Skocz do zawartości

Accent PEAK 29 CARBON


Waldorf

Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga chwalę się:

Taka modyfikacja:

Spojrzałem na rower http://accent-bikes.com/produkty/rowery/mtb/cross-country-29/peak-29-carbon i się zaczęło.

Zostawiłem ramę która moim zdaniem jest obłędnie dobra. Zostawiłem większość dodatków takich kierownica, mostek, sztyca, siodełko jak w oryginale.

W kołach zmieniłem piasty na Novatec. Opony Rubena Zefyros Dodałem amortyzator FOX32 CTD Performance Elite FIT4 o skoku 100 mm, oś sztywna 15 mm

Napęd i hamulce XT M8000. Naped 1x11. Przód 32 zęby. Tył 46 zębów.  Pedały Force.

Wyszło ok 9,5 kg na ramie 17".

Jeszcze tylko muszę pozbyć się skrzypienia z sztycy pod siodłowej i będzie 100% szczęścia.

Pozdrawia wszystkich rowerowych zboczeńców :)

 

inline1.jpg IMG_6423.JPG IMG_6426.JPG IMG_6427.JPG IMG_6425.JPG

IMG_6428.JPG Edytowane przez Waldorf
  • Pomógł 3
Odnośnik do komentarza
27 minut temu, Leektor napisał:

Nie wiem czy dobrze zrozumialem. Miales peaka w takiej konfiguracji jak link i wymieniles naped? ;-) 

Nieeeeeee

Postanowiłem zrobić podobny projekt. O ile wiem to te rowery są jeszcze nie do kupienia w Polsce ale gdyby nawet to udało mi się zrobić wersję dużo tańszą. W oryginale napęd to SRAM Eagle 1x12. Super ale trochę za drogi. Cała reszta to pomijalne szczegóły.

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, pawel2208 napisał:

A to mostek ma być ustawiony tak żeby dobrze wyglądał, czy tak żeby właściciel miał odpowiednią dla siebie pozycję na rowerze?

Trafna uwaga ale w tym przypadku poprzednicy mają rację. Testuję różne pozycję i ostatecznie z odwrotnym ustawieniem mostka wypada najkorzystniej, najdogodniej.

Odnośnik do komentarza

W jaki sposób w tej ramie jest prowadzona linka do przedniej przerzutki (p.s wiem że jej nie masz... ale ciekawy jestem jak ją poprowadzili)
I to samo odnośnie tylnej przerzutki?

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Waldorf napisał:

Linki w ramach carbonowych są prowadzone wewnątrz ramy.

Nie jest to regułą :)

 

Dnia 28.04.2017 o 13:56, Waldorf napisał:

Wyszło ok 9,5 kg na ramie 17"

Rama 17'' to inaczej rozmiar S w Accencie? Ile masz wzrostu?

Edytowane przez scarecrow
Odnośnik do komentarza
28 minut temu, scarecrow napisał:

Nie jest to regułą :)

 

Rama 17'' to inaczej rozmiar S w Accencie? Ile masz wzrostu?

178cm. Wszytko pomierzyłem przed zakupem. Jest idealnie. Mostek 110. Składaliśmy równocześnie dwa rowery mój oraz większy rozmiar M. Po wszystkim nabrałem pewności, ze jest dopasowane tak jak chciałem.

Odnośnik do komentarza

Trzeba przyznac ze waga robi wrazenie, ja swojego treka superfly'a na sidzie i sram x1 z koszykami i spd w koncu zwazylem i az 10,6 kg snuteczki.. ;-) 

Odnośnik do komentarza

Ładny. Zaczynam składać rower na aluminiowej ramie Accent Peak i zastanawiam się nad kolorem - ten sam, co Ty, czyli czarno-czerwony, czy jednak czarno-grafitowy...

Brałem też pod uwagę lakierowany model z wcześniejszych lat, bo z matowe lakiery trochę trudno czyścić. Miałem problem z wyczyszczeniem śladów po kroplach wody mineralnej z bidonu... No, ale matowy bardziej mi się podoba.

 

Jak się sprawdzają te sylikonowe chwyty? Dłoń nie poci się nadmiernie?

Edytowane przez Beyor
Odnośnik do komentarza

hej, powiedz mi ta rama faktycznie waży ok 1100g? ważyłeś? Mam od 3lat peaka alu - M-ke (10,4kg) i rozkminiam wymianę właśnie ramy na peaka carbon i rurek z siodłem na accent execute carbon i z obliczeń wychodzi mi że powinno byc ~9,7kg. Napęd XT 2x10 i hamulce, Cresty na 350 i FOX zostałyby z obecnej wersji. Wiadomo okablowanie nowe i suport bo umiera jak to HT2 ma w zwyczaju :/ może jakiś polecacie co wytrzyma dłużej niż XTR i Token

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, majkel.pe napisał:

hej, powiedz mi ta rama faktycznie waży ok 1100g? ważyłeś? Mam od 3lat peaka alu - M-ke (10,4kg) i rozkminiam wymianę właśnie ramy na peaka carbon i rurek z siodłem na accent execute carbon i z obliczeń wychodzi mi że powinno byc ~9,7kg. Napęd XT 2x10 i hamulce, Cresty na 350 i FOX zostałyby z obecnej wersji. Wiadomo okablowanie nowe i suport bo umiera jak to HT2 ma w zwyczaju :/ może jakiś polecacie co wytrzyma dłużej niż XTR i Token

Samej ramy nie ważyłem. Ważyłem cały rower. Wiesz na wagę wpływa wszystko ale nie skupiałbym się raczej na 200 gramach. W carbonie chodzi również o sztywność ramy jak i również o pochłanianie mikro drgań. Według mnie to ważniejsze. Jeżeli myślisz o tuningu swojego sprzętu a raczej w tym przypadku o złożeniu prawie nowego roweru to pewnie rama która wspomniałeś będzie dobrym kompromisem jakość cena. Kwestie wizualne to już osobista sprawa jeżeli dla kogoś ma to znaczenie. Ja przed tym towerem miałem aluminium bez sztywnej osi i takie tam podstawowe wyposażenie. Skok jest niesamowity. Zadowolenie ogromne.

Odnośnik do komentarza

oczywiście dodatkowa sztywność też tu wchodzi to raczej oczywiste, dlatego nie wspominałem ;)  Wizualnie może poczekam na tego co ma wchodzić niebawem czarny mat z czarnymi napisami w połysku :D Nie taki cały rower ;)  zmnieniarki śmigają, hample XT mają rok bo były na gwarancji wymienione (zatarły się po 2latach :o ) napęd mam nowy bo była konieczność wymiany, koła igła z łożyskami wymienionymi jakiś czas temu, serwisowany FOX mówi sam za siebie ;D 

Także chodzi "tylko" o rurki xD po znajomości całość ~3,5tys. Miałem zmieniać cały rower na coś z wyższej półki ale ostatnie Cyklokarpaty jechałem na wypożyczonym najwyższym Kellysie na foxie, ful XTR DI2 i crossmaxach. Szczerze mówiąc nie było różnicy między tym rowerem za bagatela 22tys :o a moim 3letnim składakiem alu peak za 7

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...