Skocz do zawartości

RockShox Recon Silver - zmiażdżenie tłumika TURNKEY.


flukem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w tytule po ostatnim wypadzie rowerowym mój Recon SL zablokował się w najwyższym położeniu. Po rozebraniu okazało się że tłumik jest zmiażdżony... czy ktoś miał podobny problem ?

Ja nie widzę żadnej możliwości fizycznej i jestem dosłownie głupi ..

_images_20180805_2215310.jpg _images_20180805_221859.jpg

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, PrzeLuka napisał:

Sam ciekaw jestem jak. Wymień i zapomnij.

numer katalogowy według manuala to 11.4015.306.000 szukam 2 dni i nie znalazłem w Polsce. Według manuala można to zastąpić dwoma innymi i robi się kwota około 300 zł z przesyłką a to już powoli połowa wartości amorka. Jak mam mi się to powtórzyć to już żaden interes... dlatego pytam gdzie szukać przyczyny aby nie powtórzyć przygody. Chyba, że ktoś z forumowiczów ma taki tłumik do odsprzedania ?

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, flukem napisał:

Witam

Jak w tytule po ostatnim wypadzie rowerowym mój Recon SL zablokował się w najwyższym położeniu. Po rozebraniu okazało się że tłumik jest zmiażdżony... czy ktoś miał podobny problem ?

Ja nie widzę żadnej możliwości fizycznej i jestem dosłownie głupi ..

_images_20180805_2215310.jpg _images_20180805_221859.jpg

Widząc to uszkodzenie nasuwa mi się pytanie, czy kiedykolwiek robiłeś serwis tego amorka?

Bo tak się kończy jak się do amora nie zagląda...

Niestety.

To jest na 100% przyczyna tej awarii.

Odnośnik do komentarza

Witam

Serwisu nie robiłem. I w takim razie wytłumaczyłeś mi to w 100% jaka jest przyczyna. Jak to mówią mądry Polak po szkodzie.... Pytanie czy ktoś jest w stanie pomóc w nabyciu odpowiedniego tłumika ?

Edytowane przez SpiderMAN
Ortografia!
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi.

załączam zdjęcia z których morze uda się wszystko wywnioskować. Z moich domysłów wynika, że jest to model z 2010-11 proszę o poprawienie jeśli się mylę

 

_images_20180807_171604.jpg _images_20180807_1715410.jpg _images_20180807_171515.jpg _images_20180807_171422.jpg _images_20180807_1713592.jpg _images_20180807_1713522.jpg _images_20180807_1713422.jpg sram.jpg

ps. moja korona ma mocowanie na linkę do blokady a jest to wersja z sprężyną stalową czy taki "mix" był w oryginale czy coś tu już było przy nim robione. Amorek był zakupiony z drugiej ręki i nie znam jego historii 

Edytowane przez flukem
Odnośnik do komentarza

Też się nad tym zastanawiam....

Tylko ja właśnie po urlopie jestem i kasy teraz brak... a pogoda piękna i rowerek stoi w garażu a mnie ściska. 

Ja waże 115 kg mam rurę sterową 1.1/8 koło 26 i jeżdżę tylko w terenie i to górskim. Jak widać połączenie najgorsze z możliwych bo tu się cena robi i mały wybór...

 

Odnośnik do komentarza
Decyzja należy do Ciebie, ja w naprawę sprężynowca bym nie inwestował. Chyba, że poszukasz uszkodzonego w inny sposób dawcy...

 

Popieram...najlepiej poszukać dawcy...czasami ludzie montują manetkę blokady i stary tłumik wystawiają na sprzedaż Może też uda się dobrać od innego modelu...

 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.08.2018 o 19:22, flukem napisał:

czy wszystkie revelationy miały golenie górne 32mm ?? bo mam taki tłumik do nabycia 

Revelation to nowa konstrukcja i ma 35mm golenie...

Co do Recona to raczej wszystkie mają 32mm jak Reba...

Odnośnik do komentarza

Temat do zamknięcia. Amortyzator zrobiony i śmiga aż miło. Wyjątek potwierdził regułę czyli serwis, serwis i jeszcze raz serwis do tej pory nie brałem tego tak do końca na poważnie bo myślałem, że takie rzeczy dotyczą tylko grupy ludzi jeżdżących zawodowo i eksploatujących swoje rowery w znacznym stopniu a tu proszę nawet taka amatorszczyzna wymaga serwisu. Piszę to tylko w celu uświadomienia innych tak sceptycznie podchodzących do tematu jak ja do czasu tego posta, a najgorsza kara dla mnie jest taka, że przez 3 tygodnie byłem bez rowera w środku sezonu !!! 

 

Ps: przyczyną tej usterki była fatalna jakość oleju w tłumiki co wpłyneło na przepływ jego przez zawór tłumika i podczas zjazdu na jednej z "hopek" tłumik przytkało na przepływie zaworu co spowodowało włączenie jakby blokady i skończyło się własnie tak...

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Kruk napisał:

Niezłe zniszczenie, wygląda tak jakbyś na zablokowanym amorze zleciał z jakieś hopki lub syf zatkał komorę i tak po trochu ją zgniatało. To jednak plastik a ciśnienie duże przy pracy amortyzatora. 

I tak właśnie się stało.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...