eathan Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 (edytowane) Nie jestem pewien czy to będzie dobry dział. Jednak problem wydaje się mieć podłoże hamulcowe więc zaczynam tutaj. Grand Canyon 6.0 kumpla, model 2017, specyfikacja fabryczna (https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-6-0.html). Wczoraj wrócił z serwisu (nie fabrycznego) i panowie rozkładają ręce. Objaw jest taki jak na załączonym filmie: link do filmu na którym słychać objawy => https://www.gg.pl/dysk/kHEnb4bRMhpikXEnb4bRRlI/20180831_143543.mp4 Rower stoi, zaciśnięte obie klamki i krótkie ruchy przód / tył. Pojawia się dźwięk z filmu. Bardzo podobny dźwięk mamy w chwili gdy rower jedzie a dokładnie mocno przyśpiesza do przodu. Dźwięki dochodzą z przodu i tyłu. Mają bardziej metaliczny charakter. Serwis sprawdził / poprawił: koła + centrowanie suport - czyszczenie + smarowanie (to w świetle dźwięków przy przyśpieszaniu). Ogólne regulacje i smarowanie - w tym piasty Dodatkowo zakładano inne koła na których tego objawu nie było. To daje do myślenia. Stawiałbym na tłuste tarcze / klocki. Inne koła mogły mieć czyste tarcze i problemu nie było. Tyle, że to nie tłumaczy przyśpieszania (głowy nie dam czy serwis sprawdził przyśpieszanie na nowych kołach, ale raczej nie). Ktoś z kolegów doradzi i pomoże? Edytowane 1 Września 2018 przez eathan Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 nie wiem jakim cudem miałoby to się dziać podczas przyspieszania ale tutaj na filmie - to dźwięk "pracującego" klocka. Odtłuść tarcze, klocki pewnie żywiczne. Sprawdź dokręcenie zacisku do ramy. Dźwięk generuje minimalny ruch klocka na tłoczku. Przypatrz się klockom podczas takiego ruszania, może nawet zauważysz, że minimalnie się ruszają i "ustawiają" 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Podnieś rower za ramę zakreć kołem, wtedy będziesz słyszał co piszczyRegulacja hamulca pozostaje Odnośnik do komentarza
eathan Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Teraz, piter614 napisał: Podnieś rower za ramę zakreć kołem, wtedy będziesz słyszał co piszczy Regulacja hamulca pozostaje To raczej nie to. Zwróć uwagę, że piszczy jak stoi w miejscu i nic się nie kręci. Skłaniam się raczej ku temu co napisał Trollu. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Godzinę temu, eathan napisał: To raczej nie to. Zwróć uwagę, że piszczy jak stoi w miejscu i nic się nie kręci. Skłaniam się raczej ku temu co napisał Trollu. Jak zakręci kołem będzie słyszał czy tarcza obciera o klocki Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 (edytowane) Po pierwsze jest to podstawowy model shimaniaka z żywicznymi klockami. Po drugie mogą być( nie muszą) zachlapane olejem czy innym syfem, otłuścić porządnie tarcze i najlepiej dać nowe klocki. Po trzecie regulacja. To co już kiedyś pisałem i ten kto wnikliwie bada i słucha swoich hamulców podczas regulacji to zauważy że adapter( lub samo miejsce montowania zacisku w systemie PM) może być ciut ciut krzywo w stronę koła lub na zewnątrz, prosty sposób by to sprawdzić? Luzujesz śruby lekko aby zacisk miał miejsce się wycentrować, zaciskać mocno klamkę i dokręcasz i odkręcasz jedną śrubę, potem drugą i patrzysz, jak podczas dokręcania zacisk sam się centruje że tak powiem na boki to znak żę albo adapter lub miejsce montażowe wymaga planowania!!! Są do tego specjalne przyrządy np. taki : Niestety sposób na sprawdzenie czy miejsce montażowe zacisku jest prostopadle do osi koła w tym tarczy wymaga świeżych klocków, moje niedopatrzenie. Lub delikatne szlifowanie ręczne pilniczkiem adaptera lub miejsca montażowego PM. Można dać podkładki centrujące ale nie zawsze się da. Fajny patent o którym myślałem że ja wpadłem na niego jest zastosowanie malutkich śrubek przy zacisku o taki : I tu powinno być zdjęcie niestety nie mogę znaleźć w kompie a w sieci za boga też nie mogę, gdyż to niszowy produkt. BTW, myk polegał na tym by w miejscach montażowych zacisku hebla dodać po jednej śrubce tak aby podczas dokręcania montażowych śrub było można tymi malutki śrubkami odepchnąć zacisk od śrub na dosłownie ułamki milimetra w ten sposób...w prosty sposób było można idealnie wyregulować zacisk. P.S. Jak dorwę gwintownik 1mm to sobie taki myk zrobię w heblach Edytowane 2 Września 2018 przez Kruk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się