choćby szerokości obręczy do opon plus... 

Opublikowano
10 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Raczej odwrotnie. Sama opona niewiele da i trzeba kombinować z getto. Jest dużo większe prawdopodobieństwo, że opona nie tubless wejdzie w obręcz tubless i będzie dobrze siedzieć niż odwrotnie. Odwrotnie przerabiałem to wielokrotnie. Wynik 2/10 😕

 

A widzisz, ja myślałem że prościej będzie uszczelnić obręcz nie przystosowaną do Tubelessów niż oponę. W sumie z czego to wynika? Przecież na obręcz i tak daje się taśmy aby zakryć otwory po nyplach a opona i tak wskakuje w rowki obręczy? 

Opublikowano

Chodzi o inną budowę rantów obręczy pod tubless. 

Łza Włóczynutka
Opublikowano

A to nie jest tak, że taśma jest do obręczy które nie są TR, a obręcze TR są już tak zaprojektowane że nie wymagają taśmy?

Na YT są filmiki, że goście nie naklejają taśmy, wyjmują dętkę, wsadzają wentylek, wlewają mleko i gotowe. 

Opublikowano

To, zależy od obręczy. Carank Brothers Cobalt mają konstrukcję, która nie wymaga taśmy a np. DT SWISS muszą mieć taśmę. 

Oglądając filmiki zwróć uwagę, czy czasem tam już taśmy nie ma lub może jest transparentna? 

Opublikowano

Aha, czyyli nie koniecznie musi się dać uszczelnić jakąś starą ale dobrą grupowo obręcz? To ciekawe bo Szajowi kiedyś stare Mavic'i udało się zalać mlekiem. 

Łza Włóczynutka
Opublikowano

Opona chyba jest kluczowa, bo detkowe opony zdejmuje sie i zaklada nawet palcami, a na bezdetkach jest rzeźnia. Połamałem dwa komplety łyżek. przy zakładaniu/sciaganiu opon bezdetkowych można stracić wiarę w sens życia :/

Andrzej Sawicki
Opublikowano

Przy zdejmowaniu opony najpierw odsuń jedną stronę maksymalnie od krawędzi obręczy (na całym obwodzie). Wtedy często da się ją zwinąć (zaczynając od strony, która jest bliżej krawędzi obręczy) i zdjąć nawet bez łyżki.

Opublikowano
Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

Opona chyba jest kluczowa, bo detkowe opony zdejmuje sie i zaklada nawet palcami, a na bezdetkach jest rzeźnia. Połamałem dwa komplety łyżek. przy zakładaniu/sciaganiu opon bezdetkowych można stracić wiarę w sens życia

w sensie drutowe a zwijane?

Ja u siebie przerabiałem na tubelesy - opony Bontrager zwijane, obręcze bontrager przygotowane pod tubelesy. Zdejmowanie - bez problemu, zakładanie - też szybko wskoczyły. Ale kumpel ma starsze obręcze bontragera i tam niby jakiś swój system mieli, gdzie stopka opony zamykała się z obręczą i zdejmowanie było ok ale żeby opona wskoczyła na swoje miejsce było już ciężej.

Łyżki mam jakieś markeciaki z miękkiego plastiku i żyją. Nie wiem jak opony innych producentów ale tutaj może bardziej chodzi o technikę zdejmowania ;)

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

Andzrzeju, nie wiesz o czym mówisz :) Nie ma mowy o jakimkolwiek przesuwaniu moich opon bez silidnych narzędzi. Nigdy nie miałem problemu z wymianą opon aż di chwili gdy kupiłem komplet TR.. plastikowymi łyżkami sie nie da ani zdjąć ani założyć, połamałem 2 komplety łyżek, 6 sztuk i opon nie założyłem nawet. Potem kupiłem stalowe i tylko nimi sie da założyć/ zdjąć te opony. Jedna to maxiss icon, druga schwalbe racing ralph, więc nie najtańsze modele :)

Edytowane przez Łza Włóczynutka
Opublikowano

Jaką taśmę na obręcz polecacie. Mam obręcz 19C. Mogę kupić taśmę 21mm?

Opublikowano

Dopinam się do tematu. Mam przednie koło alexrims td17 i tylne weinmann xtb i chcę przerobić na tubeless. Patrzyłem opony Schwalbe Nooby Nic. Dało by radę, czy nie?

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

Gdyby ktoś był zainteresowany, to na aliexpresach są wentylki za $1,6-$3,50 (w zależności od koloru i typu) z wysyłką, więc jakieś 3 razy taniej niż w PL. Własnie zamówiłem komplet ;) Do wiosny powinny dotrzeć. 

Edytowane przez Łza Włóczynutka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...