Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Posiadam recona rl solo air ustawiony na 120 mm. Wiadomo że rewelacji nie ma. Ale chciałbym skonsultować z Wami, jak go ustawić żeby jak najlepiej wybierał na trasach gdzie jest dużo kamieni korzeni itp. (np. endoro trails Bielsko, Srebrna) Po jednym dniu takich zjazdów moje dłonie mocno to odczuwają. Przy ciśnieniu 120 psi. sag mam~ 25 mm. Ma sens zjechanie trochę z ciśnienia np. 110 psi. przy jednoczesnym zablokowaniu tłumika do połowy. Czy amortyzator będzie wtedy bardziej miękki czuły w początkowym zakresie pracy, a przy większym ugięciu będzie twardszy? Czy to nic nie zmieni w jego pracy? Odnośnik do komentarza
dzordz Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Musisz sam to wszystko sprawdzić.Mniejsze ciśnienie i różne ustawienia tłumienia. Ważne aby nie zjechać z ciśnieniem tak aby nie dobijać amora. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Wpadłem na to teraz. A w najblizszym czasie nie będę miał możliwości ani warunków żeby to sprawdzić. Ostatnio na srebrnej uszkodziłem sobie bark i nie mogę jeździć w terenie. Mam też daleko do takich tras. Myślałem, że może ktoś ma doświadczenie z tematem i coś podpowie. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Moze ustaw SAG na 30 %. Około 20 % SAG to troche za mało. Sugeruj sie tym co jest na rozpisce dla Twojej wagi plus minus 2-3 %. Tłumienie kompresji "utwardzi" Ci amora wiec tu raczej nic bym nie ruszal. Musisz pobawić sie z cisnieniem. Serwisowałeś go ostatnio? Może tłumik przydałoby się zalać świeżym olejem. Recon nie jest złym amorem 😉 Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Sag ustawiasz do rodzaju jazdy. Mniej, aby było bardziej wyścigowo (sztywniej), więcej do cięższego terenu. Pokrętło Rebound lepiej zostaw przy szybkim ustawieniu (małe tłumienie). Wersja wolna jest w zasadzie tylko do poważnych skoków. Przy normalnej jeździe spowoduje, że amortyzator zanurkuje i szybko przestanie wybierać małe nierówności. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 5 minut temu, Andrzej Sawicki napisał: Rebound To w zasadzie tlumienie odbicia nie kompresji 😉 Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Przede wszystkim SAG ustawia się na odkręconych regulacjach. Tłumienie kompresji nie odpowiada za twardość tylko za prędkość ugięcia. Tłumienie powrotu na korzeniach i kamieniach powinno być szybkie by amortyzator miał czas się wyprostować i przyjąć następną przeszkode. A co do dobicia. Trzeba rozróżnić dobicie od domknięcia/zamknięcia amortyzatora. Jeżeli domykasz amortyzator raz czy dwa na trasie to jest dobrze. Ale jeżeli dobijasz tak że zęby bolą to jest za miękko. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 4 minuty temu, PrzeLuka napisał: To w zasadzie tlumienie odbicia nie kompresji 😉 Właściwie dokładnie to napisałem. Miałem Recona i tam nie ma innej regulacji. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) @Andrzej Sawicki Zgadza sie ale wolne tlumienie odbicia przy większym ugięciu spowoduje, że amor wolniej bedzie wracał do pozycji wyjsciowej i przy nastepnym ugieciu może zabraknąć skoku. Tłumienie kompresji spowoduje, iż uginać bedzie się wolniej przez co ograniczy mozliwość dobicia. Rebound ma być ustawiony tak aby wracający amor nie podbijał przodu do góry. @Puncu To utwardzanie było w cudzysłowie. Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem, tym razem ze zrozumieniem. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 33 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał: Wersja wolna jest w zasadzie tylko do poważnych skoków. Czytam i czytam i ciagle to samo 😉 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 44 minuty temu, PrzeLuka napisał: Moze ustaw SAG na 30 %. Około 20 % SAG to troche za mało. Sugeruj sie tym co jest na rozpisce dla Twojej wagi plus minus 2-3 %. Tłumienie kompresji "utwardzi" Ci amora wiec tu raczej nic bym nie ruszal. Musisz pobawić sie z cisnieniem Tabela nie obejmuje mojej wagi 105 kg. Przy 120 psi po zjeździe gumka zawsze jest przy koronie. Choć ani razu nie czuje ostrego uderzenia w łapy jakby dobiło za ostro. 49 minut temu, PrzeLuka napisał: Serwisowałeś go ostatnio? Może tłumik przydałoby się zalać świeżym olejem. Olej w tłumiku wymieniałem pewnie jakoś w kwietniu. A serwis podstawowy w przeciągu miesiąca miał już dwa razy. Dbam o takie rzeczy 33 minuty temu, Puncu napisał: Tłumienie powrotu na korzeniach i kamieniach powinno być szybkie by amortyzator miał czas się wyprostować i przyjąć następną przeszkode. Nie mam ustawionego kruliczka ale bardzo blisko. Jeździłem też na tych trasach na lyriku i na x-fiusion i te amortyzatory chodziły o niebo lepiej niż recon. Dla tego w ogóle zastanawiam się czy taki recon choć trochę jest wstanie im dorównać kulturą pracy, choć obawiam że to raczej nie możliwe i żadne ustawienia tego nie zmienią? Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Nie można porównywać amora "grawitacyjnego" jak Lyryk z zupełnie innym tłumikiem do czegoś z xc bo taki jest Recon. To nigdy nie będzie dobrze pracować wraz ze wzrostem prędkości i skalą trudności na progach skał, kamieni czy korzeni. Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 nie wiem jak x-fusion ale liryka nie ma co porównywać do recona, inna liga. O ile wiem to do recona nie idzie wrzucić tokenów? Gdyby zwiększyć mu progresję to nie dobijałby. Ale może są jakieś customowe rozwiązania jak luftkappe czy coś w tym rodzaju. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 14 minut temu, Ares napisał: Nie można porównywać amora "grawitacyjnego" jak Lyryk z zupełnie innym tłumikiem do czegoś z xc bo taki jest Recon. To nigdy nie będzie dobrze pracować wraz ze wzrostem prędkości i skalą trudności na progach skał, kamieni czy korzeni. Zdaje sobie sprawę z tego że to inna liga. Zastanawiałem się, czy choć trochę można usprawnić jego pracę. 15 minut temu, trollu napisał: nie wiem jak x-fusion ale liryka nie ma co porównywać do recona, inna liga. O ile wiem to do recona nie idzie wrzucić tokenów? Gdyby zwiększyć mu progresję to nie dobijałby. Ale może są jakieś customowe rozwiązania jak luftkappe czy coś w tym rodzaju. Praca x-fiusion w Marinie bardzo mi się podobała. Moim niedoświadczonym zdaniem była nawet lepsza od liryka. Poczytam sobie o luftkappe, ale raczej inwestować w recona nie będę. W przyszłości będę szukał innego roweru na lepszym zawieszeniu, ale na razie muszę wycisnąć co się da z tego co mam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się