Kruk Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Witam wszystkich. Ostatnio przeglądając sklep internetowy w poszukiwaniu zacisku 4 tłoczkowego od Shimano natrafiłem na coś innego. Jak wiadomo Shimano w swojej ofercie ma: ZEE, XT ( od nie dawna) oraz SAINT'y, zaś okazało się że mają coś jeszcze tańszego w swojej ofercie, sami zobaczcie: https://www.bikester.pl/shimano-mt501-4-kolben-hamulec-tarczowy-vr-pm-i-spec-ii-czarny-811256.html Pierwszy raz widzę takie zaciski i w ogóle ten model, na pewno jest to budżetowa wersja hebli do trialu czy enduro na DH mogłyby być za słabe. Wrzucam to jako ciekawostkę, może ktoś posiada taki zestaw u siebie w rumaku to niech się podzieli informacjami o nich. Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 MT501 - ja oryginalnie miałem MT500 - 2 tłoki a tutaj po prostu dodali drugą parę, przewód wkręcany - jak w MT500 a nie na banjo jak w wyższych modelach. Ciekawe Ogólnie wg mnie to odpowiedź na Srama - w trailówkach na sramie wszędzie są 4t bo wkładają Guide R. Może firmy rowerowe zaczną wkońcu wkładać jakieś porządniejsze heble do rowerów nastawionych na ostrzejszą jazdę a nie tak jak w przypadku np mojego Treka Fuel ex - łał i super, rower który da fun i nie boi się niczego (i człowiek myśli po co komu ęduro) - zawias tuningowany, napęd XT a heble pitu pitu. O M315 w Fuelu 5 już nawet nie wspominam bo to śmiech na sali. A jak popatrzy się na innych producentów to wszędzie to samo. W droższych wersjach traili z shimano są SLX lub XT a teraz z shimano 4t jest do wyboru do koloru - podstawowy model - MT, wyżej XT. Może w końcu coś się pozmienia i w sklepie będzie można kupić rower na dobry zawiasie, napędzie i hebalch Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Dla mnie to że producenci w wyższych modelach wkładają jakieś m315, m 425 czy m445 to żart. aby mieć 4 tłoczkowce oryginalnie to minim 14 tysięcy w górę trzeba wydać. Szkoda, że takie heble "pozagrupowe" są mało znane i przez przypadek się na nie wpada w sklepie czy gdzieś. Odnośnik do komentarza
kubamtb Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Odnowie temat Czy ktoś łączył ten zacisk z klamka slx m7000? I jak to działa w porównianiu do zee? Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Nowe SLX M7100 już są 4 tłoczkowe firmowo, nie warto kupować osobno kalmki SLX M7000 i tego zacisku Odnośnik do komentarza
kubamtb Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Wiem że jest nowy slx ale drożej wychodzi od poskladania klamki slx m7000 i zacisku mt520 do tego nie podoba mi się nowa klamka slx m7100. Chodzi mi tylko o to czy łączył ktoś klamkę slx m7000 i zacisk m520 i ma porównanie do zee Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Raczej bardzo wątpię, jak już ludzie robią miksy to skłaniają się na ZEE a ten zacisk jest bardzo niszowy. Czy siła będzie inna? Raczej nie, po prostu z innych materiały do budowy, raczej to klocki i tarcze mają większe znaczenie w sile hamowania. Wiadomo 4 tłoczkowe zawsze inaczej hamują i na pewno klamka SLX zadziała z tym zaciskiem, ale widzę że przewód nie jest z końcówką Banjo czyli zwykła końcówką czyli przewód do wymiany bo SLX ma przewód Banjo. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Można kupić samą końcówkę banjo i założyć Bez wymiany całego przewodu Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Z 4 tłoczkowców poza mt520 są też mt420. I są to konstrukcje wystrugane na podobieństwo wyższych modeli - te same średnice tłoków (o ile pamiętam 17 i 14mm). Inny rzecz jasna materiał tłoków. "Fabrycznie" pracuje to z klamką odpowiednio bl-mt500 (to samo co m6000) lub bl-mt400 (podobna do alivio m4xx). Co do zakupu końcówki banjo - ekonomicznie słabo wychodzi bo poza zakupem samej końcówki trzeha nabyć również śrubę (od 18zł w górę) bo zacisk sprzedawany bez niej. Odnośnik do komentarza
Huberto20 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 @vdcmike warto kupić m520? Odnośnik do komentarza
PiotrekGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Komplet czy sam zacisk? Odnośnik do komentarza
Huberto20 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Zacisk Odnośnik do komentarza
PiotrekGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Jak ma ceramiczne klocki to brać, jak nie to nie brałbym, dołozył bym do M7120 1 Odnośnik do komentarza
Huberto20 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 ok Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 (edytowane) Nie ma ceramicznych tłoczków. I IMHO ceramiczne żadnej wartości dodanej (poza tym, że lubiały pękać w starszych SLX/XT) nie wnoszą. Poza tym M520 i M420 z taką samą klamką i na tych samych klockach będą działać identycznie. Edytowane 22 Stycznia 2020 przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się