de Villars Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Mam problem z obsuwającą się sztycą. Choćbym nie wiem jak silnie zakręcił śrubę na zacisku, w czasie jazdy siodełko obniża mi się o ok 1 cm na każde kilkadziesiąt km. Oczywiście, jest to mega wkurzające i na dłuższą metę nie da się tak jeździć. Problem nie leży w kwestii mojej siły, bo już raz śrubę ukręciłem, i nie chcę zrobić tego ponownie (boję się o ramę, wprawdzie aluminium, ale i tak może jej to zaszkodzić). Co poradzicie w takiej sytuacji? Zaczyna mi chodzić po głowie pomysł, żeby wsadzić jakiegoś rodzaju podkładkę między sztycę a ramę i w ten sposób zwiększyć siłę zaciśnięcia. Tylko z czego ją zrobić, żeby spełniła swoje zadanie i była bezpieczna dla ramy? Wymiany samej sztycy raczej nie rozważam, bo i tak nie ma gwarancji że nowa nie będzie się obsuwać. Gdzieś słyszałem też, że są jakieś smarowidła antypoślizgowe do sztyc. Może ktoś coś takiego używał i mógłby powiedzieć jak ze skutecznością takich specyfików? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Co to za rama? Jaki ma nominalnie rozmiar sztycy? Co to za sztyca? Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Można rozmiar sztycy źle dobrany. Musisz zmierzyć średnicę rury podsiodłowej i sztycy. Specjalne pasty o których mówisz stosuje się w karbonie, gdzie siły dokręcania są znacznie mniejsze. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Pasta do karbonu pomimo zastosowania do aluminium, powinna pomóc. Jest to pasta cierna, która zwiększa tarcie, więc jest idealna do takich zastosowań jak opadająca sztyca. Niektórzy zwiększają średnicę sztycy owijając ją kawałkiem aluminium wyciętym z puszki po napoju. Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 3 godziny temu, SpiderMAN napisał: Co to za rama? Jaki ma nominalnie rozmiar sztycy? Co to za sztyca? Rower to generalnie składak, rama nazywa się Concorde Stelvio, taka sama jak na tym zdjęciu: Co do sztycy to być może będę mógł powiedzieć coś więcej wieczorem, niestety rozmiaru raczej nie zmierzę, bo nie mam suwmiarki. Może na sztycy jest coś napisane Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Właśnie... I to ta rama i ta sztyca ma problemWysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 tzn. że ta rama ma jakiś nietypowy rozmiar otworu na sztycę (nie wiem jak to fachowo określić)? Jeśli tak, to zastosuję patent z blachą z puszki. Przy okazji napiję się piwa Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Może tak być, wszystko w zasadzie na to wskazuje. Odnośnik do komentarza
jaro0011 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Jeśli sztyca jest węższa niż powinna być w ramie (np w ramę wchodzi 31,6 a sztyca ma 30,9) to istnieje coś takiego jak tuleja redukcyjna. Ewentualnie można sobie zrobić samemu z puszki po farbie, konserwie, piwie itp. Ale generalnie taka rzeźba to słabe rozwiązanie. Lepiej dobrze zmierzyć średnicę rury podsiodłowej i wsadzić odpowiednią rurkę Można też zastosować taki oto zacisk na 2 śruby: http://roweryokey.pl/obejma-ze-sruba-imbusowa-aco-315-34-9-31-8-mm-czarna-duplikat-1.html Jeśli jednak średnica rury i sztycy są ok a sztyca opada to należy zastosować pastę np: Finish line fiber grip Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez jaro0011 1 Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Wczoraj tak dokręciłem, że przez 40 km nie opadła. Aż się boję czy nie przesadziłem... Jeśli jednak problem się powtórzy (bo być może będzie potrzebna korekta wysokości a nie zamierzam w przyszłości już tak dokręcać), to wypróbuje któryś z patentów który mi podsunęliście. Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Cześć! lepiej już dorobić sobie redukcje jeżeli średnica wspornika siodła jest za wąska. Zacisk nie powinien być bardzo mocno przykręcony tylko na tyle by sztyca nie obracała się i opadała. Dziwne bo nie powinna być nietypowa średnica rury. podsiodłowej. Jeżeli masz suwmiarkę to proszę napisz nam a znajdziemy coś pod ten rozmiar. Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Ok, postaram się ją skombinować. też się dziwię, że taki problem występuje , bo sztyca wygląda naprawdę normalnie, nic w niej nie ma niestandardowego, w dodatku nie wchodzi w ramę jakoś specjalnie luźno, tylko z minimalnym oporem. Więc spodziewałem się, że rozmiar jest dobrany do ramy, a tu taki klops. Ale spróbuje ją zmierzyć i dam znać co wyszło Odnośnik do komentarza
jaro0011 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 37 minut temu, de Villars napisał: Ok, postaram się ją skombinować. też się dziwię, że taki problem występuje , bo sztyca wygląda naprawdę normalnie, nic w niej nie ma niestandardowego, w dodatku nie wchodzi w ramę jakoś specjalnie luźno, tylko z minimalnym oporem. Więc spodziewałem się, że rozmiar jest dobrany do ramy, a tu taki klops. Ale spróbuje ją zmierzyć i dam znać co wyszło Wygląda na to że raczej sztyca ma poprawną średnicę skoro jest opór przy wkładaniu. Proponuje dobrze wyczyścić i odtłuścić sztycę i rurę jakimś środkiem np do odtłuszczania tarcz hamulcowych (do kupienia w każdym motoryzacyjnym), sprawdzić na sucho czy nie opada, jeśli opada to kup pastę zwiększającą tarcie (np ten finish line, o którym pisałem wcześniej - jest to żel zawierający mikro granulki, zwiększa tarcie i to bardzo, sam używam tej pasty w moich rowerach - połączenie ramy alu i sztyc carbonowych i działa aż za dobrze Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 @de Villars może rzeczywiście będzie łatwiej znaleźć rozwiązanie problemu, gdy zmierzysz suwmiarką faktyczna szerokość wewnętrzną otworu rury podsiodłowej oraz zewnętrzną sztycy, którą używasz? Odnośnik do komentarza
Administrator SzajBajk Opublikowano 11 Lipca 2017 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Dnia 25.04.2017 o 21:34, de Villars napisał: tak dokręciłem, że przez 40 km nie opadła Ryzykujesz pęknięcie ramy, nawet jeśli to nie karbon. Podsumuję rady powyższych i dodam coś od siebie: odtłuść sztycę i ramę od środka, nałóż pastę montażową (to mit, że jest przeznaczona jedynie do karbonu), nasmaruj sam zacisk - chcesz mieć jak najmniejsze tarcie pomiędzy główką śruby, a zaciskiem oraz pomiędzy zaciskiem a ramą, ewentualnie dodatkowo wymiana zacisku na szerszy (tzn. łapiący większą powierzchnię ramy). Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 @de Villars a może problem tkwi w zacisku podsiodłowym, który może być niewymiarowy i nie ściska właściwie rury podsiodłowej? Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Trudno powiedzieć, na oko wygląda że zacisk jest ok. Na chwilę obecną poradziłem sobie w ten sposób, że sztycę owinąłem blachą wyciętą z puszki po piwie i tak wsunąłem do otworu. Nawet nie trzeba teraz tego jakoś specjalnie mocno dokręcać, a trzyma się Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Wiesz, że po piwie nie możn jeździć Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Podobno to teraz tylko wykroczenie i policja nie łapie, bo im się to nie opłaca (nie wchodzi do statystyk, a w policji, jak wiadomo - statystyki rządzą;)) Odnośnik do komentarza
Administrator SzajBajk Opublikowano 18 Lipca 2017 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Jak poradzić sobie ze zjeżdżającą sztycą. 1. Zacznij od podstaw - czy zacisk na pewno jest dokręcony? 2. Jeżeli posiadasz szybkozamykacz, upewnij się, dźwigienka domyka się z wyraźnym oporem - użyj mikroregulacji w razie potrzeby. 3. Wyczyść / odtłuść rurę podsiodłową ramy od wewnątrz. 4. Wyczyść / odtłuść sztycę. Jeżeli na tym etapie problem nie zostanie usunięty, nałóż na sztycę pastę "do karbonu", czyli środek zwiększający tarcie. 5. Wyczyść zacisk, nasmaruj jego śrubę oraz element dźwigienki, który zaciska element opasujący ramę. Nie nakładaj smaru na wewnętrzną powierzchnię zacisku, jeżeli posiadasz karbonową ramę. 6. Nasmaruj ramę pod zacisk (nie karbonową). 7. Dokręć sztycę zgodnie z siłą zalecaną przez producenta. Wideo na ten temat: Odnośnik do komentarza
Administrator SzajBajk Opublikowano 18 Lipca 2017 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Temat wyczerpany. Zamykam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi