Skocz do zawartości

White / Mój szosowy poszukiwacz łosi :)


Rekomendowane odpowiedzi

Moja pierwsza szosa. Zakupiona w Norwegii i póki co głównie tutaj używana, choć wielkanoc spędziła kręcąc kilometry po Polsko-Niemieckich szosach :)

Póki co ciągle się oswajamy. Zmieniłem mostek z wersji sklepowej 120 na 100 i nie wiem, czy nie pomyślę nad 80mm. W planach zmiana siodła na szersze. Na foto jeszcze stary mostek. 

 

rqhypd.jpg

 

Troszkę informacji technicznych:

- Rama: White RR Alloy 54cm
- Widelec: White Carbon
- kierownica/mostek/sztyca: Ritchey Road Logic OE/OE/OE 
- Siodło: Selle Italia X1 
- Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra FD-6800
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra RD-6800
- Korba: Shimano FC-RS500 52-36
- Hamulce: Shimano BR-R561
- Felgi: DT Swiss R460
- Piasty: Shimano 105 HB-5800
- Opony: Continental Grand Sport Race 700x25c
- Pedały: Mavic ZXELLIUM Elite
- Waga: 8,6 kg

Odnośnik do komentarza

Conti grand sport to dobre opony, jak do tej pory najlepsze jakie miałem.

Rower na bardzo dobrym osprzęcie jak na 1szose.

Do trenażera koniecznie opona do tego przeznaczona, bo normalna bardzo szybko się zniszczy. 

Naturalne długości mostka to od 100-130mm zmiana 100mm na mniejszy spowoduje, że odczucia podczas jazdy i skręcania mogą się pogorszyć.

Jeśli dobrze widzę, masz mostek skierowany w dół. Wystarczy go obrócić i będzie wygodniej.

Jeśli chodzi o siodło to polecam udać się do sklepu gdzie mają takie specjalne siedzenie z sylikonem, gdzie odbijasz tyłek i dobierają Ci siodło do tyłka. na zbyt szerokim zaczyna być paskudnie na dłuższej trasie.

Ogolnie dobry rower, ale napisz jeszcze, ile Cie kosztował ?

Odnośnik do komentarza

Do trenażera mam oponkę tacx więc spokojnie, nic z zestawu szosowego się nie zużywa ;)
Mostek przełożyłem ze 120 na 100mm i odczucia są bardzo pozytywne, jednak znalazłem inną niedogodność a mianowicie zbyt wysoko zamontowane łapy. Nie mam zbyt pojęcia jak je samemu przestawić, więc prawdopodobnie przemęczę się do zmiany owijki i wtedy poprawię. 
Siodło 143mm już upatrzone :)

Co do ceny, to "golas" kosztował mnie leciutko ponad 4k PLN.

Odnośnik do komentarza
kielbtomcl7

Ladna szosa, i jak wspomnial Janao niezly osprzet jak na pierwsza kolare! 

Jesli chodzi o przestawienie lap to wystarczy ci jeden klucz imbusowy. Zalezy czy owijke masz na silikonie czy na kleju...jesli na silikonie to smialo mozesz odwinac i przestawic lapy. Z powrotnym owinieciem nie powinno byc klopotu (sam testowalem na owijkach cinnelli kork, lizardskins dsp oraz zipp service course xc) .

Mavic ZXELLIUM Elite pedaly dosc ciekawie wygladaja...masz moze porownanie do shimanowskich spd-sl ???. Czy wpinanie i wypinanie jest porownywalnie latwe? 

Odnośnik do komentarza

Shimano zdecydowanie bardziej są odporne na zabrudzenia. Trochę piasku w blokach i miałem spore problemy z wpięciem, pomogło wystukanie całego syfu o asfalt. 

Odnośnik do komentarza

Łooooł.
Stanowczo za wysoko. Łapa powinna stanowić niejako przedłużenie kierownicy.
U mnie
344352164ec54822a0dab585fc23b8a6.jpg

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

No otóż to. Niestety tak miałem fabrycznie ustawione. Jeszcze o ile na długim mostku było w miarę, to po skróceniu jest to słaba na maksa opcja i drętwieją mi ręce. Muszę pooglądać YT, może spróbuję sam to obniżyć.

Odnośnik do komentarza

Prosta sprawa.

Zdejmij owijkę, obniż, załóż owijkę.

Ja sam owijkę zakładałem przy tym granice, nic trudnego.

 

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem kierownica też jest źle.
Dolną część baranka polecam dać równolegle do ziemi najpierw, potem łapy obniżać

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

No właśnie coś mi się wydaje, że jak teraz łapy obniżę, to będzie lipa. Muszę wyskoczyć może jutro zrobić z 20 kilka km i zobaczyć, jak to teraz się ma ze sobą tak nisko. Wydaje się w miarę ok jeśli chodzi o łapy, ale nie jestem pewny czy będzie mi wygodnie na tak niskiej kierze.

Odnośnik do komentarza
Dnia 2.05.2017 o 12:04, egzo23 napisał:

Łapy są za wysoko.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

U Ciebie za to są za nisko.

Odnośnik do komentarza

Pozwoliłem sobie zaznaczyć punkt wyjściowy ustawienia łap. Przykładasz poziomice lub coś prostego do dolnej części baranka i do tego dosuwasz klamki ;)

DSC_0068.JPG.2feb821995ec42a4bff2a8423e3519a7.JPG
Odnośnik do komentarza

Kwestia ustawienia np. łap, czy kierownicy jest raczej indywidualna. Oczywiście jak ktoś przesadzi to każdemu będą np. drętwiały dłonie na bardzo złym ustawieniu.

Prosta zasada to taka, że jak siedzisz i nasz delikatnie zgięte ręce w łokciach (czyli naturalna postawa podczas jazdy) Twoje dłonie prosto spoczywają na łapach. Nadgastki nie mogą się wyginać w dół, czy góre. Wtedy powinno być komfortowo, ale jeśli obecne ustawienie nie sprawia, że palce Ci drętwieją, czy bolą nadgarstki to nie ma co drążyć temat ; )

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...