Skocz do zawartości

Jakie hamulce?


g_regor

Rekomendowane odpowiedzi

Modernizuję stara meride crossway 200 w związku z wymianą kół muszę zmienić hamulce na tarczowe. Jakie kupić hamulce tarczowe żeby były nieskomplikowane w obsłudze. Nastawiam się na tarczówki na lince, pewnie dlatego że nigdy nie miałem doczynienia z hydrauliką w rowerze ;). Jeśli chodzi o siłę hamowania to obecnie użytkowane v brake w zupełności mi wystarczały podczas bezdeszczowej pogody.  Myślałem o trp spyre albo accent pave road. Nie mam doświadczenia, coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza

Nie mam jakiejś określonej kwoty, ale.. ta wymiana hamulców to tylko przymus spowodowany chęcią posiadania dobrych i trwałych kół. Z drugiej strony nie mam też ochoty grzebać przy nich co chwila. Tak sobie myślę, że do 500 zł, będzie to rozsądna kwota. Zahamuje się rower za 500 zł ;)?

Odnośnik do komentarza

Tak jak pisałem najlepiej zainwestować w hydrauliki nie brał bym hampli na lince,wbrew pozorom hydrauliki nie są jakieś kosmiczne u eksploatacji a na pewno będziesz zadowolony

 Model który ci podlinkowałem wyżej prawdziwa kotwica założysz zobaczysz  

Odnośnik do komentarza

Jako że w swoim długim życiu jeździłem prawie na każdym rodzaju hamulców to mogę powiedzieć że hamulce tarczowe mają największą siłę hamowania i skuteczność. Wiem że facet z tego filmu jest uważany za Guru jeśli chodzi o informację o rowerach ale trzeba pamiętać że to co on mówi jest często jego osobistym odczuciem i często podpiera się danymi podawanymi przez producenta zachwalającego swój produkt aby go sprzedać, dlatego mechanicznym hamulcą tarczowym mówię stanowcze NIE. Przez osiem lat jeździłem na mechanikach tarczowych  AVID BB7 i co? A no to że teraz mam hydrauliki SLX M7000 ktore przewyższają siłą i skutecznością hamowania BB7. Ilość ruchomych części które posiadają mechaniki jest tak duża że każdy zawias, przegub, linka, pancerz, itp. powodują tak duże straty że siła włożona w naciskanie na klamkę częściowo ulatuje w wymienione elementy i końcowy efekt hamowania jest taki sobie. Dopiero gdy założyłem tarcze o średnicy 203mm i po kilku wykonanych trikach z linkami, klamkami i pancerzami hamulce były prawie jak żyleta czyli dorównywały SLX-om w 80% w których mam tarcze 160mm. 

 

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza

Kół jeszcze nie mam, maja być na piastach  DT 370 Straight Pull 32h. To będzie mocowanie na 6 śrub?

Powaliła mnie waga, sama tarcza 183g :( Toż cały komplet będzie ważył z 5 razy tyle co v brake.

Edytowane przez g_regor
Odnośnik do komentarza

Niestety ale lepsze niezawsze znaczy lżejsze, ale za to będzie to mocny i skuteczny zestaw do hamowania, bardzo szybko polubisz nowe hamulce za to że mają dużą siłę hamowania. 

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Kół jeszcze nie mam, maja być na piastach  DT 370 Straight Pull 32h. To będzie mocowanie na 6 śrub?
Powaliła mnie waga, sama tarcza 183g  Toż cały komplet będzie ważył z 5 razy tyle co v brake.
Jak masz te piasty nowe będziesz kupował to wrzuć link
A jak masz używane to zobacz czy mają mocowań ie na 6 śrub
Odnośnik do komentarza

Deorki jak najbardziej. Dopiero od tego modelu w ofercie Shimano zaczyna się wygoda. Można wymienić klocki bez odkręcania zacisku. Zawleczka i wyciągamy górą. Wiadomo że jak będzie potrzeba cofnąć tłoczki to najlepiej na odkręconym, ale jak kombinujemy z nowymi klockami bo coś nie halo to super sprawa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...