Yan Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Rower w którym wystąpiła usterka to Cube Cross Race Pro. Od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem wyciekającego smaru ze sterów. Co nasmaruje to po każdej jeździe muszę szmatką wycierać smar wraz z brudem aż całość wypłynie i łożyska zaczynają łapać brud. Wcześniej jak był nasmarowany fabrycznie to nie było to aż tak widoczne ale ostatnio jak serwisowałem nie było tam praktycznie w ogóle smaru. Próbowałem smarować Finish Line Ceramic Grease i CX-80 Sylikonowym. Efekt za każdym razem taki sam. Brakuje mi pomysłów i doświadczenia co może być przyczyną takiego stany rzeczy. Wcześniej jak serwisował dwa inne rowery takiego problemu nie zaobserwowałem więc tym bardziej dziwi mnie że w przypadku Cuba jest problem z wyciekaniem. Rower jest na sztywnym widelcu ale w zeszłym roku nie było z tym żadnego problemu. Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Dobrze założyłeś wszystkie uszczelki podkładki - ogólnie puzzle? 😁 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Półzintegrowane czy zintegrowane? Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Użyj innego smaru. Odpprnego na temperaturę i o większej lepkości. Odnośnik do komentarza
Yan Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) 6 godzin temu, Heboket napisał: Dobrze założyłeś wszystkie uszczelki podkładki - ogólnie puzzle? 😁 Uszczelek pod sterami nie miałem. 4 godziny temu, PrzeLuka napisał: Półzintegrowane czy zintegrowane? Stery są zintegrowane 3 minuty temu, Zbysio napisał: Użyj innego smaru. Odpprnego na temperaturę i o większej lepkości. CX-80 sylikonowy to smar o wysokiej lepkości. Masz coś wartego polecenia? Czy inny smar o wysokiej lepkości będzie lepszy. Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Yan Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) Na rynku i w rowerach występują; stery są z łożyskami maszynowymi zamknięte uszczelnieniem zintegrowane, ale są też stery z łożyskami otwartymi i pewnie o ten typ łożyska chodzi w tym poście. Generalnie łożyska w sterach nie musza być smarowane bo prędkość obrotu łożyska jest żadna. Smar służy tylko zabezpieczeniu przed korozją i brudem. Niestety urok otwartych łożysk jest taki jak opisujesz więc smar do nich powinien być bardzo gęsty, aby nie wypływał, a brud się nie wciskał i wystarczy gdy zrobisz to tylko dla dolnego łożyska https://allegro.pl/lozysko-kier-h845-1-1-8-bez-gwintu-mtb-i7488167206.html otwarte https://allegro.pl/lozysko-steru-typy-kartridz-1-1-8-lo29-i7437501628.html#thumb/1 zamknięte Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Pinifarina Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) @Pinifarina Jedno to łozyska zewnetrzne na wianku, którego w sterach zintegrowanych się nie stosuje. W połzintegrowanych owszem. Drugie to właśnie łożysko sterów zintegrowanych ale dostepne już dla sterów połzintegrowanych i zewnętrznych w wyzszych modelach sterów. Zalep łożysko od dołu wazelina techniczna to powinno je uszczelnić. Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) @PrzeLuka Drobną korektę w treści naniosłem - dla lepszej czytelnosci wypowiedzi Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Pinifarina Odnośnik do komentarza
Yan Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Na dole skąd wycieka smar mam łożysko maszynowe. Jak cały smar wycieknie (zabezpieczenie przed wilgocią i brudem) to raz dwa łapie brud i czuć chrobotanie. Zacząłem się zastanawiać czy w ogóle ładować smar jako warstwę zabezpieczająco - w szparę pomiędzy ramę o widelec. Może lepiej nasmarować łożyska wyczyścić z zewnątrz ze smaru i tak jeździć. Odnośnik do komentarza
sender Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 43 minuty temu, Yan napisał: Na dole skąd wycieka smar mam łożysko maszynowe. Jak cały smar wycieknie (zabezpieczenie przed wilgocią i brudem) to raz dwa łapie brud i czuć chrobotanie. Zacząłem się zastanawiać czy w ogóle ładować smar jako warstwę zabezpieczająco - w szparę pomiędzy ramę o widelec. Może lepiej nasmarować łożyska wyczyścić z zewnątrz ze smaru i tak jeździć. mam cross race ale przez głowę mi nie przyszło, żeby smar w szparę ładować. Owszem po serwisie nadmiar smaru dołem na widelec wyjdzie ale dobrze wyczyścisz i nie ma do czego kleić się piach i kurz, wtedy tez nic nie trzeszczy ani chrobocze. 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się