Skocz do zawartości

Kross Hexagon V4 2011 Upgrade


sarg3r0s

Rekomendowane odpowiedzi

W rowerze masz zapewne z tyłu wolnobieg ?  Jeśli tak to zbyt dużej możliwości nie masz, do wyboru zostaję 7 lub 8 rzędowy wolnobieg  chyba ,że planujesz wymian koła z tyłu. Co do grupy osprzętu to celowałbym max w alivio . Oryginalnie tam był napęd jak dobrze kojarzę 3x7 obsługiwany przez klamkomanetki .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Chciałbym wymienić wolnobieg na kasetę 10rz (pytanie: czy taka opcja jest w ogóle możliwa w tym rowerze, jeśli tak, to co musiałbym wymienić). Dokładnie, posiada napęd 3x7.

Pytanie: czy w ogóle opłaca się w niego inwestować? 

Odnośnik do komentarza

Wszystko się da, ale to przekroczy wartość roweru. Na pierwszym miejscu musisz wymienić koło z tyłu ( min 100 zł) potem kasetę ( ok 100 zł), przerzutkę tył (ok 150 zł) , manetka (ok 60 zł) , łańcuch ( od ok 60 zł najtańszy), chciałbyś też korbę ze zintegrowaną osią to też nowa ( ok 250 zł) plus klamki do hamulców , przerzutka przód jesli sprawna może by i została . Do tego dolicz koszt narzędzi lub serwisu .

Odnośnik do komentarza

Myślałem, o napędzie 10x1, bądź 10x3. Zdaję sobie sprawę, że wymiana części przekroczy wartość roweru, ale rower jest niemalże we wzorowym stanie i szkoda byłoby kupić nowy, jeśli w ten mogę zainwestować. We wcześniejszym poście napisałeś, że max celowałbyś w osprzęt segmentu Alivio, czym to jest podyktowane? Słyszałem, że dużo ludzi chwali sobie segment Deore.

Odnośnik do komentarza

Alivio to bardzo dobra grupa amatorska , sam mam u siebie mix grupy alivio z deore . Polecałem Ci alivio ze względu iż myślałem ,że bedziesz celował w napęd 3x8 . Nowe alivio też już posiada osprzęt na 10 rzędów. W cenie nie ma dużej różnicy między alivio a deore na 10 rzędów. Ceny jakie Ci podałem uwzględniają prawie w calosci grupę deore.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za pomoc. Przy wymianie kół na nowe, jakie parametry brać pod uwagę (żeby nie okazało się, że zakupione koło nie będzie pasowało do ramy). Z góry przepraszam za takie głupie pytania, ale dopiero zaczynam swoją przygodę z modernizacją rowerów i nie chciałbym się zniechęcić do dalszych prac przez błędy wynikające z mojej niewiedzy.

Odnośnik do komentarza

koło mozesz kupic jedno na tył, ta cena jest za koło z obręczą kross i piastą joytech ( takie kross daje do nowych leveli - tych tańszych) każde koło 26 calowe z obręczą pod v-ki i piastą na zacisk będzie pasować.

oczywiście koło ma miec piastę z bębenkiem pod kasetę.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Warto się przejść do ludzi, którzy takie rzeczy robią na bieżąco, tzn. do zaprzyjaźnionego sklepu. Mnie skutecznie wybili z głowy "upgrade" napędu.

Przy zmianie z niskich podzespołów Shimano i Suntour nawet "tylko" Alivio będzie sporym skokiem jakościowym, a ma naprawdę dobre opinie pod względem trwałości. Są też podzespoły Shimano spoza grup -- o tej samej jakości, ale tańsze i z samym napisem "Shimano", montowane często w gotowych rowerach. Jeśli mimo wszystko postanowisz wydać więcej, najpierw zainwestuj w manetki. Od nich bardzo zależy dokładność przerzucania.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...