Skocz do zawartości

Mbike Shottas HT06 (2013) - firma już nie istnieje wiec rower dość rzadki


Przemo

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż..... nie byłem pewien czy wogóle tą recenzję pisać.

Marka rowerów Mbike przestała istnieć akurat w roku kiedy kupiłem rower :P
A jako że seria rowerów raczej nie była duża (naprawdę trudno spotkać model z tej samej serii na zawodach) - więc nie sądzę abym spotkał kiedykolwiek posiadacza podobnego modelu.

Tak czy inaczej, rower mało spotykany więc niech to będzie powodem to zrobienia tego opisu

Sam rower wygląda TAK.... jest w jedynych dla mnie słusznych kolorach czyli Biel/Czerń i trochę Czerwieni która jak wszystkim wiadomo daje +10 do szybkości :D

DSC_2621.thumb.JPG.5b9f0cae4259c0f2a52198212a114edd.JPGDSC_2617.thumb.JPG.07b9899cd414abfacabe719f194e1813.JPG

Specyfikacja fabryczna (ja już na wstępie zmieniłem siodełko i mostek)

Informacje ogólne:Cena (2013): 5599,00 PLN
Waga: 11.4
Rama (materiał): aluminium
Widelec: ROCK SHOX FS REBA 100 29" 1.5"~1-1/8" W/15mm 100mm
Przerzutka przednia: SRAM FD X7
Przerzutka tylna: SRAM X9
Korba: TRUVATIV FC X9 GXP 3.3 44-33-22 zęby
Środek suportu: TRUVATIV GXP SPACER KIT
Kaseta: SRAM PG-1030 11-36 zębów 10 biegów
Łańcuch: KMC X10, NP/NP
Koła:Piasta przednia: KT-MF1F, 14GX32HX100mm
Piasta tylna: KT-M4CR, 14GX32HX135mm
Obręcze: ALEX XD-LITE, 29"
Opony: MAXXIS IKON M319P, 29X2.20"
Manetki: SRAM X9 TRIGGER
Hamulec przedni: Avid Elixir 9, tarczowy 180mm
Hamulec tylny: Avid Elixir 9, tarczowy 160mm
Kierownica: KALLOY HB-RB13, 660X15mm
Mostek: KALLOY ASA-106, 28.6mm
Siodełko: SAN MARCO CONCOR
Wspornik siodełka: KALLOY SP-713N, 31.6X400mm

Teraz powinienem napisać o wadach i zaletach. Ale pozwólcie że na początku napiszę dlaczego akurat ten rower a nie inny, (no i przez to przejdę do zalet)

W owym czasie chciałem mieć rower do wszystkiego.... tj. i na zawody (gdzie i tak zawsze kończyłem w połowie stawki... więc żaden ze mnie ścigant) i do treningów.... do wycieczek a może i do wypraw. 
A przede wszystkim miał mi się podobać wizualnie oraz mieć specyfikację sprzętową akceptowalna dla mnie.....
Wiadomo że trudno pogodzić wszystko w jednym rowerku..... ale UDAŁO SIĘ
Kolorki....... to co akurat lubię
Geometria... akceptowalna (do korekty zmianą kierownicy i mostka)
Sprzęt..... REBA - super....... Elixir 9 - SUPER .... no i ten napęd.... CZERWONY X9 :x.... jak tylko zobaczyłem to wiedziałem że rower musi być mój.

DSC_2608.thumb.JPG.9e2524dcb7dfbcde35f13c515dd03ff0.JPGDSC_2607.thumb.JPG.1e159fdabe6182e3b991f02551be45df.JPGIMG_2047.thumb.JPG.1cbad1569adb89a13114623533b64c53.JPG
Ale czy nada się do codziennego użytku...... A jakże.
Zaletą tej ramy jest schowanie tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta... co z pozostawieniem otworów na bagażnik sprawia że rowerek świetnie nadaje się na dłuższe wycieczki

DSC_0442.thumb.JPG.0a69be4a403f2113e84ba80e5b19f5e4.JPG

Bez problemu zamontujemy na nim sztandarowy bagażnik i sakwy :P

Sama rama jest baaardzo sztywna, jednak nie aż tak zwrotna jak człowiek by chciał, (krótki mostek oraz szersza kierownica porawiaja sytuację)
Wadą ramy jest jej waga.... trochę ponad 2 kg O.o... trochu szok... 
Innym szokiem który wyszedł po 1 sezonie to:
Po Pierwsze
Wewnętrzne prowadzenie linek zrobione po prostu prostacko.
Linki puszczone są wewnątrz ramy bez jakiegokolwiek prowadzenia ! gniazdo na pancerz w ramie jest na stałe przytwierdzone, nie ma usuwalnej plastikowej czy gumowej zaślepki, tak wiec każda zmiana linki (jeżeli jej nie przemyślimy) to koszmar. No i o 2 latach gniazdo pancerza tak się wyrobiło, że cały pancerz wpadł do ramy....... jedyny ratunek to rozwiercenie gniazd i przepuszczenie środkiem całego pancerza.

Po Drugie 
IMG_2042.thumb.JPG.400fd70cbbdff9bab963cf058c11e61a.JPG
Linka przedniej przerzutki do chodzi do niej od dołu... co więcej.. pancerz kończy się pod ramą a jego zakończenie jest skierowane ku górze!!!! Więc cały syf z tylnego koła w końcu wyląduje w pancerzu.... a co z niezbyt łatwą zmiana linki, przez wewnętrzne prowadzenie...... no wiecie....... no comment 

Po Trzecie 

Gdzie do diabła jest mocowanie na drugi BIDON.... co to ja.... wielbłąd >:(
IMG_2048.thumb.JPG.fdfb6e3aed08c062c16514ad8d4a9714.JPG

Żadne zipy czy inne uchwyty/gadżety na opaskach do mocowania koszyka bidona do ramy nie pomogą.
Koszyk na dolnej rurze jest zamocowany tak nisko że po wsadzeniu do niego bidona.... drugi koszyk z bidonem ni jak nie wejdzie........
Dopiero zakup dwóch mocowań na opaskach gumowych jakoś sprawę ratuje.... (jeden na dolnej rurze... tylko trochę wyżej... i wtedy drugi na rurce podsiodłowej)
I tym sposobem mamy niezbyt pewne mocowanie dwóch bidonów o.O

Lakier trwały, jednak po 3 sezonach katowania w błocie i czyszczenia karcherem tu i tam lakier bezbarwny odpadł i parę czerwonych pasków znikło.... to samo z korbą... niestety czerwień nie jest już tak intensywna

Amortyzator - REBA to REBA - nie narzekam, szkoda tylko trochę regulowanej negatywnej komory - w tym modelu stosunek ciśnienia komór jest ustawiony na stałe.
Największą wadą tego amora jest manetka blokady typu PushLock
rock-shox-reba-rl-solo-a_10839.thumb.jpg.c90f0da5721c21eeaa2b2dc0b9958673.jpg

U mnie wytrzymała 1 sezon po czym kompletnie odmówiła posłuszeństwa (a na forach czytałem o przypadkach padnięcia po kilku godzinach)
Tak to jest jak cały mechanizm to plastik.

Hamulce - Elixir 9 - działaja super - jedynie te fabryczne klocki.... z cienką okładziną...... dość szybko znikają.
 

Napęd X9 - powiem tak.... nie chcę innego 3 sezony i działa cały czas doskonale...... do czasu urwania tylnej przerzutki (ale to juz osobna historia)
Pierwszą wadą jest wkład Supportu GXP - zero uszczelnienia łożysk - dobrze że jest na tyle rozbieralny, że można łożyska spokojnie wyczyścić i nasmarować (konieczność po każdych chociaż trochę mokrych zawodach)
Oraz .... TAK.... wiem... trzy tarcze z przodu to przeżytek... przyznaję... 95% czasu na zawodach jadę na środkowej tarczy.... czego skutkiem było jej kompletne zużycie po 2,5 sezonu (zobaczcie poniżej na ząbki..... z tyłu nowa tarcza, stara nie chciała za nic współpracować z nowym łańcuchem)
Plik_000.thumb.jpeg.f86b4a0556490f9eae9d10ab247939fa.jpeg

I tu pojawia sie druga wada..... koszt nowej Original Tarcza made in SRAM to grubo ponad 100PLN, 
Ja ratowałem sie stalową od Shimano Alivio za 40zł... spasowała... po godzinnej perswazji pilnikiem do metalu :S

Koła.... Piasty od mało znanej firmy KT..... ale są OK - wolnobieg na 4 zapadkach (chodzi super głośno), łożyska maszynowe, standardowe, więc problemu z serwisem nie ma.
Z przodu oś 15mm jest ok... tył... niestety 9mm
Dziwi mnie tylko wybór obręczy.... szerokość wewnętrzna 18mm to trochu mało jak na 29" MTB......
Wady - piasty są ciężkie..... niestety są one najsłabszym elementem tego kompletu 
Opony Maxxis IKON - dobre, lekkie raczej na suche warunki..... tylko uważać na boczne ścianki 
Dętki - jakieść "no name"... ale dość lekkie 170gram.... wytrzymały 3 sezony ( 4 razy łapałem gumę w tym czasie )

Katalogowa waga 11,4 kg - tak naprawdę to 11,65 ale z lekkimi nylonowo-plastikowymi pedałami.... dacie zatrzaski... i już jest prawie 12kg

Czy żałuję zakupu..... ABSOLUTNIE NIE... lubię ten rower, przez 3 lata wiernie mi służył.
Oczywiście przez ten czas rower nie pozostał w fabrycznej specyfikacji
Nowa Kierownica, mostek, siodło, opony, kaseta (XT jest lżejsza od SRAM), no i drugi zestaw lekkich kółek zagościły w garażu.

Ale teraz po 3 sezonach, myślę o zmianie ramy...... na Accent Peak29 (ale tylko jeżeli w aluminum dadzą sztywna oś z tyłu)
 

 

 

IMG_2049.JPG IMG_2050.JPG IMG_2043.JPG IMG_2045.JPG
  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Rowerowe_Rozterki
11 godzin temu, Przemo napisał:

Marka rowerów Mbike przestała istnieć akurat w roku kiedy kupiłem rower :P

Kolego, miałem podobnie. Także kupiłem Mbike w tym momencie kiedy firma upadła. Ja mam Avnegera Sport, bardziej budżetowy rower ale z niego tylko rama i sztyca mi została ;)

Odnośnik do komentarza

Jak jedziesz 95% na srodkowym blacie doprowadzając go do stanu j/w dla czego nie masz jeszcze w bajku napędu 1x ? Raz że nie ma sensu wozić ze sobą blatów których się nie używa a swoje ważą a jak już piszę o wadze...reszty bebechów (linka, manetka, przerzutka) :)

Poza tym fajny rower i równie ciekawa recenzja :)

Odnośnik do komentarza
Dnia 4/22/2017 o 16:04, Eldo napisał:

Jak jedziesz 95% na srodkowym blacie doprowadzając go do stanu j/w dla czego nie masz jeszcze w bajku napędu 1x ? Raz że nie ma sensu wozić ze sobą blatów których się nie używa a swoje ważą a jak już piszę o wadze...reszty bebechów (linka, manetka, przerzutka) :)

Poza tym fajny rower i równie ciekawa recenzja :)

Powodów jest kilka 
Pierwszy - cykl zawodów w których startuje ma baaaardzo zróżnicowane trasy - od płaskich sprintów z krótkimi podjazdami - przez ciężkie trasy z przewyższeniami powyżej 1000m z długimi powolnymi podjazdami i technicznymi zjazdami - po trasy mieszane gdzie nawet kilka km płaskiego asfaltu się znajdzie lub odcinki płaskich szutrów gdzie spokojnie można z 30km/h pociągnąć

Drugi - ważę obecnie 88kg a mocy w nogach wielkiej nie mam :(..... jak schudnę 10kg i zwiększe moja moc 1x11 będzie miało sens B|

Trzeci - przy kadencji powyżej 120rpm nogi mi się plączą a dupa podskakuje na siodełku :D 

Ostatni - koszt - musiał bym zainwestować w nową manetkę 11 rz i tylną przerzutkę (nie sądzę aby 10 rzędów mi starczyło)

 

Tak czy inaczej - myślę nad uproszczeniem napędu.... jest to baaardzo kusząca propozycja.
Ale na razie pierwszeństwo mają - redukcja wagi... zwiększenie mocy..... poprawa techniki ... ja naprawdę jestem "Techniczna Sierota" :P
Najpierw muszę popracować nad sobą... później sprzęt xD

Odnośnik do komentarza

Rozsądne rozumowanie :)

1x trzeba rozjezdzic zanim zacznie sprawiac przyjemnosc. Wiem sam po sobie, od ok roku krece z jednym blatem z przodu i powiem tak, zaczynalem od 32t poprzez 34...36 do aktualnych 38t od ok tygodnia wiec faza testowa (36t jest w rezerwie) B|

Projekt roweru poniekad "zmusil" mnie do 1x11 ze wzgledu na wage ale akurat wyszlo mi to na dobre. Fakt, dolozyc do tego trzeba w jednym przypadku mniej w drugim wiecej zalezy czy od zera upgrade czy modernizacja. 

Wiele osob ktore znam mialy mieszane uczucia do 1x ale z czasem czlowiek sie oswaja z tematem i koniec koncem jest zadowolony 9_9 Ja nie startuje w zawodach, jezdze trasy zaplanowane, wymagajace mniej czy wiecej i dosyć dlugie. Punktem odniesienia jest srednia prędkości, przy 1x11 ja utrzymuje i stopniowo podnosze. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...