kubasus Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Witam,Proszę o pomoc!!Kupiłem Cube Analog 2018. Rowerem przejechałem ok 150km, z czego raz złapała mnie ulewa wiec jechałem w ciężkim błocie itd. Rower po tej przejażdżce postanowiłem wyczyścić zgodnie z filmikiem Szaja. I od tamtego czasu mam problem. Podczas jazdy słychać tak jakby zgrzytanie, gruchotanie z okolic napędu i dodatkowo czuć to na pedałach. Byłem w serwisie gdzie kupiłem rower powiedzieli ze nie ma żadnej usterki, w drugim serwisie powiedzieli ze usterka jest i trzeba oczyścić napęd wiec zgodziłem sie i to zrobili. Odebrałem rower było super, po czym po przejechaniu problem wrócił, zawiozłem rower i powiedziałem ze znowu sie to dzieje wiec stwierdzili ze napęd był mocno zabrudzony o teraz musi sie wszystko poukładać. Jakoś nie do końca mnie to przekonuje... kazali mi pojeździć i jeśli problem nie ustąpi za jakieś 200-300 km to wtedy mam wrócić. Znudziło mi sie trzymanie roweru w serwisie. Czy ktoś miał taki przypadek? Niestety nie jestem w stanie uchwycić tego na filmiku, po prostu tego nie słychać. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Arrtas Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Hejka Jest to nowy rower więc najprawdopodobniej musi sie "dotrzec". Możliwe, że w czasie czyszczenie nalozyli kiepskiego rodzaju oliwke na lancuch co tez ma znaczenie. Jesli masz wolna chwile to sam zrob czyszczenie calego napedu (kasetu przerzutek lancucha i korby) mozliwe, ze jest lekko zabrudzona. Czy problem masz na wszystkich przelozeniach?? Sprawdz szczegolnie zebatki tylnej przerzutki oraz przesmaruj naped oliwka Finish Line. Ja osobiscie korzystam z Finish Line Red na warunki suche i lekka mrzawke, zas jak jest mokro i blotniscie to uzywam Finish Line Green. Odnośnik do komentarza
kubasus Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Problem występuje w sumie na środkowych przełożeniach tylnej kasety, ale powiem Ci ze od dodania postu i zrobieniu paru kilometrów coraz mniej to słychać wiec chyba masz racje z tym dotarciem. A co do oleju używam dokładnie tego co mi napisałeś, chociaż na razie nie smaruje go bo łańcuch całkiem dobrze wyglada dziekuje bardzo za pomoc i podpowiedzi Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Yan Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 (edytowane) Nowy rower i dotarcie na środkowych przełożeniach? Dotrzeć w nowym rowerze to można hamulce ale nie nowy napęd. Wszystko powinno śmigać jak złoto a z okolic suportu nie powinny dochodzić żadne zgrzytanie. Przygoda mogła zwyczajnie zabrudzić jakieś łożysko w suporcie i raczej tego nie nasmarujesz czy wyczyścisz. Wkład na kwadrat kosztuje coś w okolicy 50pln - nie jest to wygórowana cena za to będziesz miał święty spokój. Wiele razy na forum przewijał się temat zgrzytania i trzeszczenia roweru. Ja zaczął bym od porządnego wyczyszczenia napędu. Jakiś środek na smar (ja używam benzyny) przeczyścić kasetę żeby wyglądała jak nowa. Taki sam zabieg zastosować na łańcuchu i przednich zębatkach. Dalej można zdjąć kasetę zobaczyć czy gdzieś nie dostał się piasek. Zdjąć przednie zębatki i przeczyścić (ostatnio to mi pomogło przy trzeszczeniu suportu). Praktycznie na samym końcu jak już wszystko będziesz miał wyczyszczone i porządnie nasmarowane wymienił bym suport. Suport na kwadrat nie jest doskonałym rozwiązań ma wiele wad ale jest to bardzo wytrzymałe i odporne rozwiązanie. Moje pierwsze spotkanie z mechanikiem rowerowym który zresztą pracował u dystrybutora Cuba przekonały mnie że lepiej serwisować samemu rower. Edytowane 6 Sierpnia 2018 przez Yan Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Piach się dostał pomiędzy kółeczka łańcucha. Zdejmij łańcuch, zrób mu szejka. Kaseta + korba + kółeczka przerzutki do czyszczenia. Na koniec smarowanie i będzie ok. Odnośnik do komentarza
JanuszMTB Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Miałem ostatnio ten sam problem róznież po błotnistej jeździe, jeżeli chodzi o napęd po prostu go dokładnie wyczyściłem i dobrze nasmarowałem po czym zdjąłem szmatką nadmiar smaru i wszystko było okej. Odnośnik do komentarza
kubasus Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Niby teraz jest ok (właśnie wróciłem z przejażdżki) pracuje idealnie. Wg serwisu istotnie było dużo piachu w kasecie i suporcie. Chociaż główna przyczyna miał być wg nich łańcuch, i tak jak kolega wyżej napisał było dużo zanieczyszczeń w nim. I chyba dołożyłem swoje 3gr i naśladowałem nie do końca wyczyszczony łańcuch... Cóż, człowiek sie uczynna własnych błędach a o zmianie rozwiązania z kwadratu na sztywna oś już o tym myślałem, pytanie do bardziej doświadczonych czy jest bardzo duża różnica pomiędzy tymi rozwiązaniami?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Yan Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 6 minut temu, kubasus napisał: Wg serwisu istotnie było dużo piachu w kasecie i suporcie. Chociaż główna przyczyna miał być wg nich łańcuch, Czytam to i nie wieżę własnym oczom. Rozumiem że proponowali Ci usługę wyczyszczenia napędu i podziękowałeś czy w taki stanie oddali Ci rower po naprawie? Odnośnik do komentarza
kubasus Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Nie, zrobili to za darmo na szczęście, ja nie mam żadnych kluczy nawet żeby odkręcić kasetę. Próbowałem robić to sam ale widzisz z jakim efektem po prostu muszę poćwiczyć Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się