Skocz do zawartości

SR Suntour Radion - zależność wagi rowerzysty do amortyzacji .


Slick Tires

Rekomendowane odpowiedzi

witam, chcialbym wiedziec jak wyglada zaleznosc wagi jezdzca od amortyzacji, czy to ze waze ok 115 kg bedzie przeszkoda? amortyzator bedzie za miekki? bedzie dobijal? a moze jak napompuje go by byl pod moja wage jest zagrozenie tym ze uszkodze sprzet? obecnie jezdze na sztywnym widelcu i juz mam troche dosc, teren na ktorym jezdze nie jest jakis wymagajacy ale jednak przy predkosci ok 23 kmh w lesie mocno czuc dziury, kamienie itd itp wiec postanowilem zrezygnowac z sztywnego na rzecz amortyzatora, nic tu nie ma do gadania technika jazdy ktorej uczy sztywny no bo jak nie ma innej opcji jak przejechac nierownosci? 

Odnośnik do komentarza

Kupuj, ustawiaj właściwy sag i w las. Raidon nie jest pancerą konatrukcja ale powinien wytrzymać. Skoku możesz wziąć 120 mm o ile taka zmiana będzie Ci odpowiadać. Komora wieksza wiec i progresja inna. Przy dobrym ustawieniu ryzyko dobicia będzie znikome.

Odnośnik do komentarza

Czy bedzie duza roznica w takiej zwyklej jezdzie po lasach pomiedzy xcm a raidon ? Podejrzewam ze raidon bedzie czulej reagowal na nierownosci, ale czy w takiej jezdzie warto doplacac do raidon? zaznacze takze ze nie mam hamulcow tarczowych wiec wiazaloby sie to takze z wymiana piasty/kola oraz oczywiscie kupnem tarcz na przod. Chetnie bym sie przesiadl na amortyzacje z przodu poniewaz juz mam naprawde dosc czucia kazdej dziury oraz czesto bolu w stawach po jezdzie No ale czy warto doplacac, roznica to ok 250 zl vs 1000 wzwyz, wiem ze hamulce tarczowe lepsze ale jednak przy mojej jezdzie to uzywam hamulcow tyle co nic zarowno w terenie jak i na asfalcie. Takze prosilbym o uwagi ludzi co mieli stycznosc z tymi modelami amortyzatorow, podobno obecny xcm to stary xcr wiec jest jakis tam tlumik powrotu czy jakos tak dzieki ktoremu amor nie jest tylko ugniataczem

Odnośnik do komentarza

XCM to taki najprostszy amortyzator, mniejszych nierówności wogóle nie tłumi (w porównaniu do Raidona), coś niby się tam ugina
Raidon to już pełnoprawny amortyzator, poczujesz dużą różnicę pomiędzy sprężynowym, a powietrznym
Ja osobiście brałby Raidona, czasami można znaleźć używane w dobrym stanie za ok. 650zl

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ile jesteś w stanie wydać i jakie koło? 

Przeróbka pod heble tarczowe kosztować będzie ponad tysiąc, łącznie z amorem gdybyś zdecydował się na Raidona. W tej kwocie masz RS XC 32 pod Vki. Ewentualnie RST Aerial.

XCM to prawie 3 kg kotwica. Tani i coś się ugina ale jakośc jego pracy jest raczej przeciętna.

Kup to na co Cię stać.

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

jakie kolo? myslalem o piascie novatec, obrecz alexrims dh19, to samo co mam z tylu, kolo przejechalo 10k km bez przegladu piasty, hamulce tarczowe jakies hydrauliczne, dokl jeszcze nie wiem, ale raczej sb daruje, moze lepiej poszukac uzywany pod vbrake tak za ok 400-500 ?

chociaz tez dodam, ze na "wybieraniu lisci" az tak mi nie zalezy, takie mniejsze przeszkody przezyje, tu chodzu glownie o jakies korzenie czy to jakies dziury itd

 mimo wszystko widac ze pracuje niezle

Edytowane przez Slick Tires
Odnośnik do komentarza

O rozmiar koła pytałem... 

Kupisz co uznasz za stosowne. Twoje pieniądze Twoja sprawa. RST Aerial to wydatek około 650 zł (w wersji z piwotami) i amor masz już powietrzny. W przeciwieństwie do stalowej sprężyny powietrzny precyzyjniej wyregulujesz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Więc Rst Aerial

Uważa iż jest sensownym rozwiązaniem,jest to dość sensowny amortyzator nie jest drogi.Tym bardziej że jest powietrzny bardzo fajnie pracuje

Wystarczy o niego dbać servis to banał

Zobacz na filmie jak wygląda jego praca,park,schody las skakanie

Na filmie katuje go mój syn

 

Odnośnik do komentarza

chyba jednak postawie na xcm, trudno ze ciezki, nie odczuje tego az tak, pracowac pracuje, lisci nie wybiera ale za to srednie/duze uskoki tak, na tym mi zalezy przede wszystkim, ze 400-500zl wole dolozyc kiedys tam do 29er full suspension

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...