Tomek Gromół Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Hej. Mam obecnie Krossa Level B3 z 2017 roku i zastanawiam się nad wymianą napędu. Z racji, że jeżdżę w 90% po asfalcie, a w pozostałych 10% po szutrach, zaciekawiła mnie opcja włożenia napędu Shimano Tiagra ze zwykłymi manetkami. Tylną kasetę mam obecnie 9-rzędową z Alivio w opcji 11/34, a czytałem, że do Tiagry można spokojnie włożyć kasetę z Deorka cs-hg500-10 11/42. Poza tym z przodu mam teraz trzy rzędy na kwadrat SR Suntour XCM 44/32/22T, a chciałbym włożyć jakąś korbę 46/30, albo najlepiej 44/29 ze zintegrowaną osią, ale nie mogę jakoś takiej znaleźć. Czy takie zestawienie Tiagry z kasetą od Deore i korbą jak z gravela ma w ogóle sens? I czy nie lepiej zamiast tiagry zrobić po prostu wszysko w Deore? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Nie sądzę aby zmieniarka Tiagry poradziła sobie z kaseta 11-42t ot tak po prostu. Nie potrzebnie kombinujesz. Poskładaj na Deore lub zmień rower może na coś bardziej crossowego. Odnośnik do komentarza
Tomek Gromół Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 4 godziny temu, PrzeLuka napisał: Nie sądzę aby zmieniarka Tiagry poradziła sobie z kaseta 11-42t ot tak po prostu. Nie potrzebnie kombinujesz. Poskładaj na Deore lub zmień rower może na coś bardziej crossowego. No właśnie idealny dla mnie byłby jakiś gravel albo przełajówka, ale niestety nie ma na to funduszy W internecie znalazłem info, że podobno przerzutka tylna od tiagry poradzi sobie z takim zakresem, ale właśnie nie wiem czy nie lepiej po prostu pójść w deore. Z drugiej strony to będzie rower do jazdy po szosie, ewentualnie polne drogi, więc w teorii byłaby lepsza Tiagra. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Otóż nie. Tiagra nie obsłuży takiej kasety, bo to kaseta mtb nie szosowa i bez przeróbek nie jest wstanie jej obsłużyć. Poskładaj Deore z możliwie największymi blatami z przodu. Do tego jakaś sensowna szybka opona, np. Continental Race King. Bardzo dobry kompromis miedzy szutrami, polnymi drogami i asfaltem. W teorii na szosy lepsza była by szosówka 😉 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Tak na marginesie... To nie jest dział o przerzutkach... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się