g_regor Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Modernizuję stara meride crossway 200 w związku z wymianą kół muszę zmienić hamulce na tarczowe. Jakie kupić hamulce tarczowe żeby były nieskomplikowane w obsłudze. Nastawiam się na tarczówki na lince, pewnie dlatego że nigdy nie miałem doczynienia z hydrauliką w rowerze ;). Jeśli chodzi o siłę hamowania to obecnie użytkowane v brake w zupełności mi wystarczały podczas bezdeszczowej pogody. Myślałem o trp spyre albo accent pave road. Nie mam doświadczenia, coś doradzicie? Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Ile chcesz na nie przeznaczyć? Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Nie mam jakiejś określonej kwoty, ale.. ta wymiana hamulców to tylko przymus spowodowany chęcią posiadania dobrych i trwałych kół. Z drugiej strony nie mam też ochoty grzebać przy nich co chwila. Tak sobie myślę, że do 500 zł, będzie to rozsądna kwota. Zahamuje się rower za 500 zł ;)? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Te będą dobrehttps://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m6000-+-bl-m6000-komplet-o_l_158_9461.htmlZostanie na tarcze jeszcze Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Dokładnie, jak kolga wyżej Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Byłem nastawiony na te z linką, szczególnie po oglądnięciu tego: Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 No to powiem że musiał byś pewnie piasty zmienić w rowerze bo nie masz mocowań na tarcze hamulcowe? Chyba że lepsze klocki do obecnych hamulców, pozwolą one uzyskać lepsza siłę hamowania Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 14 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 W pierwszym poście dokładnie wyjaśniłem o co mi chodzi i dlaczego zmieniam, wystarczy przeczytać. 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Tak jak pisałem najlepiej zainwestować w hydrauliki nie brał bym hampli na lince,wbrew pozorom hydrauliki nie są jakieś kosmiczne u eksploatacji a na pewno będziesz zadowolony Model który ci podlinkowałem wyżej prawdziwa kotwica założysz zobaczysz Odnośnik do komentarza
leejoonidas Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 (edytowane) Jako że w swoim długim życiu jeździłem prawie na każdym rodzaju hamulców to mogę powiedzieć że hamulce tarczowe mają największą siłę hamowania i skuteczność. Wiem że facet z tego filmu jest uważany za Guru jeśli chodzi o informację o rowerach ale trzeba pamiętać że to co on mówi jest często jego osobistym odczuciem i często podpiera się danymi podawanymi przez producenta zachwalającego swój produkt aby go sprzedać, dlatego mechanicznym hamulcą tarczowym mówię stanowcze NIE. Przez osiem lat jeździłem na mechanikach tarczowych AVID BB7 i co? A no to że teraz mam hydrauliki SLX M7000 ktore przewyższają siłą i skutecznością hamowania BB7. Ilość ruchomych części które posiadają mechaniki jest tak duża że każdy zawias, przegub, linka, pancerz, itp. powodują tak duże straty że siła włożona w naciskanie na klamkę częściowo ulatuje w wymienione elementy i końcowy efekt hamowania jest taki sobie. Dopiero gdy założyłem tarcze o średnicy 203mm i po kilku wykonanych trikach z linkami, klamkami i pancerzami hamulce były prawie jak żyleta czyli dorównywały SLX-om w 80% w których mam tarcze 160mm. Edytowane 14 Września 2018 przez leejoonidas Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Dzięki, już mam jasność 🙂. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Jeżeli zdecydujesz się np na te M6000 pod linkiem wyżej będziesz miał najtaniej Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Jakie tarcze do tego zestawu wybrać? Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Jeździsz w górach? Czy raczej płasko? Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Raczej płasko. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Mocowanie tarczy masz na 6 śrub czy Center Lock Tu masz 180 Center Lock https://www.sbike.pl/shimano-tarcza-hamulcowa-shimano-deore-slx-sm-rt64-center-lock-180mm-o_1077.html Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 (edytowane) Kół jeszcze nie mam, maja być na piastach DT 370 Straight Pull 32h. To będzie mocowanie na 6 śrub? Powaliła mnie waga, sama tarcza 183g Toż cały komplet będzie ważył z 5 razy tyle co v brake. Edytowane 17 Września 2018 przez g_regor Odnośnik do komentarza
leejoonidas Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 (edytowane) Niestety ale lepsze niezawsze znaczy lżejsze, ale za to będzie to mocny i skuteczny zestaw do hamowania, bardzo szybko polubisz nowe hamulce za to że mają dużą siłę hamowania. Edytowane 17 Września 2018 przez leejoonidas Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Kół jeszcze nie mam, maja być na piastach DT 370 Straight Pull 32h. To będzie mocowanie na 6 śrub? Powaliła mnie waga, sama tarcza 183g Toż cały komplet będzie ważył z 5 razy tyle co v brake.Jak masz te piasty nowe będziesz kupował to wrzuć linkA jak masz używane to zobacz czy mają mocowań ie na 6 śrub Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Na czym polegają różnice między tarczami? Ewentualnie czego uniknę kupując droga tarczę? Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 droższa (pod metaliki) powinna być twardsza, żeby tak szybko nie znikała. A jak wejdziesz w jakieś ice-technology to są wielowarstwowe żeby niby lepiej rozpraszały temperaturę, pływające niwelują wibracje Odnośnik do komentarza
g_regor Opublikowano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 O jakiej średnicy kupić tarcze? Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 160mm Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 No tak pisałeś przecież że masz raczej płasko to wystarczają spokojnie 160 mm Odnośnik do komentarza
Kszycholas Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 Deorki jak najbardziej. Dopiero od tego modelu w ofercie Shimano zaczyna się wygoda. Można wymienić klocki bez odkręcania zacisku. Zawleczka i wyciągamy górą. Wiadomo że jak będzie potrzeba cofnąć tłoczki to najlepiej na odkręconym, ale jak kombinujemy z nowymi klockami bo coś nie halo to super sprawa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się