Skocz do zawartości

Opór i metaliczne odgłosy z tylnego koła.


Marcin_1

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno używany rower MTB. Od początku było widać, że na tylnym kole jest lekki opór. Gdy zakręciło się nim trzymając rower w powietrzu zatrzymywało się znacznie szybciej niż przednie koło. Jako początkujący kolaż oczywiście zignorowałem problem. Po ok. 400km doszedł straszny metaliczny dźwięk, którego nie da się już ignorować. Przerywany dźwięk, najlepiej słyszalny podczas jazdy, ale kręcąc kołem na sucho też nie da się go nie zauważyć. Na początek odkręciłem hamulec. Dalej to samo. Ściągnąłem więc koło. Gdy kręcę samym kołem, to wydaje się wszystko ok. Problem wraca gdy zakładam je na rower. Zauważyłem, że jest lepiej gdy szybkozamykacz pozostawię najluźniej jak się da, ale to żadne rozwiązanie, bo na jakichś dziurach może mi odpaść koło.

Łożysko w piaście? Taką różnicę robiła by wtedy siła z jaką dokręcony jest szybkozamykacz? No i czy przy zatartym łożysku koło wyciągnięte z roweru kręci się normalnie?

Odnośnik do komentarza

Za mocno skręcone konusy.

Nie uniknione, że w środku jest sucho.

Miski i konusy mogą mieć już znaczące wżery.

5 godzin temu, Marcin_1 napisał:

No i czy przy zatartym łożysku koło wyciągnięte z roweru kręci się normalnie?

Bez obciążenia może jak najbardziej.

Zamiast gdybać już dawno bym to koło rozebrał.

 

Odnośnik do komentarza

Nasmarowali, poluzowali i teraz całe koło chodzi na boki. Jak dokręcę żeby było sztywno, to już słabo się kręci. 

Chyba wymienię całą oś piasty.

Pytanie do was jak dobrać oś. Jest to tylne koło 29 cali z krossa b3 2016.

Wyczytane na stronie producenta 

Joy Tech D142DSE

Razem z osią będą nowe konusy i kulki?

Edytowane przez Marcin_1
Odnośnik do komentarza

Miałem ściągnięty hamulec. Po serwisie piasty mogę albo ją skręcić słabo i wtedy super się kręci, ale całe koło lata na boki, albo dokręcić mocniej, ale wtedy stawia już wyraźny opór. Nie chodzi płynnie. Nie da się tego sensownie wyśrodkować.

Może by kupić nową oś wraz z miskami. Koszt niewielki. Dopiero co kupiłem ten rower, średnio podoba mi się perspektywa wymiany całego koła.

Odnośnik do komentarza

Dawno, dawno temu, kiedy miałem podobny problem z konusami tzn.po skręceniu ośki do kupy w rękach pięknie koło się kręciło a po założeniu i zacisnieciu szybkozamykacza już nie i zaczynało chrobotać , po prostu brałem poprawkę na zacisk i metodą prób i błędów tak skrecalem konusy aby zostawić luz minimalny,który to właśnie znikał po zaciśnięciu koła na gotowo.

Odnośnik do komentarza

No właśnie metodą prób i błędów mam ustawione, ale czuć że daleko temu do ideału. Minimalny luz został i lepiej nie da się tego zrobić jeśli chcę, żeby koło się w miarę normalnie kręciło.

Całe koło miałem zostawione na tydzień w serwisie. Chyba tylko smar nowy włożyli i umyli kasetę.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli ma minimalny luz to z tym można jeździć.

Piasty Joytech - przejeździłem na nich sporo, zabiłem obręcze po jakiś 30 kawałkach, natomiast piasty nadal ok, tylko jak były od razu źle skręcone itd to efekt jest jaki jest.

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...