Skocz do zawartości

Dobór nowej kasety

Fussil

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

z góry mówię że jestem totalnie zielony w temacie części, lecz od niedawna nie sama jazda mnie interesuje lecz też części. Roweru używam do jazdy po chodnikach/ulicach jak i poza drogą w stosunku 70%:30%

A więc mam problem z (prawdopodobnie) tylną kasetą model SHIMANO CS-HG30-81 CASSETTE SPROCKETS gdyż podczas dużego nacisku np przy podjazdach pod górki łańcuch lubi sobie przeskoczyć więc planuje zakup nowej ponieważ z tego co się dowiedziałem to może być własnie wina kasety. Możliwe że się mylę więc prosiłbym o ocenę (ZDJĘCIA).

Jeśli tak jak się domyślałem jest to wina kasety prosiłbym o pomoc w wyborze nowej, oraz podpowiedź czy trzeba ją jakoś zakonserwować czyt. przesmarować bo z tego co oglądałem i czytałem filmiki nie powinno się tego robić.

A jeżeli nie jest to wina kasety to prosiłbym o pomoc w dojściu do winowajcy oraz o poradę jak obecną wyczyścić bo jak widać na zdjęciach nie jest ona najpiękniejsza.

Mam jeszcze jedno pytanie co do "kulek" do łożyska ile się ich powinno tam włożyć, i czy to prawda że w tym miejscu się nie powinno żałować smaru? 

Trochę dużo pytań lecz mam nadzieje że wszystko jasne i dacie mi rade pomóc. Z góry dzięki.

22 minuty temu, Fussil napisał:

podjazdach pod górki łańcuch lubi sobie przeskoczyć

Prawdopodobnie cały napęd może być do wymiany, łańcuch, kaseta, zębatki

23 minuty temu, Fussil napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie co do "kulek" do łożyska ile się ich powinno tam włożyć,

Zależy od modelu piasty

23 minuty temu, Fussil napisał:

i czy to prawda że w tym miejscu się nie powinno żałować smaru

Prawda 😊

24 minuty temu, Fussil napisał:

oraz podpowiedź czy trzeba ją jakoś zakonserwować czyt. przesmarować bo z tego co oglądałem i czytałem filmiki nie powinno się tego robić.

Nie trzeba jej w żaden sposób konserwować

26 minut temu, Fussil napisał: