Skocz do zawartości

Witaminy


kolarz443

Rekomendowane odpowiedzi

Jak były by szkodliwe dla zdrowi w sposób ponda przeciętny nie dopuszczone by zostaly do sprzedaży.

Wszelkie suplemetu nie zastąpia zbilansowanej diety.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
W dniu 11.08.2018 o 13:51, kolarz443 napisał:

Co sądzicie o witaminach Olimp multiple sport? Czy barwniki zawarte w ich składzie są szkodliwe dla zdrowia?

Jako witaminki najgorsze nie są - kwestia co chcesz nimi osiągnąć.

Akurat globalnie witaminy traktuje jako uzupełnienie diety.  Jak się zagłębi człowiek w zalecane dawki dzienne to niestety ale ze zwykłego jedzonka ciężko uzyskać w pełni zbilansowaną dietę i to z różnych przyczyn.
Multisport daje na tyle spore dawki, że coś się z nich zawsze wchłonie i akurat u siebie widzę efekty prozdrowotne po dłuższym stosowaniu. Mniej przeziębień, szybsze gojenie ran, odrobinę krótsza regeneracja itp. Nie jest to tak że to magiczne pigułki, które umarłego postawią na nogi ale np przy odchudzaniu albo intensywnych treningach moim zdaniem mogą się przydać.

 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 28.08.2018 o 17:21, Zigfir napisał:

Multisport daje na tyle spore dawki, że coś się z nich zawsze wchłonie i akurat u siebie widzę efekty prozdrowotne po dłuższym stosowaniu. Mniej przeziębień, szybsze gojenie ran, odrobinę krótsza regeneracja itp. Nie jest to tak że to magiczne pigułki, które umarłego postawią na nogi ale np przy odchudzaniu albo intensywnych treningach moim zdaniem mogą się przydać.

Tylko większość z tych związków, które daje jest bardzo słabo przyswajana przez organizm.

Czego masz kolego niedobory?

 

Jedynie co warto suplementów to tran czyli olej z wątroby dorsza.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, biniu napisał:

Tylko większość z tych związków, które daje jest bardzo słabo przyswajana przez organizm.

Czego masz kolego niedobory?

 

Jedynie co warto suplementów to tran czyli olej z wątroby dorsza.

Dlatego jakoś specjalnie nie przejmuję się, że je przedawkuję biorąc zalecaną dawkę.  Bardzo często moje treningi w kaloriach wyciągają drugie moje dzienne zapotrzebowanie a i czasem  więcej. Rekomendowane spożycie raczej nie uwzględnia takich przypadków. Samą energie stosunkowo łatwo uzupełnić choć po przepaleniu 5K już ilość zbilansowanego żarcia robi się spora i zdarza mi się czasem nieco pójść na skróty :). Nie pisze że się nie da bo się da ale w moim przypadku nastręcza to nieco dodatkowych problemów i to natury organizacyjnej a nie nie ekonomicznej. Dlatego wolę zapłacić raz na jakiś czas za paczkę witamin i dorzucić je do diety.  

Nie robię sobie badań co do braków ale generalnie wcinam np za mało potasu, witaminy A. Żeby mieć jaki taki pogląd korzystam z kalkulatora kalorii składników odżywczych w telefonie - uproszczony ale myślę, że jak na moje potrzeby typowo amatorskie chyba wystarczający. Dodatkowo ten ostatni pomaga w utrzymaniu bilansu kalorycznego w jedną i w drugą stronę co się faktycznie sprawdza.

 

Odnośnik do komentarza

Stosuję, polecam. W przypadku kolarstwa, końska dawka witamin jest według mnie polecana, ponieważ jest to dyscyplina mocno wysiłkowa, podczas której można się dobrze spocić. Jednak stosuję pewien myk - 4 tygodnie biorę codziennie, 1 tydzień przerwy, 4 tygodnie biorę, tydzień przerwy. Dawki są solidne, nadwyżkę wysikasz, jednak warto dać chwilę odpocząć nerkom, wątrobie :)

Jeżeli chodzi o samą markę Olimp - chyba się do niej przekonuję. Mam świadomość, że suplement, to nie lek i nie mamy gwarancji ile prawdy jest w tych tabletkach. Na fb pojawił się taki profil "badamy suplementy" czy jakoś tak i badali witaminę C z olimpu i badania wykazały, że odchyły zawartości substancji badanie vs. etykieta to około 5-10% czyli całkiem nieźle. Jeżeli jest też tak w przypadku tych witamin to chyba ten zestaw jest liderem. Oczywiście zbilansowana dieta najważniejsza.

Odnośnik do komentarza

Bardzo dobry wpływ na wytrzymałość organizmu miewa witamina B12 i warto jest zastanowić sie nad wprowadzeniem jej do swojej regularnej diety.  Witaminy z grupy B odgrywają zasadniczą rolę w metabolizmie białek, węglowodanów i tłuszczów, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i systemu odpornościowego, biorą udział w przemianach energetycznych w organizmie.

Najlepiej jest witaminy uzupełniać z pożywieniem, jednak jeśli nie jest to możliwe, mozna wprowadzić suplementację. Niedobór tej witaminy odczuwają często wegetarianie. 

Edytowane przez anets
Odnośnik do komentarza

Dobre działanie na organizm ma ziemia okrzemkowa. 

usuwa metale ciężkie

neutralizuje negatywne skutki wielu leków

Można stosować jako peeling do ciała, przy wymieszaniu z niewielką ilością wody.

Wpływa na kości i stawy, pomaga przy osteoporozie i reumatoidalnym zapaleniu stawów.

Warto jednak zwracać uwagę na to gdzie się kupuje aby była to rzeczywiście dobrej klasy ziemia okrzemkowa. Od sprawdzonych producentów.  https://evita.sklep.pl/pl/oryginalna-ziemia-okrzemkowa-diatomit-perma-guard-1kg-1000gram.html

Edytowane przez annastaw
Odnośnik do komentarza

Z tych naturalnych substancji, polecam sok z aloesu. Ma w sobie wiele witamin, szczeglnie z gruby B, A i C. W aloesie są także aminokwasy, polisacharydy, polipeptydy, kwasy organiczne (cytrynowy, jabłkowy, cynamonowy, bursztynowy, winowy i oksycynamonowy) i kwas salicylowy. Poza tym jest to bardzo dobre źródło antyoksydantów, które mogą opóźnić proces starzenia się organizmu.

O ile oczywiście jest to naprawdę w 100% sok z aloesu. Niestety ale w popularnych marketach mozna znaleźć napoje dosładzane, które z naturalnym aloesem nie mają wiele wspólnego tak więc warto zwracać uwagę na skład. Dobry skład maja te soki https://aloes.center/10-aloes-forever-do-picia

Aloes jest bardzo dobry również i w kosmetykach, ma działanie nawilżające. 

Edytowane przez Eibher
Odnośnik do komentarza

Bardzo dobre działanie dla organizmu ma całkowicie w Polsce legalny olej z konopii siewnej. Olej ten ma wiele dobrych mikroelementów i witamin. 

Olej z konopny ma również działanie antybakteryjne i przeciwzapalne. Olej z konopi jest bogatym źródłem wysokiej jakości białka, nie posiadającego jednak cholesterolu tak jak to jest w przypadku białek zwierzęcych. Pomaga w bezsenności oraz wspomaga procesy myślowe. Jest polecany osobom, które mają skłonności depresyjne.  https://konopnysklep.com.pl/smartblog/17_czym-jest-olej-konopny.html

Kolejne właściwości oleju konopnego: hamuje agregację krwinek przez co zmniejsza ryzyko zawału i zatory oraz udarów, przyspiesza regenerację błon śluzowych oraz skóry.

Edytowane przez mmzaj
Odnośnik do komentarza

Zdecydowanie polecam Spirulinę...ale sprawdzoną (z opowiednimi badaniami) i  Olej z Czarnego Kminku. Naturalny skład i muszę przyznać, że choroby mnie omijają szerokim łukiem. 

https://sklep.spirulina.pl/t/godne-uwagi

Spirulina wzmacnia i odżywia organizm. Moja córka która ma 2 lata i jest strasznym niejadkiem zjada Spirulinę dodana do nutelli z awokado którą sama robię 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...