Skocz do zawartości

RockShox XC 32 Air Solo - brak całkowitego ugięcia.


revolta1

Rekomendowane odpowiedzi

Obejrzalem kilka filmikow z moim amorem i ugina on sie do konca wykorzystując cale lagi . kilkukrotnie spuszczalem powietrze i pompowalem ponownie i zawsze jest tak samo .czy pusty czy z powietrzem ugina sie do miejsca gdzie widac smar .nie powinien mocniej ? A dlaczego tylko tyle ? 

 

20180812_172947.jpg

Odnośnik do komentarza

Tyle ile wystaje Ci gornych lagów na nie ugietym amorze tyle masz skoku a nie tyle o ile się ugina. Mierzysz od uszczelki do korony. Czy amor ten skok wykorzystuje to zupelnie inna kwestia. Tokent tak jakby ograniczaja skok ale i zmieniaja progresje amora. Skok amora zmienia się zupelnie inaczej niż tokenami.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Token nie zmiejsza skoku tylko pojemność komory powietrznej a przez to progresje amora. To dwie zupelnie inne kwestie. Tlok opiera się o token stąd polowiczne wykorzystanie skoku, który nadal wynosi 100 mm ale amor poprostu nie wykorzystuje. Wyjąć i po problemie. Nie widzę innego powodu zachowania Twojego amor niż ten opisany wyżej 😉 Odkrecisz korek i sprawa się wyjaśni.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Bez przesady. Grzechotka z nasadką, imbus i jazda. Proste jak budowa cepa. Jak umiesz zmienić koło w aucie to i z tym sobie poradzisz. Przed odkrecaniem spuść powietrze z amora. Przekrecaj z wyczuciem nie ile fabryka dała. 

Odnośnik do komentarza

Tłumik i tak zalewsz praktycznie pod korek. Przelany tlumik w ogole by nie spełniał swojej funkcji. Nie wiem od kiedy ale sprawdzić nie zaszkodzi. Jak ktoś widzi inny rozsadniejszy powód takiej pracy amora to spierać się nie będę. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Odkopie troche temat . 

Raz w roku robie serwis amora sam ten "mniejszy " czyli wymiana oleju w dolnych lagach smarowanie uszczelek smarem stalym itd . bez tlumika i bez komory powietrznej 

Gdzie w Warmińsko Mazurskim mozna zrobic serwis amora RS xc32 air solo . osobiscie bym go zawiózł i odebral najlepiej . jak nie ma nic blisko bym wyslal trudno . jak wygladaja koszty takiego serwisu ? 

Odnośnik do komentarza

Zrobienie przeglądu komory powietrznej nic trudnego jak ogladniesz manuala, nie wiem jak wygląda komorą tłumienia czy się rozbiera czy jest tylko kardridz jak się rozbiera też nic trudnego
W instrukcji pokazują że trzeba wymieniać wszytkie oringi i uszczelnieńia ja się z tym nie zgadzam gdyż, oringi nie zużywają się tam w jakiś bardzo drastyczny sposób, oraz nie pracują w bardzo drastycznych warunkach
Jedynie co to bym wymienił gąbki kurzowe oraz zgarniacze czyli uszczelnienia na lagach

Obstawiam że koszt przeglądu całego amortyzatora może sięgać granic 200 zl tak mi się wydaje w servisie niedaleko mnie za podstawowy przegląd chcą 80 - 90 złych

Razem z i strukcja jest to do ogarnięcia samemu oczywiście na spokojnie

Odnośnik do komentarza

Nie chce ogarniac tego sam . pewnie bym sobie poradzial statek kosmiczny to nie jest . serwis dolnych lag robie raz w roku sam 

Ale czytajac sporo opisow jak to kazdy robil sam skladal sam i pisal ze wszystko robil dobrze ale amor nie dziala jak trzeba co zrobilem zle ? Wole dac do dobrego serwisu i uzyskac gwar na ich robote 

Jest cos na 100% nie tak bo pokretlo tlumika kreci sie wokol wlasnej osi a chyba raczej nie powinno 

Nie pamietam bo nie uzywalem go zbyt czesto ale mial zakres od do i chodzil tak tepo prawie tyrkoral a teraz dosc luzno i kreci sie wokol wlasnej osi 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...