siejacy Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 (edytowane) Witam, Wydaje mi się, że z moimi hamulcami BB7 jest coś nie tak. Dodam, że to mój pierwszy rower z tarczowymi hamulcami, więc nie wykluczam jakichś błędów mojej eksploatacji. Przebieg roweru, a więc i hamulców z tarczami to na tę chwilę 350km. Jednym słowem siła hamowania jest raczej średnia. Na pewno nie pomaga fakt, ze ważę prawie 100kg, ale moje stare v-brake'i w 25 letnim Raleighu hamują mocniej niż te tarczówki. Pierwszy raz podczas jazdy na rowerze boję się mocno hamować, bo mam wrażenie, ze urwę klamkomanetkę albo najzwyczajniej w świecie spalę te tarcze. Do tego podczas mocnego hamowania tylny hamulec piszczy jak stary autobus. Generalnie rzecz ujmując boję się zjeżdżać ze stromych pochyleń, wolę zejść z roweru i go sprowadzić bo nie czuję się komfortowo gdy naciskam obie klamkomanetki prawie z całej siły mimo wszystko dalej się rozpędzając. Zauważyłem, że w świetle zastanym tylna tarcza wygląda jakby klocek łapał tylko w górną połowę tarczy, ale gdy zrobiłem zdjęcie z lampą, to na całej powierzchni tarczy widać jakieś tam zużycie. Są na forum jacyś użytkownicy tych hamulców o podobnej wadze? Chętnie usłyszę wasze opinie na ich temat. https://zapodaj.net/088caa8dfc24c.jpg.html https://zapodaj.net/4ae98a5766a4d.jpg.html https://zapodaj.net/5241d9aa05d1d.jpg.html https://zapodaj.net/8dad786c227d5.jpg.html Edytowane 4 Września 2018 przez siejacy Odnośnik do komentarza
ponczi Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Posiadam BB7 i moja waga oscyluje w okolicy 100kg. Nie zaobserwowałem strasznie słabego działania zacisków. Początkowo jako główny przedni hamulec, as obecnie, jako dodatkowy tylny. Czy masz dobrze napiętą linkę oraz czy klocki są dość blisko tarczy? Dobrze, by ten nieruchomy był jak najbliżej (o jeden klik przed pierwszym tarciem o tarczę). Dodatkowo spróbuj odtłuścić tarczę. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 W BB7 nie masz przypadkiem klocków metalicznych? stąd to piszczenie Odnośnik do komentarza
siejacy Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Piszczenie by mi nie przeszkadzało gdybym stawał na tych hamulcach w miejscu tak jak ludzie piszą w internecie, pomyślałem że piszczenie może pomóc w jakiejś diagnozie. Na razie spróbuję dosunąć klocki jak najbliżej tarczy i zobaczymy czy to rozwiąże problem. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Piszczenie może pomoże jak masz metaliczne klocki mogą one potrzebować rozgrzania ,by dobrze hamowały.Można wymienić na żywiczne różnica jest taka że żywiczne bardzo szybko reagują.Spróbuj jednak wyregulować hamulec tak jak pisane było wyżej ,poprzez dosunięcie klocków do tarczy Odnośnik do komentarza
siejacy Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) @ponczi @piter614 Regulacja klocków pomogła ale daleko mi do możliwości zablokowania tylnego koła. Napiszę coś więcej po przejechaniu kilkudziesięciu km na tak wyregulowanych klockach, bo widzę że ścierały się one pod kątem, chyba właśnie przez to, że były za daleko od tarczy. Edytowane 5 Września 2018 przez siejacy Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Jak masz tarcze może warto pomyśleć o hamulcach hydraulicznych ? Odnośnik do komentarza
siejacy Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 @piter614 To na pewno jest jakieś rozwiązanie ale jestem perfekcjonistą i chciałbym żeby te hamulce działały u mnie tak jak opisują to ludzie w internecie, a piszą, że można na nich stawać na przednim kole. Chciałbym wycisnąć z nich maks zanim zabiorę się za upgrade do hydraulików. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Tarcze odtłuściłeś? Klocki też mogą być zatłuszczone i wtedy nie będzie to dobrze hamować. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Może warto kupić nowe żywiczne klocki koszt raczej nie będzie wielki,odtłuść tarcze może coś gdzieś psikałeś i klocki się zwyczajnie zatłuściły wraz z tarczą.Wtedy można je dotrzeć podregulować i powinna być igła . Odnośnik do komentarza
siejacy Opublikowano 6 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 48 minut temu, piter614 napisał: Może warto kupić nowe żywiczne klocki koszt raczej nie będzie wielki,odtłuść tarcze może coś gdzieś psikałeś i klocki się zwyczajnie zatłuściły wraz z tarczą.Wtedy można je dotrzeć podregulować i powinna być igła . Wydawało mi się, że żywiczne klocki są słabsze od metalicznych? 6 godzin temu, Sziva napisał: Tarcze odtłuściłeś? Klocki też mogą być zatłuszczone i wtedy nie będzie to dobrze hamować. Tarcze i klocki są odtłuszczone. Dzisiaj jadę na dłuższą wycieczkę to zobaczymy jak hamulce sprawują się po regulacji klocków. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 3 minuty temu, siejacy napisał: Wydawało mi się, że żywiczne klocki są słabsze od metalicznych? Generalnie żywiczne klocki nie potrzebują się zagrzać aby dobrze hamowały , natomiast metaliczne okładziny potrzebują trochę czasu by się zagrzały i bardzo fajnie hamowały Jeżeli miałeś klocki żywiczne i czymś tłustym je zachlapałeś zwyczajnie je zatłuściłeś klocki będą do wywalenia , Przerabiałem to już 😥 Natomiast metaliczne można wypalić nad palnikiem gazowym Odnośnik do komentarza
leejoonidas Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 (edytowane) Problem słabego hamulca można zniwelować przez skrócenie linki, kilka centymetrów krótsza linka daje mniejsze straty przenoszonych sił na lince, a po za tym klamkę tak ustawić aby naciskać na nią palcami na samym jej końcu, można też zwiększyć średnicę tarcz, jeżeli masz tarcze mniejsze niż 185mm to nie licz na to że przy Twojej wadze te hamulce będą dobrze hamowały. Ja przy wadze 70 kilogramów w BB7 miałem założoną tarczę 203 mm, na zjazdach prawie siedziałem na tylnym kole aby nie przelecieć przez kierownicę w trakcie hamowania. Edytowane 11 Września 2018 przez leejoonidas Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się