Skocz do zawartości

Rower szosowy 105 2018/2019


Clouseau

Rekomendowane odpowiedzi

Stary temat "Merida Scultura 4000" (zmiana na bardziej odpowiedni). 

 

Ponieważ jest to mój pierwszy post na forum chciałbym się gorąco przywitać. 

Trochę mi głupio, że pierwszy post dotyczy się porady zakupu ale sprawa jest trochę pilna. Generalnie szukałem roweru szosowego na 105 z aluminową ramą głównie z myślą o zakupie raczej wersji z katalogu 2019 i 105 w wersji R7000. Niestety" jak to bywa, przeglądając strony producentów trafiłem na rower którego normalnie nie wziął bym pod uwage - Meridę Sculturę 4000 która to za sprawą głownie malowania po prostu mega mi się podoba. 

Normalnie rower kosztuje więcej niż chciałem wydać ale myslę, że dało by się wynegocjować upust z powodu końca rocznika. Do tego wersja 2019 już tak fajnie malowana nie jest (jest czarna). 
Co myślicie o tym rowerze? Koła są akceptowalne? Nie mogę sie dopatrzyć czy to są szybkozłącza czy sztywne osie. Wiecie może czy zmieszczą sie opony 28? Zakładam, że przy wzrośćie 182 i przekroku 81 najlepsza była by rama ML (długość górnej rury=56). 

Jeśli chodzi o użytkowanie to generalnie będzie to moja pierwsza szosówka któa ma byc wykorzystywana do treningów, dłuższych wypadów w weekend i docelowo start ale raczej w ultramaratonie niż w wyścigu kolarskim (oczywiście za pierwszym razem raczej nie w pełnej wersji :) ). Do dojazdów do pracy po mieście czy jazdy po lesie mam inny rower który na razie zostanie.

Tak jak pisałem generalnie szukałem szosówki na ramie aluminiowej, możliwie w pełnej grupie 105 w nojnowszej wersji. Z powodu że to będzie pierwsza szosówka wcale nie rozważałem carbonu. Z tym że przy panującej aktualnei modzie na matowe ciemne głównie czarne, szare i do tego jednobarwne lakiery ta Merida bije je na głowe :)

Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

 

Edytowane przez Clouseau
Zmiana tematu na bardziej odpowiedni
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Teorie jak sie zmierzyc znam ale pewnie poszło coś nie tak z wykonaniem :) No chyba że rzeczywiście mam krótkie nogi. 

Może zamiast pisać konkretnie o Meridzie napiszę jakiego roweru szukałem.

Geometria raczej sportowa niż endurance. Ewentulanie sportowo - lekko komfortowa. Grupa 105, możliwie R7000 - co w sumie determinuje przedział cenowy. Plus jeśli jest to pełna grupa. Rama w sumie bez znaczenia chociaż w tej cenie będzie to raczej aluminium. Z drugiej strony rama z kompozytów będzie miała pewnie większy potencjał. Ważne by było to malowanie z połyskiem. Matu nie chce bo mam doświadczenie z takim lakierem na aktualnym rowerze i wiem jak "fajnie" taki lakier się czyści. Na przykład doczyszenie plam po brudnym smarze jest bardzo trudne o ile wręcz umycie ich w pełnie nie jest możliwe. Pomijająć względy praktyczne matowy lakier też po prostu mi się nie podoba. Inna kwestia dotycząca się ramy to zdecydowanie preferuję proste, ciągłe przjście górnej rury ramy w górna rure tylnego trójkąta (taka fanaberia :) ). V-brake, w szosowce wole nie doplacac do tarczowek. 

 

Rowery które rozważałem. 

Rose PRO SL 105. Generalnie całkiem fajny tyle że trochę razi mnie ten drop tylnej górnej rury. No i niestety tylko w czarnym matowym malowaniu a biały z koleji zupełnie mi nie podchodzi. Na chwilę obecną - odpada. 

Canyon Ultimate AL SLX 8.0. Wyprzeany i tylko mat. Endurance AL 7.0 - musiał bym spojrzeć na geometrie ramy ale znów tylko matowe lakiery. 

Spec Allez Elite. Nie pamiętam ale znów chyba średnio podchodził mi kształt ramy. 

Merida Scultura 400. Pelna grupa 105. Na zdjęciach rama wygląda na całkiem dobrze jakościowo wykonaną. 

Merida Scultura 4000. Cena też raczej za wysoka i w grę wchodziła by tylko wersja zrabatowana (czyli 2018). Wszystko super tylko że raczej nie do dostania nie mówiąc o możliwiści obejrzenia na żywo przed zakupem.

Kross Vento 6.0. W dosyć dostępnej cenie rama carbonowa i pełna grupa 105. Do tego polski producent którego rower z chęcią bym kupił, tylko, że znow niestety wyłącznie matowe malowanie. Definitywnie go nie skreślam, może spodoba się bardziej po obejrzeniu w sklepie. 

 

 

Aktulane "podium", w kolejności: :) :

Focus IZALCO RACE 9.7. Aktualnie nr 1 na mojej liscie. Jedyny minus to to, że w 700tys mieście (Łodzi) nie udało mi się znaleść sklepu gdzie można było by go zobaczyć na żywo. No i znów chyba warto zaczekac na wersje 2019 (której dostępność jest znakiem zapytania). Trochę martwię się o limit wagi. Producent podaje że max to 110 kg dla roweru z rowerzystą (który to limit w moim przypadku byłby lekko przekroczony :P). 

Trek Emonda ALR 5 (2018). Plus za pełną grupę 105 i fajny patent na czujnik prędkości/kadencji w ramie. Wersja 2018 z czerwonym lakierem wygląda super. 2019 srebrny jest matowy a purpurowy za bardzo mi nie podchodzi. Pozostaje więc tylko szukać roweru z 2018 - który szczęśliwie znalazłem i jak tylko będę miał chwilę postaram sie podjechac i obejrzeć. Minus to 105 w wersji 5800 zamiast 7000.

CAAD12 105. Wersja 2018 odpada ze względu na malowanie. Za to 2019 acid red wygląda juz całkiem fajnie (chociaz i tak deleko mu do czarno/zielono/bialej wersji z 2016). Trochę martwią mnie mieszane opinie na temat BB30 i ewentualne problemy z upgradem czy nawet i częsciami zamięnnymi. Znów pytanie o dostępność modeli na rok 2019. Wiem że zabrzmi to jak czepianie się ale patrząc na zdjęcia producent mógłby popracować też nad spawami - wiem że to CAAD ale konkurencja jest chyba trochę w przodzie (patrz Trek ALR 5 2019 czy nawet Rose). 

Rose XEON RS 105. Całkiem fajny. Duży plus za pełną grupe. Malowanie "shiny black/red" też całkiem ok. Pełna cena 1600 EUR taka super atrakcyjna nie jest ale zrabatowana 1350 jest już całkiem fajna. Najmniejszy rozmiar ramy który został w sklepie to 57 (górna rura 56) więc może byłby nawet i ok dla mnie. 

 

Dostępność rowerów w opisanych na wstępie parametrach determinuje cene 5000-7000 max. Specjalnie nie podawałem przedziału cenowego gdyż wolał bym spojrzeć na wymagania a nie na cene - w końcu kupuje się rower nie cenę :). Dodatkowo zawsze tematy "rzecz x do ceny y" kończą sie poradami w stylu dołóz z do y i będziesz miał coś fajniejszego. Tylko, że tak można dokładać i podnosić limit w nieskończoność :). Na razie "tyle" - wiem, że wyszło przydługo. Muszę poczytać jeszcze o Fuji. 

Edytowane przez Clouseau
Dodany Kross Vento
Odnośnik do komentarza

Oglądałem Emonde ALR 5. Super rower. Niestety przymiarka juz tak super nie wyszla. Wg. Treka dla 182 cm wzrostu odpowiedni rozmiar ramy szosowki to 58 cm (dł rury 57.3). Problem, że w 58 o ile chwyt na kierownicy wydawał mi się ok to nie sięgam nogami do pedałow na max obnizonym siodełku (Emonda SL6) 😐. Z koleji ALR 5 w rozmiarze 56 wydawał mi się generalnie krótki. Z tym, że to całe mierzenie na wyczucie i tak uważam za mające średni sens jeśli ktoś tak jak ja nie jeździ na szosówce, nie ma wyczucia pozycji a wręcz jest przystosowany do zupełniej innej, bardziej wyprostowanej pozycji. Po prostu z powodu zupelnie innej geometrii pozycja niezaleznie od rozmiaru ramy i tak wydaje sie nie naturalna. Kwestia tylko tego czy mniej czy bardziej.
A mierzyłem też przekrok i powiedzmy, że za dużo się nie pomyliłem. Wychodzi 81-82, może max 82,5 jak staram się wcisnąć książkę między nogi tak mocno że mam wrażenie, że się zaraz sam podniosę do góry :)

Odnośnik do komentarza
Dzięki za odpowiedź. Teorie jak sie zmierzyc znam ale pewnie poszło coś nie tak z wykonaniem  No chyba że rzeczywiście mam krótkie nogi. 
Może zamiast pisać konkretnie o Meridzie napiszę jakiego roweru szukałem.
Geometria raczej sportowa niż endurance. Ewentulanie sportowo - lekko komfortowa. Grupa 105, możliwie R7000 - co w sumie determinuje przedział cenowy. Plus jeśli jest to pełna grupa. Rama w sumie bez znaczenia chociaż w tej cenie będzie to raczej aluminium. Z drugiej strony rama z kompozytów będzie miała pewnie większy potencjał. Ważne by było to malowanie z połyskiem. Matu nie chce bo mam doświadczenie z takim lakierem na aktualnym rowerze i wiem jak "fajnie" taki lakier się czyści. Na przykład doczyszenie plam po brudnym smarze jest bardzo trudne o ile wręcz umycie ich w pełnie nie jest możliwe. Pomijająć względy praktyczne matowy lakier też po prostu mi się nie podoba. Inna kwestia dotycząca się ramy to zdecydowanie preferuję proste, ciągłe przjście górnej rury ramy w górna rure tylnego trójkąta (taka fanaberia ). V-brake, w szosowce wole nie doplacac do tarczowek. 
 
Rowery które rozważałem. 
Rose PRO SL 105. Generalnie całkiem fajny tyle że trochę razi mnie ten drop tylnej górnej rury. No i niestety tylko w czarnym matowym malowaniu a biały z koleji zupełnie mi nie podchodzi. Na chwilę obecną - odpada. 
Canyon Ultimate AL SLX 8.0. Wyprzeany i tylko mat. Endurance AL 7.0 - musiał bym spojrzeć na geometrie ramy ale znów tylko matowe lakiery. 
Spec Allez Elite. Nie pamiętam ale znów chyba średnio podchodził mi kształt ramy. 
Merida Scultura 400. Pelna grupa 105. Na zdjęciach rama wygląda na całkiem dobrze jakościowo wykonaną. 
Merida Scultura 4000. Cena też raczej za wysoka i w grę wchodziła by tylko wersja zrabatowana (czyli 2018). Wszystko super tylko że raczej nie do dostania nie mówiąc o możliwiści obejrzenia na żywo przed zakupem.
Kross Vento 6.0. W dosyć dostępnej cenie rama carbonowa i pełna grupa 105. Do tego polski producent którego rower z chęcią bym kupił, tylko, że znow niestety wyłącznie matowe malowanie. Definitywnie go nie skreślam, może spodoba się bardziej po obejrzeniu w sklepie. 
 
 
Aktulane "podium", w kolejności:  :
Focus IZALCO RACE 9.7. Aktualnie nr 1 na mojej liscie. Jedyny minus to to, że w 700tys mieście (Łodzi) nie udało mi się znaleść sklepu gdzie można było by go zobaczyć na żywo. No i znów chyba warto zaczekac na wersje 2019 (której dostępność jest znakiem zapytania). Trochę martwię się o limit wagi. Producent podaje że max to 110 kg dla roweru z rowerzystą (który to limit w moim przypadku byłby lekko przekroczony ). 
Trek Emonda ALR 5 (2018). Plus za pełną grupę 105 i fajny patent na czujnik prędkości/kadencji w ramie. Wersja 2018 z czerwonym lakierem wygląda super. 2019 srebrny jest matowy a purpurowy za bardzo mi nie podchodzi. Pozostaje więc tylko szukać roweru z 2018 - który szczęśliwie znalazłem i jak tylko będę miał chwilę postaram sie podjechac i obejrzeć. Minus to 105 w wersji 5800 zamiast 7000.
CAAD12 105. Wersja 2018 odpada ze względu na malowanie. Za to 2019 acid red wygląda juz całkiem fajnie (chociaz i tak deleko mu do czarno/zielono/bialej wersji z 2016). Trochę martwią mnie mieszane opinie na temat BB30 i ewentualne problemy z upgradem czy nawet i częsciami zamięnnymi. Znów pytanie o dostępność modeli na rok 2019. Wiem że zabrzmi to jak czepianie się ale patrząc na zdjęcia producent mógłby popracować też nad spawami - wiem że to CAAD ale konkurencja jest chyba trochę w przodzie (patrz Trek ALR 5 2019 czy nawet Rose). 
Rose XEON RS 105. Całkiem fajny. Duży plus za pełną grupe. Malowanie "shiny black/red" też całkiem ok. Pełna cena 1600 EUR taka super atrakcyjna nie jest ale zrabatowana 1350 jest już całkiem fajna. Najmniejszy rozmiar ramy który został w sklepie to 57 (górna rura 56) więc może byłby nawet i ok dla mnie. 
 
Dostępność rowerów w opisanych na wstępie parametrach determinuje cene 5000-7000 max. Specjalnie nie podawałem przedziału cenowego gdyż wolał bym spojrzeć na wymagania a nie na cene - w końcu kupuje się rower nie cenę :). Dodatkowo zawsze tematy "rzecz x do ceny y" kończą sie poradami w stylu dołóz z do y i będziesz miał coś fajniejszego. Tylko, że tak można dokładać i podnosić limit w nieskończoność :). Na razie "tyle" - wiem, że wyszło przydługo. Muszę poczytać jeszcze o Fuji. 

Zajrzyj sobie na rowerszosowy.pl tylko uwaga - ów zakocham się w tych rodzynkach. Są to rowery powystawiali / potestowe lub nowe przywożone z Włoch. Do każdego roweru możesz dobrać sobie odpowiednie kompozyty, osprzęt czy tez długość mostka. Dla przykładu jeśli znajdziesz rower który Ci się podoba na grupie 105 ale starszej a chcesz r7000 to ci założą zdejmując grupę której nie chcesz i odliczając kwotę tej grupy od całej kwoty roweru. Maja teraz szeroki wybór kół i tu tez. Seryjne możesz zostawić u nich za ok 400 zł i w to miejsce po rozliczeniu wziąć inne. Na rower dostajesz fv oraz gwarancje na 6 miesięcy. Sam mam od nich rower i jestem niezmiernie zadowolony. A w ich „garażu” mógłbym spędzać całe godziny :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 17 września 2018 o 14:23, Clouseau napisał:

Rose XEON RS 105. Całkiem fajny. Duży plus za pełną grupe. Malowanie "shiny black/red" też całkiem ok. Pełna cena 1600 EUR taka super atrakcyjna nie jest ale zrabatowana 1350 jest już całkiem fajna. Najmniejszy rozmiar ramy który został w sklepie to 57 (górna rura 56) więc może byłby nawet i ok dla mnie. 

Ważna jest długość wew strony nogi. Przy tym wzroście zdarzają się użytkownicy dobrze odnajdujący się na ramie 57 cm (ramy powoli znikają, niestety) lub na ramie 55 cm (tych już nie ma). 

No i nie wiem czy w przedziale cenowym do 7000 z wysyłką nie warto byłoby rozważyć karbon:

https://www.rosebikes.de/rose-x-lite-crs-105-2667014?product_shape=shiny-white%2Fred-blue&article_size=55cm#configurator  z możliwością konfiguracji komponentów. 

Odnośnik do komentarza

Szybkie pytanie. 

CAAD12 z 2018 na 105 R5800 po przecenie powiedzmy z 15% przeceną i rower dostępny teraz bez czakania czy CAAD12 2019 na 105 R7000 ktory nie wiadomo dokładnie kiedy bedzie dostepny ale widziałem informacje, że nawet w styczniu. Warto czekac na 105 R7000 czy lepiej zaoszczedzone pieniądze zainwestowac i np doloazyc do pomiaru?

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...