Skocz do zawartości

Pęknięta rama

sajg.on

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam od 5 lat rowerek Merida TFS 300-D (https://www.rowerymerida.pl/produkt521/matts-tfs-300-d-rower-merida.html). Rower kupiony z rynku wtórnego ale praktycznie nówka bo nietrafiony prezent komunijny. Ale do rzeczy, ostatnio w czasie jazdy po leśnej dróżce rama uległa całkowitemu złamaniu w "tylnych widełkach". 
Mimo, że jeżdżę dosyć dużo to można powiedzieć, że jestem laikiem jeżeli chodzi o osprzęt rowerowy.
Jestem zdecydowany na wymianę ramy tylko nie wiem jaką kupić, żeby jak najwięcej części udało się przełożyć. Nie znalazłem nigdzie tej samej ramy. 
Aktualnie wszystkie części mechaniczne w rowerze są oryginalne. 
Mam nadzieje że mi doradzicie jakiś w miarę ekonomiczny pomysł.

Z góry dzięki.

PS: Jeżdżę głównie po płaskich drogach asfaltowych i leśnych, rzadziej górskie szlaki.

ok, nie podałem podstawowej informacji. Myśle, że max 500zł mogę zapłacić za nową ramę. Te ramy co mi wysłałeś to są powoli więcej warte niż mój cały rower

31 minut temu, sajg.on napisał:

ok, nie podałem podstawowej informacji. Myśle, że max 500zł mogę zapłacić za nową ramę. Te ramy co mi wysłałeś to są powoli więcej warte niż mój cały rower

Ja to ona :) 

A jaki rozmiar ramy potrzebujesz? 

Godzinę temu, ahaja napisał:

Sajg.on - czy popsuły ci się google? 😉

Np takie: Allegro - ramy 26'' mtb

Musisz sobie dobrać rozmiar zbliżony do tego jaki masz, porównać tabelki z rozmiarami.

Te na samym dole, najdroższe ważą tylko 1,4kg.

Aktualny rozmiar ramy 18". 
Google powiem ci, że działają zajebiście. Dzięki googlom znalazłem to forum

Edytowane przez sajg.on

Szukając ramy musisz zwracać uwagę m.in. na średnice rury podsiodłowej, rodzaj główki ramy, system montażu wkładu suportu. Być może wtedy uda Ci się przełożyć wszystkie części ze starego roweru.

11 minut temu, sajg.on napisał:

przerzutki

Każda tylna przerzutka ma takie samo mocowanie.