Skocz do zawartości

Niestandardowa blokada suportu


LaryCxb

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć Szaje,
chcę wymienić suport w prawdopodobnie wiekowym i budżetowym rowerze (Mifa). Problem mam z wykręceniem suportu, a dokładniej nawet nie wiem czym go chwycić. Próbowałem zwykłym kluczem hydraulicznym, próbowałem we wcięcia wkładać pasujące śruby, żeby lepiej chwycić, próbowałem przecinakiem i młotkiem, ale nic nie ruszyło. Gwint zapieczony na maksa. Od razu odpowiadam - tak, kręciłem w dobrą stronę (napędowa zgodnie do wskazówek zegara, hamująca przeciwnie). Ani drgnie. Byłem w serwisie (bardzo polecany w tych regionach), to co się człowiek tam namęczył to szkoda gadać (nie miał odpowiedniego klucza). Jakieś pomysły? Suport przeznaczony na straty jakby co. :)
PS. Ta nakrętka jest z tworzywa sztucznego.

IMG_20180816_221211.jpg

Edytowane przez LaryCxb
Opublikowano

Z drugiej strony wygląda tak samo? Psikałeś jakimś WD 40?

Opublikowano

Można by podgrzać mufę. Tak z głową żeby lakieru nie przypalić.

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się, że taki suport jest tak rzadko spotykany, że chyba nie da się skusić :D. Tym bardziej, że podobno zajmują się raczej serwisem nowszych rowerów (jakkolwiek brzmi według nich definicja słowa nowszych).

Ale dzięki za znalezienie, szukałem takiego klucza kilka dni temu i nie znalazłem.

Edytowane przez LaryCxb
Opublikowano

Trzeba było dłubać. Wiertarką przewiercone tworzywo wokół suportu, a potem wydłubane resztki wkręcone w gwint. Mam nadzieję, że gwint nienaruszony, tak przynajmniej wygląda :D

IMG_20180821_181046.jpg
Opublikowano

gdybyś miał coś z gwintem warto podejść do serwisu rowerowego by go poprawili , lub nawet splanowali mufę

Opublikowano

Może nie koniecznie planować mufe, ale gwintownikiem warto wjechać tylko po to aby wyczyścić gwint ;) 

Opublikowano

Planuje rozłożyć jakiś stary, niesprawny rower, który stoi w piwnicy ze stalową nakrętką suportu i po prostu wkręcić i wykręcić do mufy mojego roweru (taktyk 😎). Przelecę wcześniej benzyną. Jeszcze nie jestem pewien czy to ten sam gwint, idę rozkręcać.

Opublikowano (edytowane)

No i wszystko wyszło elegancko. Te stalowe blokady suportu (nie wiem jak się to nazywa xD) miały ten sam gwint, więc je wyczyściłem w ropie, spryskałem niezastąpionym WD-40 i wkręciłem w mufe mojego roweru. Weszły bez problemu, więc chyba mogę być pewny, że gwint jest nienaruszony. Zamawiam nowy i jak dojdzie to składam rower.
Dzięki za odpowiedzi i pomoc :) 

EDIT: Sory za dwa oddzielne wpisy, myślałem że połączy :( 

Edytowane przez LaryCxb
Opublikowano

Jak masz dłuższy czas między jednym a drugi wpisem nie łączy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...