Skocz do zawartości

Budżetowe 4 tłoczkowce - czyli nowe zaciski od Shimano


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Ostatnio przeglądając sklep internetowy w poszukiwaniu zacisku 4 tłoczkowego od Shimano natrafiłem na coś innego. Jak wiadomo Shimano w swojej ofercie ma: ZEE, XT ( od nie dawna) oraz SAINT'y, zaś okazało się że mają coś jeszcze tańszego w swojej ofercie, sami zobaczcie: 

 

https://www.bikester.pl/shimano-mt501-4-kolben-hamulec-tarczowy-vr-pm-i-spec-ii-czarny-811256.html

 

Pierwszy raz widzę takie zaciski i w ogóle ten model, na pewno jest to budżetowa wersja hebli do trialu czy enduro na DH mogłyby być za słabe. Wrzucam to jako ciekawostkę, może ktoś posiada taki zestaw u siebie w rumaku to niech się podzieli informacjami o nich.

 

shimano-bremssattel-br-mt520.jpg
Odnośnik do komentarza

MT501 - ja oryginalnie miałem MT500 - 2 tłoki a tutaj po prostu dodali drugą parę, przewód wkręcany - jak w MT500 a nie na banjo jak w wyższych modelach. Ciekawe ;)

Ogólnie wg mnie to odpowiedź na Srama - w trailówkach na sramie wszędzie są 4t bo wkładają Guide R. Może firmy rowerowe zaczną wkońcu wkładać jakieś porządniejsze heble do rowerów nastawionych na ostrzejszą jazdę a nie tak jak w przypadku np mojego Treka Fuel ex - łał i super, rower który da fun i nie boi się niczego (i człowiek myśli po co komu ęduroxD) - zawias tuningowany, napęd XT a heble pitu pitu. O M315 w Fuelu 5 już nawet nie wspominam bo to śmiech na sali. A jak popatrzy się na innych producentów to wszędzie to samo. W droższych wersjach traili z shimano są SLX lub XT a teraz z shimano 4t jest do wyboru do koloru - podstawowy model - MT, wyżej XT. Może w końcu coś się pozmienia i w sklepie będzie można kupić rower na dobry zawiasie, napędzie i hebalch

Odnośnik do komentarza

Dla mnie to że producenci w wyższych modelach wkładają jakieś m315, m 425 czy m445 to żart. aby mieć 4 tłoczkowce oryginalnie to minim 14 tysięcy w górę trzeba wydać.

 

Szkoda, że takie heble "pozagrupowe" są mało znane i przez przypadek się na nie wpada w sklepie czy gdzieś.

Odnośnik do komentarza

Wiem że jest nowy slx ale drożej wychodzi od poskladania klamki slx m7000 i zacisku mt520 do tego nie podoba mi się nowa klamka slx m7100. Chodzi mi tylko o to czy łączył ktoś klamkę slx m7000 i zacisk m520 i ma porównanie do zee

Odnośnik do komentarza

Raczej bardzo wątpię, jak już ludzie robią miksy to skłaniają się na ZEE a ten zacisk jest bardzo niszowy.

Czy siła będzie inna? Raczej nie, po prostu z innych materiały do budowy, raczej to klocki i tarcze mają większe znaczenie w sile hamowania. 

Wiadomo 4 tłoczkowe zawsze inaczej hamują i na pewno klamka SLX zadziała z tym zaciskiem, ale widzę że przewód nie jest z końcówką Banjo czyli zwykła końcówką czyli przewód do wymiany bo SLX ma przewód Banjo.

Odnośnik do komentarza

Z 4 tłoczkowców poza mt520 są też mt420. I są to konstrukcje wystrugane na podobieństwo wyższych modeli - te same średnice tłoków (o ile pamiętam 17 i 14mm). Inny rzecz jasna materiał tłoków. "Fabrycznie" pracuje to z klamką odpowiednio bl-mt500 (to samo co m6000) lub bl-mt400 (podobna do alivio m4xx).

Co do zakupu końcówki banjo - ekonomicznie słabo wychodzi bo poza zakupem samej końcówki trzeha nabyć również śrubę (od 18zł w górę) bo zacisk sprzedawany bez niej.

Odnośnik do komentarza

Nie ma ceramicznych tłoczków. I IMHO ceramiczne żadnej wartości dodanej (poza tym, że lubiały pękać w starszych SLX/XT) nie wnoszą. Poza tym M520 i M420 z taką samą klamką i na tych samych klockach będą działać identycznie. 

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...