Power V2

Uszczelnienie piasty Shiamano.

Rekomendowane odpowiedzi

Power V2

Witam ma ktoś jakieś pomysły na uszczelnienie piasty shimano fh tx505 cen32h.

Uszczelnienie od wody i śniegu,bo fobarycznie to ona jest ,,uszczelniona,, a nie uszczelniona.

Od strony bębenka to jest takie uszczelnienie,że go praktycznie nie ma.

Ta stożkowa gumowa uszczelka z drugiej strony jest lepsza ale...

Nakładki na śruby i na środku wywiercić w nich dziurę na ośke szybkozamykacza?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heboket

Nic innego nie da się wymysleć niestety, mialem podobnie z JoyTechem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power V2
Napisano (edytowane)

Jak by nie ten durny bębenek (bieżnia łożyska koła go dokręca) to bym wywalił to dziadostwo o nazwie łożyska kulkowe stożkowe i wstawił maszynowe i by nie było problemu.

To może inaczej czy da się wepchać tam łożyska maszynowe.Bo te kulkowe to są strasznie irytujące przy skręcaniu i nieszczelne.

Oś 10 mm jest za 30 zł.

Łożyska lepsze po 5-6 zł za sztukę.

 

Edytowane przez Power V2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
remigiusz

Jeździłem całorocznie na kasetach, i szczerze mówiąc nigdy do środka piasty nie zaglądałem. Sprawdzałem tylko jak się kręci. 

Nie da rady przerobić piasty na łożyska maszynowe. Piasta na kulkach musi być dobrze złożona, konusy dobrze z kontrowane, najlepiej zrobić to na imadle, i wypełniasz całą smarem, deszcz i śnieg nie padają pod ciśnieniem. I tak samo jest wytrzymała jak na maszynach. Jak łożysko maszynowe nie będzie mieć odpowiedniej osłony to też szybko padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas
Napisano (edytowane)

Że tak się zapytam co robiłeś lub gdzie jeździłeś że w łożyskach piasty jest syf? 

Może umyłeś rower myjką ciśnieniową lub przeprawiałeś się przez rzekę? 

Nie oczekuj od najtańszej piasty że będzie super szczelna, proponuję wszystko dobrze wyczyścić i użyć dużej ilości smaru np. teflonowego lub takiego którego woda nie jest w stanie wypłukać i wszystko tak skręcić aby aż smar zaczął wychodzić każdą szczeliną lub kupić piasty lepiej uszczelnione. 

Tak jak mój przedmówca napisał nawet źle uszczelnione maszyny padną, a co do łożysk kulkowych to są one w stanie więcej znieść niż łożyska maszynowe pod warunkiem że się o nie dba. 

Edytowane przez leejoonidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power V2
Napisano (edytowane)

Nie myje roweru myjką ciśnieniową.

Właśnie to jest dziwne bo od strony tarczy hamulcowej smar był w stanie jak nowy a od strony kaseta jakąś czarna breja smaropodobna.

Chodzi mi o to,że w zimie napcha tam się śniegu a po roztopienu zrobi się woda.

Ale łożysk maszynowych nie trzeba regulować tylko się wymienia jak się skończą.

 

Edytowane przez Power V2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas
Napisano (edytowane)

Mówisz czarna breja? A czym podlewasz łancuch i ile tego lejesz? 

Jeżeli łańcuch smarujesz bardzo rzadkim olejem i dużo go wylewasz na łańcuch to część tego oleju dostaje się do łożyska. Inną przyczyną powstania czarnej brei jest mycie łańcucha i zębatek jakimś rozpuszczalnikiem który mógł też tam spłynąć i zmieszać się ze smarem. Zacznij rozsądniej myć łańcuch i z umiarem używać smarowidła do łańcucha. 

Edytowane przez leejoonidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power V2
Napisano (edytowane)

Rzadzki olej to to raczej nie jest.

Smarowidła używam z umiarem,bo jak raz za dużo użyłem to puźniej musiałem ,,godzine,, wycierać łańuch.

Szmata z rozpuszczalnikiem,to on raczej nie spłyną.

A smarowidło z łańucha to nie wiem jak by tam się mogło dostać jak  nie używam zębatek 8,7,6.

A jak bym tam nałożył  twardą plastikową nakładke na śrube 17mm od strony bębenka i wywiercił na środku niej otwór na oś szybkozamykacza.

               

 

Edytowane przez Power V2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas
Napisano (edytowane)

Lepszym rozwiązaniem będzie wziąć smoczek do butelki i tak go przyciąć aby nasunął się na oś a drugi koniec stworzył kołnierz osłonowy wypełniony od wewnętrznej strony smarem i wciśnięty do bębenka. 

Edytowane przez leejoonidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power V2

Smoczek się chyba rozleci od smaru.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas

W sklepie z armaturą wodną i rurami kanlizacyjnymi dostaniesz różnego rodzaju uszczelki do zaworów, kranów, poszukaj coś w rozmiarze zbliżonym do tego jaki masz w piaście i wciśnij tą uszczelkę w otwór bębenka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power V2

Jak tam jest konus,który nie jest okrągły i nakrętka 17mm która jest sześciokątna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas

No cóż, pomysł z linku powyżej jest bardzo ciekawy, najważniejsze żeby zadziałało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się