Skocz do zawartości

Haro flightline 29 Sport, 2012r. Inwestować czy sprzedać?


queed90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to moj pierwszy post na forum;)

Pisze odnosnie mojego roweru i kilku watpliwosci apropo oplacalności wkladania w niego kasy. Kupilem go jakies 4 lata temu z zamyslem rekreacyjnych wycieczek glownie po miescie i czasami do lasu. Zadnych wyszukanych tras, ot zwykle weekendowe pedalowanie. Przez dwa statnie lata rower sie kurzyl. I tak od jakichs dwoch tygodni dostalem "szajby" i powrocila mi mlodzieńcza miłość do latania po lasach. Kiedys zlozylem tzw. "Duala" i jezdzilem nim po lesnych trasach z roznymi hopkami itp. Nie mówie ze chce z tego roweru zrobic zjazdówke czy jakis wyczynowy sprzet do latania bo jestem zobligowany do rodzinnych przejazdzek po plaskim tempem 8km/h ale nie stać mnie na dwa rowery a sam chcialbym moc wyszalec sie w troche bardziej dynamiczny sposob (czasem rowniez odrywajac kola od ziemi). Nie wiem czy da sie to podciagnac pod enduro? Czy jakiegoś "ścieżkowca"?

Tutaj link do specyfikacji fabrycznej:

https://m.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Haro/Flightline-29-Sport,5069#product-specs

W ciagu ostatnich kilku dni zalozylem krotki mostek, 720mm kierownice, nowe opony Continental RaceKing 2.2 i mialem groszową okazje kupic komplet adapterow i tarcz 203mm wiec takowe wsadzilem (wyglada zacnie i adekwatnie do rozmiaru obreczy nie mowiac o sile hamowania). A co do hamowania: hydrauliczne jednotłoczkowe Deore.

Plan zaklada wlozenie amortyzatora 140mm i przejscie na naped 1x10 i zebatke narrow wide.

Czy wg Was na tej ramie jest to sensowne?

Myslalem nawet o jakims budzetowym fullu typu rockrider fr6 (ramy za okolo 600zl) albo jakims ht np. Dartmoor Hornet 29. Troche się motam i licze na jakies rozgrzeszenie i pouczające wskazowki.

 

Niebawem usiade do komputera i wrzuce aktualne fotki

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, queed90 napisał:

Nie wiem czy da sie to podciagnac pod enduro? Czy jakiegoś "ścieżkowca"?

Nie ma takiej opcji. Za stromy kąt główki, wiotkie rurki. Za słaba konstrukcja.

Pod XC i maratony owszem, ale do wymiany jest wszystko, ale moim zdaniem nie opłacalne.

Rama ma beznadziejną geometrię, nic na niej fajnego nie zbudujesz.

17 minut temu, queed90 napisał:

W ciagu ostatnich kilku dni zalozylem krotki mostek, 720mm kierownice, nowe opony Continental RaceKing 2.2 i mialem groszową okazje kupic komplet adapterow i tarcz 203mm wiec takowe wsadzilem (wyglada zacnie i adekwatnie do rozmiaru obreczy nie mowiac o sile hamowania). A co do hamowania: hydrauliczne jednotłoczkowe Deore.

Plan zaklada wlozenie amortyzatora 140mm i przejscie na naped 1x10 i zebatke narrow wide.

Czy wg Was na tej ramie jest to sensowne?

Mostek i kiera ok, dla wygody większej manewrowości.

Tarcza 203mm zabiją tego uginacza, ramę może nie, ale nigdy nie wiadomo.

Co? 140mm do tej ramy? Oszalałeś?

 

P.S.

Ten post nie spełnia założeń działu "Nasze Rowery", nie jest prezentacją/worklogiem z budowy/modyfikacji, a pytaniem o sensowność upgradu.

Przeniosłem go w stosowne miejsce.

 

Odnośnik do komentarza

Ok, czyli utwierdziles mnie w przekonaniu ze na tej ramie wiele nie zdziałam. Wiec jesli np. Zrobie przesiadke na horneta 29, bo czytalem ze to w miare uniwersalna mocna rama majacs juz te "nowoczesne" kąty. Tylko zastanawia mnie jak ona bedzie sobie dawala rade przy niedzielnych rodzinnych wypadach. Da sie to potraktowac jako jakis zloty srodek, czy jest to raczej opcja w strone bezkompromisowej zabawy z grawitacja? 

Nadmienie ze przy moich 190cm wzrostu rama chyba raczej XL...

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, queed90 napisał:

Da sie to potraktowac jako jakis zloty srodek, czy jest to raczej opcja w strone bezkompromisowej zabawy z grawitacja?

Spokojnie można Hornetem jechać na wycieczkę, co nie @ze4lot?

Mało go tutaj widać, ale może potwierdzi.

Tak nie wiem czy jesteś tego świadom, ale zapomnij o tym, że wykorzystasz coś poza tą kierą, mostkiem i tarczami 203mm w Hornecie z tego roweru.

Jeszcze jest opcja Primal 29, jest mniej hardcorowy jeśli chodzi o geo, tutaj artykuł o ramie ->

http://team29er.pl/testy/ramy/2805-test-roweru-ramy-dartmoor-primal-29

Odnośnik do komentarza

Nie. Wiem ze tendencja jest do trzymania idealnego poziomu ale jakos moje jajka dobrze znosza taki kąt.

Mysle ze do przesiadki na pocztek wystarczy jakis lepszy amortyzator a reszte mozna przeszczepić, i sukcesywnie zmieniać. 

Na hornecie czy primalu jak bede chcial pouprawiac kulturalna turystyke to konieczne bedzie tak wyokie zadarcie siodla, nad kierownice jak ma to miejsce obecnie? Dodam tylko ze ne moge tej sztycy juz wyzej wyciagnac a do pelnego wyprostu nogibw kolanie brakuje mi jeszvze jakichs 3/4cm. Geometria tych ram to jakos eliminuje?

Edytowane przez queed90
Odnośnik do komentarza

Amor, koła, napęd, hamulce... się nie nadają do Trailu o Enduro nie wspomnę.

Problem sztycy rozwiąże sztyca regulowana (zwana myk myk) o długości wysunięcia 125mm.

W trailówkach i endurówkach nie siedzi się tak mocno pochylonym nad kierą, bez obaw.

 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, queed90 napisał:

Ostatnia kwestia, wymieniac rzeczy az moje cudo przeistoczy sie w cos a'la hornet czy sprzedac to w calosci i kupic nawet jakas uzywke ktora spelnia moje zalozenia?

Sprzedać całość, już Ci pisałem, że te komponenty nie dadzą rady w grawitacji, zapomnij o trailowaniu i ęduro na takich kołach (na marginesie, Hornet ma stałe osie, więc jak chcesz założyć tam te koła?).

Przerzutka bez sprzęgła, napęd ten nadaje się na płaskie dość równe ścieżki, ale nie w trudny teren.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...