jimmy00455 Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Hej, ostatnio kupiłem nową YT Capre, generalnie bardzo fajny rowerek. Znalazł się niestety jeden mankament, z którym nie potrafię sobie poradzić. Chodzi o pulsujący tylny hamulec przy lekko zaciśniętej klamce, co skutkuje cyklicznym, delikatnym, acz wku..jącym szarpaniem. W rowerze są Sramy Code RSC z tarczami Centerline 200mm. Pierwsze co zrobiłem to ponownie ustawiłem zaciski, lekko dogiąłem tarczę, teraz jest niemal idealnie prosta. Nic to nie pomogło. Pulsowanie nadal występowało. Pomyślałem, że może źle je dotarłem. Papierem ściernym delikatnie przetarłem tarczę oraz klocki, wyczyściłem benzyną. Nadal nic. Z tego co zauważyłem to obręcz jest delikatnie wygięta w jednym miejscu, ale to raczej nie powinno być przyczyną. Dodatkowo w momencie gdy klamka jest wciśnięta i następuje moment szarpnięcia czuję pod palcem jakby klamka lekko się cofała, ale równie dobrze może mi się wydawać. Powoli kończą mi się pomysły i nie wiem gdzie dalej szukać rozwiązania. Poradźcie coś proszę. P.S. przód działa bez zarzutu Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Cześć. Tyle razy czytałem, oglądałem filmiki, słyszałem od znajomych, że heble od Srama to już lepiej zwykłe Shimano. Niestety Sram może i fajne robi te hamulce ale jakoś często są z nimi problemy, czy też problemy z ich pracą. Shimano są bardziej odporne na pomyłki i prostsze ale jak widać skuteczniejsze. Ja osobiście bym je jak najszybciej sprzedał niech ktoś sięz nimi męczy i kupił np. Xt, Xtr czy Sainty do roweru i problem z głowy. Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Objawów kijowej pracy w tym Sramowskim szmelcu jest tak wiele, że trzeba by to rozebrać i zobaczyć co jest grane. Generalnie jak napisał kolega wyżej im szybciej się tego pozbędziesz tym będziesz zdrowszy psychicznie. Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 cuda się zdarzają i być może tarcza jakoś przeszła przez kontrolę i poszła w świat - jeśli pulsuje - znaczy że rozchyla klocki - a tarcza jest prosta to może warto zmierzyć jej grubość - czy jest taka sama na całym obwodzie Odnośnik do komentarza
jimmy00455 Opublikowano 8 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 (edytowane) 43 minuty temu, trollu napisał: cuda się zdarzają i być może tarcza jakoś przeszła przez kontrolę i poszła w świat - jeśli pulsuje - znaczy że rozchyla klocki - a tarcza jest prosta to może warto zmierzyć jej grubość - czy jest taka sama na całym obwodzie Wydawało mi się to najmniej prawdopodobna przyczyna, ale zmierzyłem tarczę na całej długości. Odchyłki równe +/- 0,02 mm, więc raczej nie to jest problemem (chyba, że to rzeczywiście dużo i się mylę). Dodatkowo, nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zrobiłem, zamieniłem tarczę przód/tył i okazało się, że tym razem pulsowanie jest z przodu, a tył działa idealnie. Problemem więc na pewno jest tarcza, pytanie tylko dlaczego Edytowane 8 Września 2018 przez jimmy00455 Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 0.02mm raczej nie zrobią różnicy. Tarcza musi być krzywa. Jeśli masz jakiś (napewno) płaski blat - to pewnie wyjdzie gdzie jest krzywa Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 (edytowane) Najlepiej jeszcze Trollu pod świecić lampką aby ewentualne krzywizny się uwypukliły. Polecam przyłapać lampkę na np. trytytkę do ramy tak aby świeciła na zacisk, bardzo to ułatwia regulacja zacisku. Edytowane 9 Września 2018 przez Kruk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się