Skocz do zawartości

Szerokosc detki


Dariuszcz12

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Heboket napisał:

Przy opisie dętki zawsze jest podany zakres szerokości

To wiem. Tylko czy lepsza z gornym zakresem szerokosci czy z dolnym do tej opony? (bo opone mam na skraju szerokosci)

Edytowane przez Dariuszcz12
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Heboket napisał:

Bez różnicy, ważne, że się mieści w danym zakresie 

Tez slyszalem ze lepsza w dolnym zakresie czyli od 25c bo gdy jest w gornym czyli do 25c to przy max cisnieniu w oponie 8 bar detka bedzie maksymalnie nabita i naprezona i  tym samym bardziej podatna na przebicia.

Odnośnik do komentarza

Nie koniecznie. Wiele zależy od producentów, bo spotkałem już dętki które pomimo " grubszej ścianki " strzelały sobie ni z gruchy ni z pietruchy.

W przypadku gdy mamy do wyboru 19-25c i 25-32c to rozsądniej jest wybrać pierwszy wariant. Dętka będzie miała może i delikatnie węższe ścianki, ale w przypadku gdy przy zakładaniu , czasem omyłkowo się odwróci to przy pompowaniu odpowiednio się ułoży i dopasuje, w przypadku większego zakresu bywa różnie, bo chociażby rozmiar 25c rozmiarowi nie równy z uwagi na różne "patenty" producentów opon.

Generalnie, jak coś przejdzie przez oponę, to czy ta dętka będzie miała ciut grubsze ścianki to i tak nie ma znaczenia, bo kabum tak murowane.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
20 minut temu, kaido2 napisał:

Nie koniecznie. Wiele zależy od producentów, bo spotkałem już dętki które pomimo " grubszej ścianki " strzelały sobie ni z gruchy ni z pietruchy.

W przypadku gdy mamy do wyboru 19-25c i 25-32c to rozsądniej jest wybrać pierwszy wariant. Dętka będzie miała może i delikatnie węższe ścianki, ale w przypadku gdy przy zakładaniu , czasem omyłkowo się odwróci to przy pompowaniu odpowiednio się ułoży i dopasuje, w przypadku większego zakresu bywa różnie, bo chociażby rozmiar 25c rozmiarowi nie równy z uwagi na różne "patenty" producentów opon.

Generalnie, jak coś przejdzie przez oponę, to czy ta dętka będzie miała ciut grubsze ścianki to i tak nie ma znaczenia, bo kabum tak murowane.

Czy obrecze Alexrims AT480 to dobre obrecze?

Odnośnik do komentarza

Tych akurat dokładnie nie znam, ale mam Accenta  szosowego robionego przez Alexrims i tak te obręcze są pancerne.

Tutaj powinno być podobnie,aczkolwiek widzę , że są kapslowane, a to oznacza że nie można przesadzać z naciągiem ( odradzam takowych stosowania dla osób o wadze większej jak 80 kg.), bo albo zaczną wyłazić oczka, albo obręcz zacznie pękać.

Poniżej masz przekrój AT480 ( tu będzie tak samo)

https://issuu.com/amppolska/docs/alexrims/19

Zatem koła budowane na tych obręczach OK, ale dla osób które nie przekraczają powyżej podanej wagi ( patrz przekrój).

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
41 minut temu, kaido2 napisał:

Tych akurat dokładnie nie znam, ale mam Accenta  szosowego robionego przez Alexrims i tak te obręcze są pancerne.

Tutaj powinno być podobnie,aczkolwiek widzę , że są kapslowane, a to oznacza że nie można przesadzać z naciągiem ( odradzam takowych stosowania dla osób o wadze większej jak 80 kg.), bo albo zaczną wyłazić oczka, albo obręcz zacznie pękać.

Poniżej masz przekrój AT480 ( tu będzie tak samo)

https://issuu.com/amppolska/docs/alexrims/19

Zatem koła budowane na tych obręczach OK, ale dla osób które nie przekraczają powyżej podanej wagi ( patrz przekrój).

Pancerne czyli takie ciezkie czy takie dobre?

Odnośnik do komentarza

Nie są to co prawda Mavic SUP pod kątem wagi, ale też nie ma tragedii jeżeli chodzi o tą kategorie budżetowych obręczy na start, natomiast są dość wytrzymałe.

Co najwyżej jak to w kołach na 32-36H i zaplot 3x po jeździe na kiepskiej nawierzchni ( bruki, kratery, kalafiory) będą potrzebowały kontroli pod względem rozcentrowania.

W kołach opartych na zaplocie radialnym ten problem praktycznie nie występuje.
 

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, kaido2 napisał:

Nie są to co prawda Mavic SUP pod kątem wagi, ale też nie ma tragedii jeżeli chodzi o tą kategorie budżetowych obręczy na start, natomiast są dość wytrzymałe.

Co najwyżej jak to w kołach na 32-36H i zaplot 3x po jeździe na kiepskiej nawierzchni ( bruki, kratery, kalafiory) będą potrzebowały kontroli pod względem rozcentrowania.

W kołach opartych na zaplocie radialnym ten problem praktycznie nie występuje.
 

Ok.dzieki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...