snake Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Witam posiadam nówki przejechane jakieś 300km.Wiem że w tych kolach kasuje sìe czesto luzy na piastach tymi imbusikami jak to dobrze i dokladnie zrobic zeby nic nie zpierniczyć?I jak stwierdzic czy jest już jakiś lekki luz na pieście bo slyszalem że częsciej sie to dzieje na tylnym kole? I kasuje się luzy w nowych kolach po przejechaniu kllkuset km.Prosze o wskazówki posiadaczy takich kólek. Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Akurat śruba na imbus służy tylko jako kontra. Do likwidacji luzów służy ta plastikowa nakrętka, którą kontruje. Należy poluzować śrubkę imbusową i delikatnie dokręcić delikatnie plastikową nakrętkę ( można nawet palcami). Lekko skontrować śrubką i zamknąć samozamykacz. Sprawdzić czy nie ma luzów na piaście i czy koło obraca się swobodnie. Jeżeli są luzy operację powtórzyć mocniej dokręcając nakrętkę. Jeżeli są opory to delikatnie popuścić...i tyle. Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez Nemrod Odnośnik do komentarza
snake Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 A jak sprawdzic czy sa male luzy na piascie?Jesli dobrze zrozumialem to odkrecam ten imbus dokrecam lekko plastikowa nakretke i zakrecam imbus tez lekko? Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Najłatwiej sprawdzić czy koło przy lekkim podciąganiu na boki nie tańczy między klockami hamulcowymi. Śrubkę można już mocniej skontrować gdy luzy będą dobrze skasowane. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Ruszając lekko obręcz na boki możesz wyczuć takie delikatne stukanie na osi jeśli koło ma luz. Tak samo zorientujesz się kiedy za mocno dokręcisz - zakręcone koło wyraźnie szybciej się zatrzymuje. Tą nakrętką bardzo łatwo to ustawić Odnośnik do komentarza
tadzikpl Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał.. Odnośnik do komentarza
artazy Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał..Po zrobieniu na nich ok 5k km luzów nie zauważyłem Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 9 godzin temu, tadzikpl napisał: Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał.. A wystarczająco mocno dokręcasz śrubkę kontrującą. Bo ja w Fulcrumach kasowałem luz ostatni raz bodajże 2 lata temu. Od tego czasu nic nie musiałem robić. Odnośnik do komentarza
tadzikpl Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Na mój gust czułem spory opór i luzu nie było na kole. Za trzecim razem sobie nawet zaznaczyłem, co gdzie było skręcone. Niby się nie odkręciło, a luz się zrobił. Czyżby luzy początkowe nie były skasowane albo łożyska nie wprasowane?Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 W dniu 29.05.2019 o 10:18, tadzikpl napisał: czy ja marnie trafiłem? Ja też przejechałem na nich już ponad 2000 km i ani odrobiny luzu do regulacji. Coś z Twoimi musi być nie tak. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się