Michaelo000 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Witam. Od lutego 2018 posiadam rower marki Kross serii Level 4.0. Rower ten jest moim głównym środkiem transportu w okresie letnim, na dzień dzisiejszy ma przejechane około 4500km, używam go na codzień do przemieszczania się po mieście. Wychodze z założenia że najlepszy wypoczynek to aktywny wypoczynek, więc w weekendy zazwyczaj oddalam się od miejskiego zgiełku i przecieram nowe szlaki, zwiedzam nowe miejscowości. W las udaje się zazwyczaj tylko w upalne dni, jako że źle znosze wysokie temperatury. Ostatnimi czasy zauważyłem, że brakuje mi rywalizacji i chciałbym sprawdzić się na maratonach, poprawić technike jazdy jak i wyrobić sobie lepszą formę. W związku z tym stwierdziłem, że na obecnych podzespołach zbuduje typowego budżetowego mieszczucha a crossika wyposaże w lepszy osprzęt. I tutaj pojawiają się komplikacje, bowiem jestem w stanie przeznaczyć na upgrade około 4 tysięcy polskich złotych ale kompletnie nie mam pojęcia w jakie grupy osprzętu celować, żeby kupić coś co jest warte swojej ceny a nie jest poprostu dobrze reklamowanym badziewiem. W rowerze chciałbym przede wszystkim poprawić jakość hamowania, gdyż shimano br-m315 krótko mówiąc przy mojej wadze średnio sobie radzą. Również zależy mi na poprawie płynności zmiany przełożeń głównie na podjazdach jak i na delikatnej redukcji masy roweru ale zaznaczam, że swoje ważę, więc muszą to być wytrzymałe części. Z góry dziękuje za wszelkie rady jak i propozycje Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Kompletna grupa Deore M 6000 lub starsza. 2 x 10 będzie rozsądnym wyborem. Jakiś sensowny amor i koła. Tu warto pomyśleć nad sztywną osią z przodu. Odnośnik do komentarza
Michaelo000 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 18 minut temu, PrzeLuka napisał: Kompletna grupa Deore M 6000 lub starsza. 2 x 10 będzie rozsądnym wyborem. Jakiś sensowny amor i koła. Tu warto pomyśleć nad sztywną osią z przodu. Tak patrzę i między pełną grupą Deore M6000 a SLX M7000 wychodzi mniej więcej 300zł różnicy czyli pewnie wielkiej różnicy w jakości nie ma. Ale ciekawi mnie napęd 1x11 na 2 blatach miałem okazje jeździć na 1 jeszcze nie. I w sumie z jednej strony denerwuje mnie przednia przerzutka a z drugiej obawiam sie że na jednym blacie może mi brakować albo prędkości albo przełożenia na podjazdy🤔 Odnośnik do komentarza
Suraj Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 6 godzin temu, Michaelo000 napisał: Tak patrzę i między pełną grupą Deore M6000 a SLX M7000 wychodzi mniej więcej 300zł Heh też stoję przed wyborem deore czy slx, i finalnie skompletowałem hybrydę, tył od deore, przód slx, raczej zdecyduję się na takie coś bo deorka ma 10 tarcz więc zawsze przekos łańcucha minimalnie mniejszy co się może przełożyć na jego żywotność. Znajdziesz cześci w wątku rockrider 520 i rozterki co dalej. 6 godzin temu, Michaelo000 napisał: Tak patrzę i między pełną grupą Deore M6000 a SLX M7000 wychodzi mniej więcej 300zł różnicy czyli pewnie wielkiej różnicy w jakości nie ma. Ale ciekawi mnie napęd 1x11 na 2 blatach miałem okazje jeździć na 1 jeszcze nie. I w sumie z jednej strony denerwuje mnie przednia przerzutka a z drugiej obawiam sie że na jednym blacie może mi brakować albo prędkości albo przełożenia na podjazdy 🤔 Ty jest kompromis, albo albo, pojeżdzij sobie na jednym biegu np środkowym z przodu i przeleć całą zębatkę tylnią i zobacz mniej więcej jak to u ciebie wyglada czego ci brakuje. Mi brakowało prędkości więc zębatka 34 będzie dla mnie idealna, ale to kwestia indywidualna Odnośnik do komentarza
Michaelo000 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 43 minuty temu, Suraj napisał: Ty jest kompromis, albo albo, pojeżdzij sobie na jednym biegu np środkowym z przodu i przeleć całą zębatkę tylnią i zobacz mniej więcej jak to u ciebie wyglada czego ci brakuje. Mi brakowało prędkości więc zębatka 34 będzie dla mnie idealna, ale to kwestia indywidualna Przy obecnym przełożeniu 40/30/22T i kasecie 11-34T na dużym blacie ciężko jest mi dokręcić korbe do końca chyba zwyczajnie za słabe nogi😁, co do środkowego do spokojnej jazdy jest idealny, ale prędkości zaczyna dosyć szybko brakować więc gdybym miał brać jeden blat to wydaje mi się że idealny mógłby być blat 36T i kaseta 11-46T tylko tu z kolei może niepokoić szeroki zakres tej kasety i pytanie jak sobie z tym przerzutka poradzi🙄 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Jeśli chodzi o jakość i kulturę pracy między Deore a SLX nie ma żadnej różnicy ale w SLX pojawia się już 11s. Dwa blaty z przodu będą bardziej wszechstronne niż jeden. Sam jeżdżę na jednoblacie i prostota takiego układu dla mnie jest rewelacyjna. Odnośnik do komentarza
Michaelo000 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Co do napędu jestem już praktycznie zdecydowany na slx 1x11. Co do hamulców grupowe slxy w zupełności wystarczą czy warto dołożyć do xt? Pozostaje kwestia kół i amortyzatora tutaj jestem kompletnie zielony a ogrom różnych modeli mnie dobija😵 Odnośnik do komentarza
ahaja Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Koła i amor są najważniejsze ... a jak coś zostanie to resztę wydałbym na 'pstrykacze' i hample. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się