Marcin_1 Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Kupiłem niedawno używany rower MTB. Od początku było widać, że na tylnym kole jest lekki opór. Gdy zakręciło się nim trzymając rower w powietrzu zatrzymywało się znacznie szybciej niż przednie koło. Jako początkujący kolaż oczywiście zignorowałem problem. Po ok. 400km doszedł straszny metaliczny dźwięk, którego nie da się już ignorować. Przerywany dźwięk, najlepiej słyszalny podczas jazdy, ale kręcąc kołem na sucho też nie da się go nie zauważyć. Na początek odkręciłem hamulec. Dalej to samo. Ściągnąłem więc koło. Gdy kręcę samym kołem, to wydaje się wszystko ok. Problem wraca gdy zakładam je na rower. Zauważyłem, że jest lepiej gdy szybkozamykacz pozostawię najluźniej jak się da, ale to żadne rozwiązanie, bo na jakichś dziurach może mi odpaść koło. Łożysko w piaście? Taką różnicę robiła by wtedy siła z jaką dokręcony jest szybkozamykacz? No i czy przy zatartym łożysku koło wyciągnięte z roweru kręci się normalnie? Odnośnik do komentarza
kaido2 Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Za mocno skręcone konusy. Nie uniknione, że w środku jest sucho. Miski i konusy mogą mieć już znaczące wżery. 5 godzin temu, Marcin_1 napisał: No i czy przy zatartym łożysku koło wyciągnięte z roweru kręci się normalnie? Bez obciążenia może jak najbardziej. Zamiast gdybać już dawno bym to koło rozebrał. Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Nie mam niestety czym tego rozkręcić. Odkręcam koło i dam jutro do serwisu. Niech rozłożą i nasmarują. Wyjdzie taniej niż kupować teraz konusy, klucz do kaset itd. Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 14 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 (edytowane) Nasmarowali, poluzowali i teraz całe koło chodzi na boki. Jak dokręcę żeby było sztywno, to już słabo się kręci. Chyba wymienię całą oś piasty. Pytanie do was jak dobrać oś. Jest to tylne koło 29 cali z krossa b3 2016. Wyczytane na stronie producenta Joy Tech D142DSE Razem z osią będą nowe konusy i kulki? Edytowane 14 Września 2018 przez Marcin_1 Odnośnik do komentarza
kaido2 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 No to wygląda na to że miski w piaście mają albo koniec, albo fabrik feler ich w piaście. Masz wiedze, odpowiednie narzędzia i umiejętności - przeplatasz w innym wypadku lepszym wyborem będzie nowe koło. Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) Wymiana samej osi w niczym nie pomoże? To jest chyba jedyna rzecz którą dam radę zrobić sam. Edytowane 15 Września 2018 przez Marcin_1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Piasty które masz Joy tech raczej są mało żywotne Jak nie chcesz się bawić w zmianę typu piasta obręcz przeplatane koła, pozostanie kupić całe tylne kołohttps://www.olx.pl/oferta/kolo-tyl-29-cali-stout-sl-specialized-dartmoor-revolt-CID767-IDvqUfj.html Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Nie mam pojęcia o przeplataniu koła. Instrukcja z youtuba pewnie nie wystarczy. Warto próbować z takim czymś? https://allegro.pl/os-piasty-tyl-quando-cr-mo-drazona-kpl-i7175171088.html Może da mi chociaż kilka miesięcy w miarę komfortowej jazdy. Nie biorę udziały w żadnych zawodach. Robię trochę kilometrów, ale po raczej równych drogach. Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Jakie masz hamulce? Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Shimano BR-M355 (hydrauliczny, tarcza 160mm) To jest dokładnie taki rower: https://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b3 Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Sprawdaleś czy to przypadkiem nie wina hamulca? Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Miałem ściągnięty hamulec. Po serwisie piasty mogę albo ją skręcić słabo i wtedy super się kręci, ale całe koło lata na boki, albo dokręcić mocniej, ale wtedy stawia już wyraźny opór. Nie chodzi płynnie. Nie da się tego sensownie wyśrodkować. Może by kupić nową oś wraz z miskami. Koszt niewielki. Dopiero co kupiłem ten rower, średnio podoba mi się perspektywa wymiany całego koła. Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Nie potrzebujesz nowej ośki, misek nie wymienisz, w jakim stanie są konusy? P.S Bębenek też serwisowałeś? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Może spróbuj po prostu delikatnie wyregulować tak by koło się kręciło w miarę lekko bez luzów ,metodą prób i błędów powinieneś spróbować minimalnie dokręcając lub luzując śruby kontrujące Odnośnik do komentarza
gregor1-79 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Dawno, dawno temu, kiedy miałem podobny problem z konusami tzn.po skręceniu ośki do kupy w rękach pięknie koło się kręciło a po założeniu i zacisnieciu szybkozamykacza już nie i zaczynało chrobotać , po prostu brałem poprawkę na zacisk i metodą prób i błędów tak skrecalem konusy aby zostawić luz minimalny,który to właśnie znikał po zaciśnięciu koła na gotowo. Odnośnik do komentarza
Marcin_1 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 No właśnie metodą prób i błędów mam ustawione, ale czuć że daleko temu do ideału. Minimalny luz został i lepiej nie da się tego zrobić jeśli chcę, żeby koło się w miarę normalnie kręciło. Całe koło miałem zostawione na tydzień w serwisie. Chyba tylko smar nowy włożyli i umyli kasetę. Odnośnik do komentarza
kaido2 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Jeżeli ma minimalny luz to z tym można jeździć. Piasty Joytech - przejeździłem na nich sporo, zabiłem obręcze po jakiś 30 kawałkach, natomiast piasty nadal ok, tylko jak były od razu źle skręcone itd to efekt jest jaki jest. Odnośnik do komentarza
RichardK Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 W dniu 14.09.2018 o 23:25, kaido2 napisał: albo fabrik feler ich w piaście. lepiej by pasowało tu w całości po DE "konstruktionsfehler bei den radnaben" to tak na boku Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się