Skocz do zawartości

Fulcrum racing 3 kasowanie luzów na piastach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam nówki przejechane jakieś 300km.Wiem że w tych kolach kasuje sìe czesto luzy na piastach tymi imbusikami jak to dobrze i dokladnie zrobic zeby nic nie zpierniczyć?I jak stwierdzic czy jest już jakiś lekki luz na pieście bo slyszalem że częsciej sie to dzieje na tylnym kole? I kasuje się luzy w nowych kolach po przejechaniu kllkuset km.Prosze o wskazówki posiadaczy takich kólek.

Odnośnik do komentarza

Akurat śruba na imbus służy tylko jako kontra. Do likwidacji luzów służy ta plastikowa nakrętka, którą kontruje.

Należy poluzować śrubkę imbusową i delikatnie dokręcić delikatnie plastikową nakrętkę ( można nawet palcami). Lekko skontrować śrubką i zamknąć samozamykacz.

Sprawdzić czy nie ma luzów na piaście i czy koło obraca się swobodnie. Jeżeli są luzy operację powtórzyć mocniej dokręcając nakrętkę. Jeżeli są opory to delikatnie popuścić...i tyle.

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Ruszając lekko obręcz na boki możesz wyczuć takie delikatne stukanie na osi jeśli koło ma luz. Tak samo zorientujesz się kiedy za mocno dokręcisz - zakręcone koło wyraźnie szybciej się zatrzymuje. Tą nakrętką bardzo łatwo to ustawić :)

Odnośnik do komentarza
  • 9 miesięcy temu...

Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał..

Odnośnik do komentarza
Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał..
Po zrobieniu na nich ok 5k km luzów nie zauważyłem
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, tadzikpl napisał:

Odkopię wątek.. Czy te koła to taka ftopa, czy ja marnie trafiłem? Racing Quattro LG zwane obecnie Racing 4, praktycznie co 3 jazdy muszę na tyle kasować luz. Wczoraj to już byłem w tęgim szoku, bo luz zrobił się taki, że koło przesuwało się na boki. Ponownie skasowłem luz, ale jeśli to ma tak dalej być, to będę je zwracał..

A wystarczająco mocno dokręcasz śrubkę kontrującą. Bo ja w Fulcrumach kasowałem luz ostatni raz bodajże 2 lata temu. Od tego czasu nic nie musiałem robić.

Odnośnik do komentarza

Na mój gust czułem spory opór i luzu nie było na kole. Za trzecim razem sobie nawet zaznaczyłem, co gdzie było skręcone. Niby się nie odkręciło, a luz się zrobił. Czyżby luzy początkowe nie były skasowane albo łożyska nie wprasowane?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...