Dariuszcz12 Napisano 24 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 (edytowane) Witam. Mam pytanie. Czy faktycznie ( jak sie o tym czyta) i jest to odczuwalne pod wzgledem komfortu, ze w szosowce: 1.widelec karbonowy ( rura sterowa aluminiowa), czy 2. widelec karbonowy wraz z karbonowa rura sterowa jest znacznie lepszy i oplaca sie w go zainwestowac niz w aluminiowy? Czy faktycznie i znacznie tlumi wibracje niz aluminium ( w sensie odczuwalnosci), czy jednak to taki marketing zeby zaplacic wiecej kasy za rower, a roznice niewielkie? Edytowane 24 Lipiec 2018 przez Dariuszcz12 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 24 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 (edytowane) Aluminium jest bardzo sztywnym materiałem, w ręce go nie wygniesz, a karbon już tak dlatego dużo lepiej tłumi drgania. Z tego co ludzie piszą poprawa komfortu jest wysoka. Tematów jest wiele, wystarczy użyć Google. Marketing to to nie jest ponieważ karbon jest oprócz tego że dość elastyczny to dodatkowo lżejszy. Edytowane 24 Lipiec 2018 przez patryg4 Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 24 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 Sama odczuwalność międzu sterówką carbonową a aluminiową jest baaardzo mała. Zaletami carbonowej jest niższa waga i to, że łączenie carbonu i alu minium jest dość problematyczne. Nawet w widelcach znanych marek z zdażało się, że pojawiały się małe luzy. W tych tańszych zresztą często tylko same golenie są carbonowe a rura i cała górna część widelca to alu. W tamim przypadku różnica jest odczuwalna. Co do odczucia poprawy tłumienia to zależy to od wielu rzeczy. Jeżeli ktość jeździ na oponce 23c i ciśnieniu 8 bar po kiepskich asfaltach to poprawa będzie spora. Jeżeli ktoś ma laczki 28c i powiedzmy 5 barów to napewno zdecydowanie mniej odczuje zmianę. Odnośnik do komentarza
Dariuszcz12 Napisano 24 Lipiec 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 Czyli celowac w widelec karbonowy wraz z karbonowa rura sterowa czy wystarczy karbonowy widelec z aluminiowa rura sterowa? Jakie pomiedzy nimi sa roznice w komforcie jazdy? 21 minut temu, Nemrod napisał: Sama odczuwalność międzu sterówką carbonową a aluminiową jest baaardzo mała. Zaletami carbonowej jest niższa waga i to, że łączenie carbonu i alu minium jest dość problematyczne. Nawet w widelcach znanych marek z zdażało się, że pojawiały się małe luzy. W tych tańszych zresztą często tylko same golenie są carbonowe a rura i cała górna część widelca to alu. W tamim przypadku różnica jest odczuwalna. Co do odczucia poprawy tłumienia to zależy to od wielu rzeczy. Jeżeli ktość jeździ na oponce 23c i ciśnieniu 8 bar po kiepskich asfaltach to poprawa będzie spora. Jeżeli ktoś ma laczki 28c i powiedzmy 5 barów to napewno zdecydowanie mniej odczuje zmianę. W tych tańszych zresztą często tylko same golenie sącarbonowe a rura i cała górna część widelca to alu. W tamim przypadku różnica jest odczuwalna. Ale roznica pomiedzy czym a czym? Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 24 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 Pomiędzy tak wykonanym widelcem z aluminiową sterówką a widelcem carbonowym z carbonową sterówką. W przeciwnym razie jeżeli cały widelec jest z wyjątkiem sterówki wykonany jest z carbonu różnice będą na skraju percepcji. Odnośnik do komentarza
Dariuszcz12 Napisano 24 Lipiec 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 (edytowane) 4 godziny temu, Nemrod napisał: Pomiędzy tak wykonanym widelcem z aluminiową sterówką a widelcem carbonowym z carbonową sterówką. W przeciwnym razie jeżeli cały widelec jest z wyjątkiem sterówki wykonany jest z carbonu różnice będą na skraju percepcji. Czyli jest znaczaco odczuwalna roznica w komforcie jazdy pomiedzy widelcem wykonanym z karbonu z aluminiowa sterowka a widelcem wykonanym z aluminium ze sterowka aluminiowa? Edytowane 24 Lipiec 2018 przez Dariuszcz12 Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 24 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipiec 2018 (edytowane) Heh jak pisałem już w pierwszym poście...W dużej mierze zależy to od tego czy będzie to jedyny element pochłaniający większość drgań. Mając oponę napompowaną do np 8,5 bara będzie ona słabo pochłankać drgania i taka zmiana (alu na carbon) będzie od razu zauważalna. Mając szersze opony napompowane do 5,5 bara, carbonową kierę i owijkę dobrze tłumiącą drgania zmiana na carbonowu widelec będzie znacznie mniej odczuwalna. Edytowane 24 Lipiec 2018 przez Nemrod 1 Odnośnik do komentarza
kudl4t4 Napisano 25 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 25 Lipiec 2018 Z mojej strony.Przesiadłam się z widelca karbonowego z alu rurą sterową i oponami 17c na widelec w całości z karbonu i oponami 28c.Różnica jest. Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rosebikes Napisano 6 Sierpień 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpień 2018 Poprawa komfortu zależy także od technologii wykonania widelca. Bardziej zaawansowane technologicznie (niestety droższe) widelce tłumią ździebko lepiej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się