Kacperos Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Witam,jestem posiadaczem amortyzatora Suntour XCT HLO (100mm) i chciałbym wiedzieć jak dbać o niego i czym go smarować żeby długo chodził i bardzo płynnie ? Bo wlanie oleju np. Finish Linie albo Kross pod uszczelkę nic by nie dało ?
Areł123113 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Cześć Myślę że to wystarczy Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Areł123113
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) to jest jeden z najtańszych amorów na rynku , olej nic Ci nie da - wypłynie dołem, smar stały po rozkręceniu amora. tak na przyszłość Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Gość
LukasFR22 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Jak można wpryskiwać brunoxa pod uszczelkę ? Przecież w ten sposób po krótkim czasie pracy pozbywamy się smaru spod warg uszczelek. Kiedyś czytałem popularnym pisemku rowerowym że Rock Shox nawet odradza pryskanie na uszczelki brunoxa. A jak już to spryskać szmatkę brunoxem i na czyste golenie przetrzeć taką szmatką nic więcej ! Kiedyś nawet zrobiłem sobie eksperyment na Rock Shox Domain Dual Crown RC z Brunoxem Deo po 4 miesiącach uszczelki zaczęły skrzypieć od pracy amortyzatora, po rozebraniu zobaczyłem że w większym stopniu pozbyłem się smaru spod warg. 2
revolta1 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Czyli czym i jak ? Mam wlasnie Rock Shox w treku x caliber 9
LukasFR22 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Dnia 20.04.2017 o 21:43, revolta1 napisał: Czyli czym i jak ? Mam wlasnie Rock Shox w treku x caliber 9 Z mojego doświadczenia na brunoxie polecam spryskać szmatkę i przetrzeć czyste golenie, pare razy pouginać widelec i zebrać resztki zebranego brudu na goleniach. Pryskać można tanie teleskopy bo robić takie rzeczy dobremu widelcowi to tylko pogorszyć jego pracę. 1
Andrzej Sawicki Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 (edytowane) Fachowcy doradzają używać smaru takiego samego, jaki wlewa się przy serwisowaniu. Po każdej jeździe: 1. Wycieramy górne golenie amortyzatora suchą miękką szmatką. 2. Smarujemy delikatnie takim samym smarem, jaki podano w instrukcji. 3. Dobijamy kilka razy otwarty amortyzator (stając całym ciałem na pedale, nie wieszając się na kierownicy). 4. Wycieramy uniesiony brud z nadmiarem smaru. Środek odtłuszczający, a "specjały" do amortyzatorów takie coś zawierają, może spowodować problemy. Uszczelek raczej nie rozpuści, ale eliminacja smaru z goleni zwiększy tarcie oraz pogorszy szczelność. Edytowane 25 Kwietnia 2017 przez Andrzej Sawicki
suchy Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Dnia 20.04.2017 o 21:34, LukasFR22 napisał: Jak można wpryskiwać brunoxa pod uszczelkę ? Przecież w ten sposób po krótkim czasie pracy pozbywamy się smaru spod warg uszczelek. Zgadza się ale nie w przypadku najtańszych modeli. Uwierz mi ale tam niczego nie wypłucze bo jest znikoma ilość smaru. Brunox to nic innego jak olej do amortyzatorów w spreyu plus jakiś tam uszlachetniacz. Wiele osób narzeka na najtańsze modele Suntour-a bo szybko łapią luzy. Jest to w wielu przypadkach prawda, z tym że wynika bardziej z powodu zaniedbań producenta w środki smarne niż z jakości konstrukcji. Od siebie dodam że warto zaraz po zakupie taki tani amortyzator, nie tylko santour-a ale i innych marek rozebrac, i zrobić od razu serwis. Posmarować sprężynę i elastometr smarem stałym. Nalać do każdej goleni dolnej po ok 5-10 ml oleju do amortyzatorów żeby coś tam chlapało w środku podczas jazdy. I uwieżcie mi że nic nie będzie ciekło bo jest to znikoma ilość oleju która nie będzie wytwarzać żadnego ciśnienia. Można też za kilkanaście zl zakupić uszczelki olejowe, to nie te same co kurzowe, i nasączyć w oleju do amorów i włożyć pod uszczelki kurzowe. Górne golenie tak jak napisał kolega: 20 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał: 1. Wycieramy górne golenie amortyzatora suchą miękką szmatką. 2. Smarujemy delikatnie takim samym smarem, jaki podano w instrukcji. 3. Dobijamy kilka razy otwarty amortyzator (stając całym ciałem na pedale, nie wieszając się na kierownicy). 4. Wycieramy uniesiony brud z nadmiarem smaru. A pomiędzy takimi serwisami dokonywać jak kolega napisał: Dnia 21.04.2017 o 23:19, LukasFR22 napisał: Z mojego doświadczenia na brunoxie polecam spryskać szmatkę i przetrzeć czyste golenie, pare razy pouginać widelec i zebrać resztki zebranego brudu na goleniach. Dodatkowo po każdej jeżdzie wytrzeć golenie górne, ponieważ uszczelki kurzowe w takich amorach są co najwyżej średniej jakości. Bynajmniej nie ma co słuchac ludzi że nie można do takiego amora nic dokupić. W sklepie activia wszystko można dobrać nawet z innych modeli, ponieważ taki plus że w santour stosuje wiele tych samych cześci w różnych modelach.
Andrzej Sawicki Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Nie, bez czegokolwiek rozpuszczającego smary. Takie środki są zbędne, bo sam olej wystarczy do zebrania brudu, a mogą zaszkodzić, jeżeli dostaną się do środka amortyzatora. Tego się nie myje, chyba że do przeglądu i wymiany oleju. 1
Wiesiu Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 Podepnę się pod temat, bo amortyzator w rowerze mojej towarzyszki życia zaczął skrzypieć przy każdej nierówności. Rower ma przejechane może 200km, rower jest nowy, więc pewnie w etapie produkcji nie został należycie nasmarowany. Widziałem na kanale SzajBajka taki środek jak: Finish Line Stanchion Fluoro Oil. Najpierw to w jakiś sposób przeczyścić wilgotną szmatką i potem zastosować ten środek? są jakieś inne polecane? Dzięki za pomoc.
Andrzej Sawicki Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 Nie nasmarujesz amortyzatora z zewnątrz, a jedynie wyczyścisz, aby do środka nie dostawał się brud. Jeśli skrzypi, to jest suchy w środku i trzeba go serwisować -- w tym nalać oleju. Jeśli słychać coś jakby siorbanie, to to jest normalny odgłos pracy tłumika. Nowy rower na gwarancji (?) wraca prosto do sklepu i niech tam się martwią.
Administrator SzajBajk Opublikowano 10 Lipca 2017 Administrator Opublikowano 10 Lipca 2017 Ta dyskusja to skarbnica wiedzy. Jad podsumowałbym to tak: regularne czyszczenie goleni (przetarcie plus np. wymiecenie kurzu / brudu z uszczelek za pomocą pędzelka), po czyszczeniu nakładanie na golenie za pomocą ściereczki, lub pędzelka środka typu Brunox (ja czasami po nałożeniu Brunoxa jadę na rozjazd bez wycierania nadmiaru środka, dając możliwość amorowi popracowanie w stosunkowo czystych warunkach; przecieram golenie po powrocie), nie jestem za odginaniem uszczelek i pryskaniem czegokolwiek do środka, smarowanie i wymiana / dodanie oleju od środka (najczęściej warto to zadanie zlecić osobie znającej nasz model amora i niekoniecznie będzie to jakikolwiek serwis rowerowy).
Wiesiu Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 (edytowane) 19 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał: Nie nasmarujesz amortyzatora z zewnątrz, a jedynie wyczyścisz, aby do środka nie dostawał się brud. Jeśli skrzypi, to jest suchy w środku i trzeba go serwisować -- w tym nalać oleju. Jeśli słychać coś jakby siorbanie, to to jest normalny odgłos pracy tłumika. Nowy rower na gwarancji (?) wraca prosto do sklepu i niech tam się martwią. Dziękuje Panowie za odpowiedzi. Gwarancje posiadam, ale nie widzi mi się teraz odsyłanie sprzętu, chyba, że będzie to koniecznością. Wklejam filmik, jak sprawa wygląda: Edytowane 11 Lipca 2017 przez Wiesiu
plitplat Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 W dniu 11.07.2017 o 10:55, Wiesiu napisał: Dziękuje Panowie za odpowiedzi. Gwarancje posiadam, ale nie widzi mi się teraz odsyłanie sprzętu, chyba, że będzie to koniecznością. Wklejam filmik, jak sprawa wygląda: jak masz jeszcze gwarancję to lepiej odeślij
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się