Skocz do zawartości

Słaba praca amortyzatora sprężynowego przedniego


Miloszs

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak już mówiłem amortyzator słabiej mi działa od kilku tygodni (amor sprężynowy).

Rozkręciłem go, wyczyściłem, i posmarowałem sprężynę smarem (nie był tak bardzo brudny, tylko cały był w czarnym oleju).

Był mały problem z zamontowaniem go do ramy (raz były luzy i stukał, albo ciężko było skręcać kierownicą), ale po kilku godzinach go zamontowałem .

Przez około 2 godziny działał bardzo dobrze, ale później zaczął chodzić tak słabo jak wcześniej.

Już nie wiem o co w nim chodzi. Jaka może być przyczyna?

Edytowane przez Miloszs
Opublikowano
13 minut temu, Miloszs napisał:

raz były luzy i stukał, albo ciężko było skręcać kierownicą

jak skręciłeś za mocno stery to nie dziw się,że się kierownica ciężko skręcała;p

w jakim stanie są tuleje ślizgowe w dolnych lagach? , nałożyłeś trochę smaru na tuleje ślizgowe , możesz też dać trochę smaru pod uszczelki kurzowe

Opublikowano

Dałem smaru na sprężyny i wokół nich, może jeszcze dam pod uszczelki kurzowe.

Opublikowano

oglądałeś te filmy w ogóle? jak rozumiem nie rozkręciłeś amora na części ( nie rozłączyłeś góry od dołu)?

Opublikowano

Tak jak na filmie rozkręciłem śruby od dołu oraz nakrętki od góry, odłączyłem dolne lagi od górnych i wyjąłem sprężyny.

Opublikowano

i tak jak na filmie nałóż smar na tuleje ślizgowe w dolnych lagach i wyczyść dobrze uszczelki kurzowe 

Opublikowano

Po nasmarowaniu dolnych lagów smarem działa trochę lepiej.

Opublikowano
Dnia 20.04.2017 o 21:13, Miloszs napisał:

Jak już mówiłem amortyzator słabiej mi działa od kilku tygodni (amor sprężynowy).

Rozkręciłem go, wyczyściłem, i posmarowałem sprężynę smarem (nie był tak bardzo brudny, tylko cały był w czarnym oleju).

Był mały problem z zamontowaniem go do ramy (raz były luzy i stukał, albo ciężko było skręcać kierownicą), ale po kilku godzinach go zamontowałem .

Przez około 2 godziny działał bardzo dobrze, ale później zaczął chodzić tak słabo jak wcześniej.

Już nie wiem o co w nim chodzi. Jaka może być przyczyna?

Jaki amor?

Opublikowano
4 minuty temu, Franz Mauer napisał:

Jaki amor?

Sr Suntour 012 series v3

Opublikowano
6 minut temu, Miloszs napisał:

Sr Suntour 012 series v3

XCM?

 

Opublikowano

Jeśli masz na lewej goleni pokrętła PRELOAD +/- to nim regulujesz siłę napięcia sprężyny. Spróbuj przekręcić w stronę minusa i zobacz czy regulacja działa.

Opublikowano

Z tego co widziałem to masz również regulację blokady widelca, sprawdź czy ta regulacja również działa...

Kolejna przyczyna - czy przy skręcaniu sprężyny nie dokręcasz zbyt mocno?

Przy niskich temperaturach ten amor pracuje zdecydowanie gorzej. Przypomnij sobie kiedy ostatni raz działał poprawnie, może wtedy było wyższa temperatura i smar stały miał inną konsystencję? Jeśli masz taką możliwość to ogrzej suszarką lub czymś podobnym golenie amora i wtedy zaobserwuj jak pracuje amor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...