Skocz do zawartości

Frameset - rower przełajowy


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was wiele pytań co do ramy do roweru przełajowego. Zastanawiam się czy lepiej jest kupić używany/nowy cały rower. Czy może jednak lepiej kupić ramę i złożyć samemu na częściach nowych i używanych. Aktualnie patrzyłem na ramę Accent Cx One - tylko wolałbym ciemny kolor, bo na białym wszystko widać :) Jednak chciałbym mieć hamulce tarczowe, ta rama na to pozwala ale zostają te piwoty które psują efekt wizualny. A może inna rama? Z chęcią poznam Wasze zdanie i sugestie.

Odnośnik do komentarza

Patrzyłem na tą ramę tylko szkoda, że te akcenty nie są w kolorze niebieskim. No i cena cały zestaw z widelcem to 1550zł. A na zwykłej cx one to koszt jest sporo mniejszy. Może jednak da się przeżyć kwestie z piwotami lub w ogóle nie zakładać tarcz. Za dużo niewiadomych :/

Tak przy okazji może ktoś chce fajną ramę do gravela po przeliczeniu wychodzi coś ok. 1127zł. U nas to koszt ponad 2200zł :) Mi aktualnie finanse nie pozwalają na tak szybką decyzję :)

https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/octane-one-gridd-gravel-frameset-2018/rp-prod155471?mx=a

 

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Accent Furious właśnie się zastanawiałem czy porównując do Cx One ma mniej czy bardziej sportową geometrie może kolega @Zalas coś skrobnie :) Te piwoty można odkręcać bo gdzieś czytałem, że tylk oodcinać? Jestem zaskoczony 😱

A może znacie sklep gdzie można wyrwać cały frameset w dobrych pieniądzach?

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

@Nemrod gdzieś czytałem że posiadasz rower szosowy i przełajowy. I jak uważasz jest to dobre połączenie? Bo sam posiadam rower szosowy endurance ale brakuję mi możliwości wjechania w trochę inny teren las,szutry trochę błota. Ale ostatnio myślę czy kupić jeden uniwersalny - już miałem kupować M4C(gravel). Czy może jednak zostawić swój rower szosowy i kupić typowego przełaja. U mnie okres jesienno-zimowy i początek wiosny jest strasznie błotnisty i zawsze muszę zwlekać z wyjazdem w trasę. Pisz co ty byś zrobił na moim miejscu bo można zgłupieć :)

 

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Ja właśnie miałem to samo. Cx mam na trasy mieszane lub czyto terenowe oraz na wyprawy z rodzinką. Aha plus dojazdy do pracy. Szosa to typowe szybkie przejażdzki lub dalsze wyprawy po asfalcie. Ramy teoretycznie w obu te same rozmiary ale w szosie mam dłuższy mostek.

U mnie sezon szosowy kończy się gdy temperatura spada poniżej 8 - 10 stopni. 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza
Patrzyłem na tą ramę tylko szkoda, że te akcenty nie są w kolorze niebieskim. No i cena cały zestaw z widelcem to 1550zł. A na zwykłej cx one to koszt jest sporo mniejszy. Może jednak da się przeżyć kwestie z piwotami lub w ogóle nie zakładać tarcz. Za dużo niewiadomych
Tak przy okazji może ktoś chce fajną ramę do gravela po przeliczeniu wychodzi coś ok. 1127zł. U nas to koszt ponad 2200zł  Mi aktualnie finanse nie pozwalają na tak szybką decyzję
https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/octane-one-gridd-gravel-frameset-2018/rp-prod155471?mx=a
 
Dobra okazja, miałbyś sztywne osie. U nas set Cx-one czy furios to koszt rzędu 1200zl i bez sztywnych. Accent jest tani i lakier ma bardzo przeciętny jeśli chodzi o trwałość.

W przełaju będziesz ograniczony do opon w okolicach 35c, w gravelu jest szansa na sporo większe.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

@Nemrod dobrze wiedzieć, że nie jestem sam :) @Nath_147 Ten set jest fajny ale niestety nie jest on w moim aktualnym zasięgu, a promocja nie będzie trwała wieki. I tak na początku było 50% rabatu a po chwili zrobiło się 45%. Co do opon to myślę, że 35C spokojnie by wystarczyło bo zamierzam jeździć trasy na które dotychczas moja szosa mi nie pozwalała. U Ciebie w Cx One Pro chyba spokojnie wchodzi więcej niż 35C?

A z gotowców tak do 3000zł jest coś sensownego oprócz wiadomego Cx One. Bo szczerze mówiąc składając nawet coś na ramie Cx One to koszt wyniesie mnie więcej niż kupienie gotowca. Bo tak się składa, że nie mam żadnych części zapasowych. Więc tylko nowe lub szukanie używanych.

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Jak by co to Furiousa też polecam. Sunie asfaltem aż miło a do tego można wskoczyć w teren. Jak chcesz taki uniwersalny rower odmienny od szosowego to nie bój się gravela ;)
Odnośnie CX-one zajrzyj w tabelki bo mogą być drobne różnice w geometrii. Ja znam jedną - to wysokość A2C: w furiousie to 400mm, a w cx 405mm. 
Dalsze informacje o geometrii znajdziesz na tych stronach:
http://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-gravel/furious-set
http://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-przelajowe/cx-one-pro-disc-set

Jeżeli chodzi o heble to według mnie warto zainwestować nawet w mechaniczne tarczowe. Lepsza odporność na zabrudzenia co w terenie bywa przydatne i siła hamowania nieporównywalna (oczywiście przy dobrych heblach ;) ).

Jeżeli chcesz przyoszczędzić na składaniu to kup ramę i widelec CX-Ona osobno ale wybierz widelec aluminiowy  jest trochę tańszy ;) 
Co do opon, ja mam w 38c w furiousie. A 40c może by wlazło może nie, zależy od bieżnika. 
Ja kupowałem furiousa na tej stronie i zapłaciłem jakoś 1200-1300 (nie pamiętam) za cały frame set:
https://biostern.abstore.pl/

Za 3000 coś sensownego ciężko ci będzie kupić. :/ Ale tak naprawdę większość części możesz spokojnie celować w używki i nie ma się co tego bać ;)

I fakt faktem biały szybko łapie bród ale rower jest od jazdy nie od wyglądania, a jeżdżąc w terenie licz się z tym, że będziesz w kółko ten rower mył, mył i jeszcze raz mył :P :D 

Odnośnik do komentarza

@Zalas Dzięki za odpowiedź wywołanie wilka z lasu poskutkowało ;) Co do mycia dlatego wolę mieć dwa rowery aby zawsze jeden był czysty😁 Furious podoba mi się od początku w niebieskim kolorze - może dlatego bo wszystko mam niebieskie😂 O tarczach myślałem od początku także na plusa względem cx one. Cx One niby też ma taką możliwość ale piwoty oszpecają tą ramę i nawet po ich usunięciu nie będzie tak jak chce. No i kolejnym aspektem jest fakt, że złoże rower na ramię która mi się podoba i osprzętem jakim mi się podoba. Mam nadzieję, że jak przyjdzie do kompletowania osprzętu będę mógł liczyć na pomoc 👍 

Patrzyłem w tym sklepie i z dostępnością krucho ale tak ogólnie jaki rozmiar będzie odpowiedni przy moich zawrotnych 172/3cm? Mi się wydaję, że M.

Dobra mam nadzieję, że napisałem to co chciałem. A jak nie to jutro dopiszę.

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Zanim podejmiesz decyzję składania to rozpisz sobie co będziesz potrzebował i ile to będzie kosztować - bo nawet kupując niektóre rzeczy używane, tanio nie będzie, a z drugiego roweru może się okazać że będziesz mógł pożyczyć tylko siodełko.

W budżecie ok. 3 tys, masz z przełajów Merida Cyclocross 100 (szkoda że nie dali w nim carbonowy wideł), wg mnie lepsza baza niż cx one na sorze.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Napewno jeszcze wszystko przemyśle ale wolę wiedzieć na czym stoję. Co do Meridy Cyclocross odpada ze względu na kolor.

Przy moim wzroście Cx One i Furious musi mieć rozmiar M?

@Nemrod jeśli miałeś zwykłą cx one to te piwoty da się odkręcić czy odcinać trzeba? Bo spotkałem się z wieloma sprzecznymi informacjami. A pisałeś o odkręcaniu.

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Aha dzięki wielkie:) Po przemyśleniach jednak zdecyduję się na przełajową ramę Accent Cx One. Skąd taka decyzja? Mam rower szosowy endurance który u mnie zostaje szkoda mi go sprzedawać, i on doskonale się sprawdza do komfortowych wypraw. Nawet po szutrach da sobie jakoś radę. A przełaj pozwoli mi na trochę bardziej agresywną jazdę na trasach mieszanych, czysto terenowych jak i do pracy. Podobnie jak napisał Nemrod ;)

Tylko teraz kwestia czy wolnym krokiem składać samemu na ramie grafitowo-białej, która osobiście bardziej mi się podoba. Czy może jednak przeboleć fakt i kupić gotowego złożonego ale białego i z czasem zastosować inne koła, hamulce. @Nath_147 tak jak pisałeś wcześniej w kwestii składania, jedyną rzecz którą mam jest siodełko, także większość muszę kupić, nie śpieszy mi się mocno bo mam szosę.

I jeszcze jedna ważna rzecz jaki rozmiar ramy będzie odpowiedni dla moich 172/3cm. W jednym ze sklepów nie otrzymałem zbyt fachowej odpowiedzi. Doradzono mi S albo M, to co akurat sam się domyśliłem.

Odnośnik do komentarza

No to dokładniej nikt ci nie powie. Możesz porównać geometrię swojego roweru i z geo accenta, wiedząc co ci pasuje a co nie w obecnym będziesz wiedział co brać w accencie. Druga opcja to się dokładnie pomierzyć i skorzystać z dobrego kalkulatora. 

Odnośnik do komentarza

Ja mam 171 cm i mam S . Gdybym miał drugibraz kupować to prędzej zastanawiałbym się nad xs niż m. Poprostu cx ma wysokie rury podsiodłowe ( 5 cm dłuższa podsiodłówka niż mam w szosie przy tej samej długości górnej rury) i rura pionowa gdy stoję w rozkroku prawie dotyka klejnotów. Dłuższy mostek zawsze można dać. Ale ja mam dość krótkie nogi także dużo do gadania ma tu też morfologia.

Odnośnik do komentarza

Ja co do szosy i jej rozmiaru pewności nie mam bo mam ją w rozmiarze 54-M. Kiedyś nie patrzyłem aż tak na te wszystkie wymiary. I możliwe, że popełniłem błąd i powinienem mieć S. I w tym jednak bym chciał dobrać dobrze.

Geometria szosy:

big_bda8b098-07a5-41d9-a942-128a56fef3d3.thumb.jpg.ff9a3c14fc8342c5d3a347750f49e208.jpg

Geometria przełaja:

b7a2020b473cae1b9c66da349b22.thumb.jpg.b12116f75ad05b911f425a6506cd99b7.jpg

Zmierzyłem się dzisiaj i wzrost 172cm a przekrok mierzyłem kilka razy i wyszło 79.5, 80, 80,5. I z kalkulatorów wychodzi rozmiar ramy 52. Jak stoję w rozkroku bez butów to mam trochę luzu, a z butami spd mam go jeszcze więcej.

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

To teraz już zgłupiałem, nigdy nie byłem dobry w tej kwestii :/ Co do geometrii mojej aktualnej szosy jest trochę inna niż w aktualnych, ponieważ kiedyś Triban 500 był również na mniejszych i większych kołach 650C i 700C. I jak wtedy w sklepie mi doradzono lepiej było wziąć na kołach 700C ze względu na lepszą dostępność - i stąd rozmiar M-54. 

big_f8d4fdc8-440d-466d-b09f-53ca0299ebb8.thumb.jpg.c91f1d4d7902258b35eaba8fc98177fe.jpg

 

W przełaju patrząc na wymiar St c-c jeżeli on jest istotniejszy. To u mnie w szosie w rozmiarze M ma tyle samo co przełaj w rozmiarze M - czyli 490mm. To jeżeli wezmę przełaja S to mam wtedy 470mm - czyli o 2cm mniej niż aktualnie w szosie. A aktualnie w szosie tak jak pisałem mając M stojąc bez butów mam troche luzu. Choć na długość powinna być krótsza bo mam siodełko  mocno do przodu. Dobrze to rozumuję bo się już trochę pogubiłem.

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Ale masz tam pewnie sztyce z offsetem, gdyś dał bez offsetu to siodełko już byłoby bardziej centralnie. Ja ci podałem wysokość rury od ziemi w rozmiarze M, możesz zmierzyć w swoim (jak masz opony 23-25c , no to wypada dodać ok 6-8mm, bo o tyle 35c mogą być wyższe). Jaką masz długość mostka? Jaki jest Reach kierownicy? Są na rynku wersje kompaktowe z krótkim reachem.0ae80c013d6d08d36f74d5182c15b7bf.jpg&key=d488a02a9f8ef8592fc1084f655edda163d5401c83188f16b48baedc0d4e48b3

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Zmierzyłem wysokość rury od ziemi wzdłuż rury podsiodłowej i wyszło mi 75,5 a szosa stoi na opona 28C. Sztyca z offsetem, mostek ma 100mm. Reach kierownicy mierzyłem i wychodziło mi 112mm ale coś za dużo. Jak coś jeszcze trzeba to pisz bo niestety chciałbym wiedzieć więcej ale jeszcze jestem zielony.

IMG_20181215_183749.thumb.jpg.10200e6ada28b050f1388dc0a67986b8.jpgIMG_20181215_184827.thumb.jpg.fd1673fea79f179d27acd728b97d27eb.jpgIMG_20181215_184840.thumb.jpg.2f649ba37e9106f199cb597591a53d28.jpg

Edytowane przez KsD
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...