Skocz do zawartości

Przeróbka na sztywną oś TYŁ proszę o poradę!


kantor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry! 

Mam pytanie a raczej szukam porady.

Od dłuższego czasu zmagam się z obcierajacym tylnym hamulcem i krew mnie zalewa. Wpadłem na pomysł żeby przerobić tylną piastę na sztywną oś ale chciałabym się dowiedzieć czy po zdjęciach zamieszczonych niżej ktoś może mi powiedzieć czy da radę dostosować ramę pod mój wymysł;)

Oczywiście piasta będzie wymieniana

8ea8a7ee550f.jpg

ec5cb0f36452.jpg

 

Opublikowano (edytowane)

Na telefonie szukanie czegokolwiek to tragedia więc postanowiłem rozwiązać mój "problem" w taki sposób;)

 

P.s a da się ta moją piąte przerobić pod sztywną ośkę? Tak teraz patrzę to w środku w niej jeśli są łożyska kulkowe to otwory muszą być większe a do zastosowania tego szybkozamykacza muszą być jakieś redukcje/tulejki

23bf7d44832e.jpg

Edytowane przez kantor
Opublikowano

Jeśli jest na szybkozamykacz to nic z tego chyba, ze masz redukcje w niej ale nie sądzę by tak było.

Opublikowano

Sam chłopie widzę nie wiesz co masz w rowerze.

 

Po pierwsze piasta Novateca D812 sb jest na maszynówkach ! Jak dobrze poszukasz to znajdziesz sobie osie wymienne na 10mm sztywną i 12 mm sztywną.

Po drugie objawy ocierania klocków jest  kilka, było pisane nie raz, nie dwa, nie trzy, wyszukiwarka nie boli, ale jak już napisałeś... po pierwsze krzywa tarcza ( okiem tego nie zobaczysz  bo to są ułamki milimetra, wiem że żadna nie jest idealna ale różnica jest pomiędzy ciut ciut od trochę a prześwit w zaciskach Shimaniaka jest dość mały zwłaszcza w lepszych modelach), drugie primo sam zaciska może być krzywo ( pisałem nie raz, że prosty test jest, poluzuwujesz zacisk, zaciskach klamkę dość mocno i dokręcasz lekko i wtedy widać czy zacisk się prostuje do tarczy czy jest sztywno, poświeć sobie lampką i zobaczysz), winowajcą może być adapter, który nie musi być idealnie prosty lub same uchwytu na adapter, w takim wypadku trzeba lekko szlifować adapter u góry ( dawanie podkładek tych ruchomych pomiędzy zacisk a adapter nada się leć zmniejszy Ci styk klocków z tarczą, z racji podwyższenia zacisku) po trzecie zużycie klocków/nierówna praca zacisków, czyli wyczyszczenie zacisku w środku i leciutkie przesmarowanie tłoczków w środku oliwką lekko aby równo pracowały i wracały.

Po trzecie za luźna sprężynka klocków, odegnij ją aby mocniej oporowała i mocniej dociskała klocki do zacisku.

Po czwarte za luźno przykręcone śrubki tarczy lub krzywo, odkręcić, wyczyścić i skręcić  raz jeszcze.

 

Jaśniej nie potrafię. Jak to sobie posprawdzasz i wszystko będzie cacy to wtedy dopiero rozważaj przeróbkę na oś 10mm czy 12mm.

Opublikowano

Kolego złociutki (że się tak wyrażę😉) ja to wszystko wiem, wszytsko przerabiałem, gdybym tego nie przerabiał to bym nie pisał posta o przeróbkę na sztywną oś. U mnie objawia się ocieranie głównie przy wyższych prędkościach - nie wiem czemu, oraz przy wchodzeniu w zakręty.

Tarcza z tyłu prawie nowa (wymieniałem ją bo myślałem że poprzednia jest krzywa)

Tak sobie przypominam że pomogło mi kiedyś kawałka wizytówki między zaciski a klocki i wtedyt było ok nie wiedzieć czemu.

Tłoczki chodzą równo, zacisk regulowany na 8 milionów sposobów i niby jest ok a jednak nie

 

Jak tylko lekko złapie za klamkę haratanie sie uspokaja ale nie zawsze...

Opublikowano

Wiesz, ja nie raz się spotkałem z problemem prostopadłego zacisku do tarczy czyli to co pisałem o adapterze. Jeśli jest wszystko super proste itp, i odgięcie sprężynki od klocków też nie pomaga, a ciśniesz mocno to może faktycznie dajesz po garach i czasami hebel piszczy.

 

Jak jesteś przekonany że przejście na sztywną oś coś pomoże to rób bo piasta na 99% może być przerobiona na 10mm przelotową lub 12 mm. Co do ramy poszukaj to co producent pisze, może da się jakoś to się przerobić, niektóre ramy mają taką możliwość, choć tutaj myślę że się na 12 mm się nie da, na 10 możliwe.

Opublikowano

To zdecydowanie problem sztywnosci. BTwin 560s na qr dzwonil mi na każdym zakrecie, w specu ze sztywna osia x12 ani razu mi tarcza nie zadzwonila. Jak mozesz to przerabiaj i bedziesz miec spokoj.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak tylko oddam amory na serwis i rower będzie na 100proc unieruchomiony to wtedy będę czynił jakieś kroki. Dzięki za zainteresowanie i jak tylko zacznę rozkręcać to wkleje jakieś zdjęcia i mam nadzieję że pomożecie aby skompletować coś sensownego

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja także borykałem się z problemem dzwoniacych tarcz w swoim Kross Level  b6 2017r. Podczas deptania na stojąco i wyginaniu roweru prawa-lewa dzwonił jak przód tak i tył. To samo przy wykładaniu się w zakrętach. Problem rozwiązał się przez przypadek. Tylne koło nie wytrzymywało mojej jazdy i po wymianie na lepsze,ku mojemu zaskoczeniu tył przestał być zupełnie słyszalny. Po około 4 miesiącach użytkowania wymieniłem również amortyzator na sztywniejszy i tu znowu miłe zaskoczenie. Po tych dwóch zabiegach rower jest cichy w każdej sytuacji .

Zauważyłem natomiast ,że kiedy klocki są już zużyte tak w 2/3 i zdejmuję przednie koło( do transportu)to po jego ponownym założeniu ciężko jest ustawić zacisk tak żeby nie dzwonił. Tak jakby przez te już zużyte klocki ,tłoczki nie cofały się tak jak przy nowych okładzinach a odległości są tam w mikronach. Po założeniu nowych klocków problem znika.(hamulce to M -396 shimano)

Opublikowano

Kolego piszesz tu o przodzie a mi chodzi o tył. Z przodu miałem podobnie jak Ty w poprzednim rowerze. W ocebym mam sztywną ody i jest szajbajka

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A ja nadal nie wiem jaki to rower :P Nie mniej jaki by nie był z takim problemem najlepiej pisać do producenta lub szukać po katalogach czy taka sama rama występowała ze sztywną osią.

 

Nie mniej tak jak pisałem wydaje mi się, że no niestety jesteś tutaj skazany na szybkozamykacz. Ale i tak ciekawe zjawisko bo to zacisk RWS DT co i tak mocniej trzyma ramę i daje trochę sztywności, ja w swojej kozie mam 180 z tyłu na RWS'ie i baaardzo rzadko zadzwoni mi tarcza, w sensie klocki przycierają o tarcze ale zaraz się układają.

Opublikowano

Rower to Giant trance 2 z 16r moje cudo:)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 13.11.2018 o 13:04, kantor napisał:

Od dłuższego czasu zmagam się z obcierajacym tylnym hamulcem i krew mnie zalewa. Wpadłem na pomysł żeby przerobić tylną piastę na sztywną oś ale chciałabym się dowiedzieć czy po zdjęciach zamieszczonych niżej ktoś może mi powiedzieć czy da radę dostosować ramę pod mój wymysł;)

Ten model Gianta co go masz cierpiał między innymi z powodu zwykłej osi. Producent jednak przewidział konwersję na haki pod QR12mm. Sam zresztą wysyłał do sklepów takie zestawy więc skontaktuj się z jakimś konkretnym przedstawicielem w tej sprawie. Do tego trzeba dokupić oś przelotową QR 142/12mm. 

Opublikowano

Nie ciesz sie za szybko, bo na stronie towar jest niedostepny, wiec bedziesz musial pomeczyc sklep o ściągnięcie tego. Ale chcialem Ci pokazać czego trzeba szukac.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zapytanie do Giant wysłane zobaczymy co odp. A jeśli nie będzie tego na stanie to rozwierce swój zaczep jak się da i go nagwintuje a jeśli będzie dziwny skok gwintu to sobię dorobię sam ośkę z amelinium

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

I znów nasuwa się pytanie!
Czy ja mając obecnie piastę o szer 135mm zmieszczę piastę 142mm
W liniach poniżej podsylam obecną a taką którą chciałbym kupić jak tylko dostanę odp z gianta że mają te mocowania pod 12mm i moga je dostarczyć do sklepu

Obecna
https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-NT-D812SB-QR na os 9mm

Ta którą chciałbym kupić
https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-b462SB-sl

P.s jakby była ok to wziąć z bębenkiem alu czy stalowym (kierując się wytrzymałością a nie wagą)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1
Opublikowano

No dobra zacznijmy od tego, że jak masz pod normalny zacisk 10mm QR to niestety masz 135 mm, musiałbyś mieć taki rozstaw piasty np. taka:

 

https://archiwum.allegro.pl/oferta/novatec-d882sb-10x135mm-32ot-434g-mtb-enduro-fr-dh-i6996512551.html

 

Rozwiercanie, no jest możliwość ale tylko pod oś 10 mm bo nie ma osi 12mm x 135mm. Twoją piastę chyba da się przerobić na taką jak Ci zaproponowałem, novatec ma kupę adapterów swoich osi w piastach.Ta piasta co pokazałeś, sorry nie da rady, chyba że sobie utniesz oś sam do 135mm :P.

 

Bębenki Alu są słabsze chyba że mają system anty obiciowy, Novatec ma taki system w swoich bębenkach.

Opublikowano

Słyszałem kiedyś o poszerzaniu tylnego trójkąta, w końcu to tylko 7mm, nie mniej nie wiem czy to bezpieczny dla ramy zabieg.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wczoraj rozebrałem cały tył i wychodzi na to śmiało wejdzie piasta 142. Adapter który ktoś podał wyżej już wstępnie sobie ogarnąłem - czekam tylko na wysyłkę w poniedziałek. Jak sie uda to od tego samego goscia będę miał zacisk a piastę już też sobie wstępnie wybrałem 1abec5323e948d5f7ccb05cfba2f86e9.jpg68e1e3b3137958d20fb4c5512d0802ec.jpga258324c97a5e8fef3305194488745a1.jpgd52ed87ec99c87f5dbb73c8b23cef447.jpg3c79c2153987cc71d3a8467c90f44809.jpg75d3be25bd698d319b8e3767f53ebdb4.jpg1c40d1f103b85aa36ae5a0a91b3a1d8d.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Skoro napisałem wcześniej, że producent sam przewidział konwersję pod oś sztywną w tym piasty 142/12mm to nie rozumiem czemu wątpliwości. A już tezy o jakimś ucinaniu zakrawają na śmieszność. Jak nie nie wiem, nie widziałem tej ramy na oczy to się nie wypowiadam. Masa ludzi w tej ramie robiła taki zabieg. To samo dotyczyło między innymi takiej samej nonwersji w Giantowskim XTC ze szpilki na QR. 

Edytowane przez Ares
Opublikowano

Dokładnie. Jak wiedziałeś że tak to wygląda to niepotrzebnie człowiek pisał cokolwiek.

Opublikowano

Nie wiedziałem. Jak poczytałem co pisaliście to dopiero wtedy poszedłem to rozbierać bo wyszło na to że jest taka możliwość. Jakby od razu były posty że nie da rady to bym nawet do tego nie zabierał a tak dzięki wam doszedłem do tego że wymieniam piastę, ośkę, zestaw do mocowania do ramy.
Wybór padł
Piasta - Novatec NT-D772SB lub D-792SB (ale chyba to to samo, różni się chyba emblematem)
Ośka Giant
Haki giant

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
  • Mam Novateca D772 sb i polecam, ale trzeba uszczelki przesmarować w środku piasty bo tam suuucho jak cholera i czasami lubi sobie uszczelka zapiszczeć leciutko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...