kantor Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Dzień dobry! Mam pytanie a raczej szukam porady. Od dłuższego czasu zmagam się z obcierajacym tylnym hamulcem i krew mnie zalewa. Wpadłem na pomysł żeby przerobić tylną piastę na sztywną oś ale chciałabym się dowiedzieć czy po zdjęciach zamieszczonych niżej ktoś może mi powiedzieć czy da radę dostosować ramę pod mój wymysł;) Oczywiście piasta będzie wymieniana
Gość Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Piastę tylną musisz wymienić na taką pod oś sztywną 10 mm i kupić np. coś takiego... https://allegro.pl/os-sztywna-szybkozamykacz-10-mm-novatec-nt-215rq-i6967816221.html A nawiasem mówiąc to temat był już kilkakrotnie poruszany na forum, więc wystarczyło przejrzeć odpowiedni dział.
kantor Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Na telefonie szukanie czegokolwiek to tragedia więc postanowiłem rozwiązać mój "problem" w taki sposób;) P.s a da się ta moją piąte przerobić pod sztywną ośkę? Tak teraz patrzę to w środku w niej jeśli są łożyska kulkowe to otwory muszą być większe a do zastosowania tego szybkozamykacza muszą być jakieś redukcje/tulejki Edytowane 13 Listopada 2018 przez kantor
Gość Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Jeśli jest na szybkozamykacz to nic z tego chyba, ze masz redukcje w niej ale nie sądzę by tak było.
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 Sam chłopie widzę nie wiesz co masz w rowerze. Po pierwsze piasta Novateca D812 sb jest na maszynówkach ! Jak dobrze poszukasz to znajdziesz sobie osie wymienne na 10mm sztywną i 12 mm sztywną. Po drugie objawy ocierania klocków jest kilka, było pisane nie raz, nie dwa, nie trzy, wyszukiwarka nie boli, ale jak już napisałeś... po pierwsze krzywa tarcza ( okiem tego nie zobaczysz bo to są ułamki milimetra, wiem że żadna nie jest idealna ale różnica jest pomiędzy ciut ciut od trochę a prześwit w zaciskach Shimaniaka jest dość mały zwłaszcza w lepszych modelach), drugie primo sam zaciska może być krzywo ( pisałem nie raz, że prosty test jest, poluzuwujesz zacisk, zaciskach klamkę dość mocno i dokręcasz lekko i wtedy widać czy zacisk się prostuje do tarczy czy jest sztywno, poświeć sobie lampką i zobaczysz), winowajcą może być adapter, który nie musi być idealnie prosty lub same uchwytu na adapter, w takim wypadku trzeba lekko szlifować adapter u góry ( dawanie podkładek tych ruchomych pomiędzy zacisk a adapter nada się leć zmniejszy Ci styk klocków z tarczą, z racji podwyższenia zacisku) po trzecie zużycie klocków/nierówna praca zacisków, czyli wyczyszczenie zacisku w środku i leciutkie przesmarowanie tłoczków w środku oliwką lekko aby równo pracowały i wracały. Po trzecie za luźna sprężynka klocków, odegnij ją aby mocniej oporowała i mocniej dociskała klocki do zacisku. Po czwarte za luźno przykręcone śrubki tarczy lub krzywo, odkręcić, wyczyścić i skręcić raz jeszcze. Jaśniej nie potrafię. Jak to sobie posprawdzasz i wszystko będzie cacy to wtedy dopiero rozważaj przeróbkę na oś 10mm czy 12mm.
kantor Opublikowano 15 Listopada 2018 Autor Opublikowano 15 Listopada 2018 Kolego złociutki (że się tak wyrażę😉) ja to wszystko wiem, wszytsko przerabiałem, gdybym tego nie przerabiał to bym nie pisał posta o przeróbkę na sztywną oś. U mnie objawia się ocieranie głównie przy wyższych prędkościach - nie wiem czemu, oraz przy wchodzeniu w zakręty. Tarcza z tyłu prawie nowa (wymieniałem ją bo myślałem że poprzednia jest krzywa) Tak sobie przypominam że pomogło mi kiedyś kawałka wizytówki między zaciski a klocki i wtedyt było ok nie wiedzieć czemu. Tłoczki chodzą równo, zacisk regulowany na 8 milionów sposobów i niby jest ok a jednak nie Jak tylko lekko złapie za klamkę haratanie sie uspokaja ale nie zawsze...
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 Wiesz, ja nie raz się spotkałem z problemem prostopadłego zacisku do tarczy czyli to co pisałem o adapterze. Jeśli jest wszystko super proste itp, i odgięcie sprężynki od klocków też nie pomaga, a ciśniesz mocno to może faktycznie dajesz po garach i czasami hebel piszczy. Jak jesteś przekonany że przejście na sztywną oś coś pomoże to rób bo piasta na 99% może być przerobiona na 10mm przelotową lub 12 mm. Co do ramy poszukaj to co producent pisze, może da się jakoś to się przerobić, niektóre ramy mają taką możliwość, choć tutaj myślę że się na 12 mm się nie da, na 10 możliwe.
Rebeliant86 Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 To zdecydowanie problem sztywnosci. BTwin 560s na qr dzwonil mi na każdym zakrecie, w specu ze sztywna osia x12 ani razu mi tarcza nie zadzwonila. Jak mozesz to przerabiaj i bedziesz miec spokoj.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kantor Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Opublikowano 16 Listopada 2018 Jak tylko oddam amory na serwis i rower będzie na 100proc unieruchomiony to wtedy będę czynił jakieś kroki. Dzięki za zainteresowanie i jak tylko zacznę rozkręcać to wkleje jakieś zdjęcia i mam nadzieję że pomożecie aby skompletować coś sensownegoWysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
gregor1-79 Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 Ja także borykałem się z problemem dzwoniacych tarcz w swoim Kross Level b6 2017r. Podczas deptania na stojąco i wyginaniu roweru prawa-lewa dzwonił jak przód tak i tył. To samo przy wykładaniu się w zakrętach. Problem rozwiązał się przez przypadek. Tylne koło nie wytrzymywało mojej jazdy i po wymianie na lepsze,ku mojemu zaskoczeniu tył przestał być zupełnie słyszalny. Po około 4 miesiącach użytkowania wymieniłem również amortyzator na sztywniejszy i tu znowu miłe zaskoczenie. Po tych dwóch zabiegach rower jest cichy w każdej sytuacji . Zauważyłem natomiast ,że kiedy klocki są już zużyte tak w 2/3 i zdejmuję przednie koło( do transportu)to po jego ponownym założeniu ciężko jest ustawić zacisk tak żeby nie dzwonił. Tak jakby przez te już zużyte klocki ,tłoczki nie cofały się tak jak przy nowych okładzinach a odległości są tam w mikronach. Po założeniu nowych klocków problem znika.(hamulce to M -396 shimano)
kantor Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Opublikowano 16 Listopada 2018 Kolego piszesz tu o przodzie a mi chodzi o tył. Z przodu miałem podobnie jak Ty w poprzednim rowerze. W ocebym mam sztywną ody i jest szajbajkaWysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Kruk Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 A ja nadal nie wiem jaki to rower Nie mniej jaki by nie był z takim problemem najlepiej pisać do producenta lub szukać po katalogach czy taka sama rama występowała ze sztywną osią. Nie mniej tak jak pisałem wydaje mi się, że no niestety jesteś tutaj skazany na szybkozamykacz. Ale i tak ciekawe zjawisko bo to zacisk RWS DT co i tak mocniej trzyma ramę i daje trochę sztywności, ja w swojej kozie mam 180 z tyłu na RWS'ie i baaardzo rzadko zadzwoni mi tarcza, w sensie klocki przycierają o tarcze ale zaraz się układają.
kantor Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Opublikowano 16 Listopada 2018 Rower to Giant trance 2 z 16r moje cudo:)Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Ares Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 W dniu 13.11.2018 o 13:04, kantor napisał: Od dłuższego czasu zmagam się z obcierajacym tylnym hamulcem i krew mnie zalewa. Wpadłem na pomysł żeby przerobić tylną piastę na sztywną oś ale chciałabym się dowiedzieć czy po zdjęciach zamieszczonych niżej ktoś może mi powiedzieć czy da radę dostosować ramę pod mój wymysł;) Ten model Gianta co go masz cierpiał między innymi z powodu zwykłej osi. Producent jednak przewidział konwersję na haki pod QR12mm. Sam zresztą wysyłał do sklepów takie zestawy więc skontaktuj się z jakimś konkretnym przedstawicielem w tej sprawie. Do tego trzeba dokupić oś przelotową QR 142/12mm.
Rebeliant86 Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 Nie jestem pewien ale chyba ten zestaw Ci potrzebny:http://www.rowerologia.com.pl/pl/p/HAK-PRZERZUTKI-GIANT-DO-PIASTY-142-X-12-MM/2328Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kantor Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Opublikowano 16 Listopada 2018 Nie jestem pewien ale chyba ten zestaw Ci potrzebny:http://www.rowerologia.com.pl/pl/p/HAK-PRZERZUTKI-GIANT-DO-PIASTY-142-X-12-MM/2328Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu TapatalkaO kurwww... Jak tylko będzie chwila czasu lecę do piwnicy, rozkręcam swoje i porównuje - jak to będzie to to będę w niebo wzięty:):)Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Rebeliant86 Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 Nie ciesz sie za szybko, bo na stronie towar jest niedostepny, wiec bedziesz musial pomeczyc sklep o ściągnięcie tego. Ale chcialem Ci pokazać czego trzeba szukac. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kantor Opublikowano 17 Listopada 2018 Autor Opublikowano 17 Listopada 2018 Zapytanie do Giant wysłane zobaczymy co odp. A jeśli nie będzie tego na stanie to rozwierce swój zaczep jak się da i go nagwintuje a jeśli będzie dziwny skok gwintu to sobię dorobię sam ośkę z amelinium Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu TapatalkaI znów nasuwa się pytanie!Czy ja mając obecnie piastę o szer 135mm zmieszczę piastę 142mmW liniach poniżej podsylam obecną a taką którą chciałbym kupić jak tylko dostanę odp z gianta że mają te mocowania pod 12mm i moga je dostarczyć do sklepu Obecnahttps://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-NT-D812SB-QR na os 9mmTa którą chciałbym kupićhttps://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-b462SB-slP.s jakby była ok to wziąć z bębenkiem alu czy stalowym (kierując się wytrzymałością a nie wagą)Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 1
Kruk Opublikowano 17 Listopada 2018 Opublikowano 17 Listopada 2018 No dobra zacznijmy od tego, że jak masz pod normalny zacisk 10mm QR to niestety masz 135 mm, musiałbyś mieć taki rozstaw piasty np. taka: https://archiwum.allegro.pl/oferta/novatec-d882sb-10x135mm-32ot-434g-mtb-enduro-fr-dh-i6996512551.html Rozwiercanie, no jest możliwość ale tylko pod oś 10 mm bo nie ma osi 12mm x 135mm. Twoją piastę chyba da się przerobić na taką jak Ci zaproponowałem, novatec ma kupę adapterów swoich osi w piastach.Ta piasta co pokazałeś, sorry nie da rady, chyba że sobie utniesz oś sam do 135mm :P. Bębenki Alu są słabsze chyba że mają system anty obiciowy, Novatec ma taki system w swoich bębenkach.
Rebeliant86 Opublikowano 17 Listopada 2018 Opublikowano 17 Listopada 2018 Słyszałem kiedyś o poszerzaniu tylnego trójkąta, w końcu to tylko 7mm, nie mniej nie wiem czy to bezpieczny dla ramy zabieg. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kantor Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Opublikowano 18 Listopada 2018 Wczoraj rozebrałem cały tył i wychodzi na to śmiało wejdzie piasta 142. Adapter który ktoś podał wyżej już wstępnie sobie ogarnąłem - czekam tylko na wysyłkę w poniedziałek. Jak sie uda to od tego samego goscia będę miał zacisk a piastę już też sobie wstępnie wybrałem Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 1
Ares Opublikowano 18 Listopada 2018 Opublikowano 18 Listopada 2018 (edytowane) Skoro napisałem wcześniej, że producent sam przewidział konwersję pod oś sztywną w tym piasty 142/12mm to nie rozumiem czemu wątpliwości. A już tezy o jakimś ucinaniu zakrawają na śmieszność. Jak nie nie wiem, nie widziałem tej ramy na oczy to się nie wypowiadam. Masa ludzi w tej ramie robiła taki zabieg. To samo dotyczyło między innymi takiej samej nonwersji w Giantowskim XTC ze szpilki na QR. Edytowane 18 Listopada 2018 przez Ares
Kruk Opublikowano 18 Listopada 2018 Opublikowano 18 Listopada 2018 Dokładnie. Jak wiedziałeś że tak to wygląda to niepotrzebnie człowiek pisał cokolwiek.
kantor Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Opublikowano 18 Listopada 2018 Nie wiedziałem. Jak poczytałem co pisaliście to dopiero wtedy poszedłem to rozbierać bo wyszło na to że jest taka możliwość. Jakby od razu były posty że nie da rady to bym nawet do tego nie zabierał a tak dzięki wam doszedłem do tego że wymieniam piastę, ośkę, zestaw do mocowania do ramy.Wybór padłPiasta - Novatec NT-D772SB lub D-792SB (ale chyba to to samo, różni się chyba emblematem)Ośka GiantHaki giantWysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Kruk Opublikowano 18 Listopada 2018 Opublikowano 18 Listopada 2018 Mam Novateca D772 sb i polecam, ale trzeba uszczelki przesmarować w środku piasty bo tam suuucho jak cholera i czasami lubi sobie uszczelka zapiszczeć leciutko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się