PatLuk Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Witam, dziś zostałem właścicielem bardzo starego roweru. Romet Jaguar, osoba od której nabyłem rower to dobry przyjaciel rodziny, kupił go w 1972 roku w Bydgoszczy. Do dnia dzisiejszego był pierwszym właścicielem roweru. Jaguar w większości części jest oryginalny, wymieniona jest jedna opona, brak przedniej przerzutki oraz tylna przerzutka jest nieoryginalna to jakiś rosyjski zamiennik sprzed kilkudziesięciu lat. Wszystkie inne części są oryginalne, niestety ich stan jest średni. Na ramie zdarzają się miejsca pokryte rdzą lub czymś podobnym do rdzy. W tym momencie mam 2 opcje co zrobić z rowerem. Pierwsza z nich to całkowita renowacja, paskowanie wszystkich pordzewiałych elementów i pomalowanie ich, pokupowanie nowych kół ponieważ obecne są pogięte i uzupełnienie braków częściowych. Kolejna opcja to kupienie używanej przerzutki z tamtych czasów, centrowanie kół i remont całego roweru. Według was która opcja jest lepsza? Nie chciałbym zniszczyć takiego roweru ponieważ jest ich coraz mniej i większość z nich nie posiada zbyt dużo oryginalnych elementów. Może macie jeszcze jakieś inne pomysły co z nim zrobić, na pewno nie chce go sprzedać. Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 40 minut temu, PatLuk napisał: Może macie jeszcze jakieś inne pomysły co z nim zrobić, na pewno nie chce go sprzedać. Na początek zwarz go. Jestem strasznie ciekawy jaką wage ma. Dzięmuje. Odnośnik do komentarza
PatLuk Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Spoko, jak tylko wrócę do domu czyli za około 2 dni i będę miał dostęp do porządnej wagi to dam znać. Odnośnik do komentarza
BlackDuck Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Przerabiałem bardzo podobny temat i odpowiem w ten sposób: jeżeli rozmiar ramy jest dla Ciebie odpowiedni to opłaca się zrobić całkowitą renowację. Proponuję Ci zrobić wstępny, ale dokładny, bike fitting przy pomocy kalkulatorów online. Jeżeli rozmiar ramy odbiega od Twoich wymiarów, w szczególności gdy rama jest za duża, większe inwestycje są nieopłacalne. W takim wypadku ograniczyłbym się do przeserwisowania aktualnie zamontowanych części i zabezpieczenia ognisk korozji, aby zapobiec dalszej degradacji. To i tak będzie fajna zabawa, a unikniesz tego co zrobiłem ja: wpakowałem 2.5k pln i zrobiłem rower na bóstwo, a ostatecznie skończyłem z ramą 3-4 cm za długą. 1 Odnośnik do komentarza
PatLuk Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 22 minuty temu, BlackDuck napisał: Proponuję Ci zrobić wstępny, ale dokładny, bike fitting przy pomocy kalkulatorów online. Możesz polecisz jakąś sprawdzoną stronę? Odnośnik do komentarza
BlackDuck Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Trochę się pochwaliłem. Po wejściu rodo competitive cyclist nie działa w eu. Był jeszcze inny kalkulator, ale tego też nie mogę teraz znaleźć. Jak znajdę jakiś działający to podeślę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się