osa Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Cześć! Jestem tu nowy więc serdecznie witam wszystkich użytkowników :) Mam ogromną zagadkę z nadzwyczaj częstym pękaniem haka przerzutki. Jeżdżę na GT Sensor Comp z 2015 roku. Hak pękł przy fabrycznym zestawie 3x10 i niestety pęka nadal po modyfikacji 1x10. Aktualnie napęd prezentuje się następująco: * Przerzutka SRAM X5 na długim wózku, po przedostatnim pęknięciu haka wymieniłem kółka przerzutki na nowe * kaseta SRAM PG1020 11-42T, wyrzuciłem 28-zębową koronkę i dorzuciłem 42 pamiętając o odpowiedniej podkładce * łańcuch KMC x10, szerokość pinów 5,9mm * manetka SRAM X5 * zębatka z przodu A2Z narrow wide 32T Haki pękają w podobnych sytuacjach i zawsze w tych samych miejscach – szybsze zjazdy po leśnych ścieżkach (bez kamieni, ewentualnie trochę korzeni), a ostatni, po kilku schodach. Hak ani razu nie miał zamiaru się wygiąć, strzela jak z bicza. Nie jeżdżę też nałogowo, rodzina i delegacje nie pozwalają na męczenie sprzętu. Mimo wszystko po kilku wypadach na trójmiejskie ścieżki (bardziej trailowe) mam przerwę, bo hak... no. Z braku pomysłów pozanosiłem przerzutkę po paru serwisach, nikt nie stwierdził uszkodzeń ani krzywizn. Łańcuch skrócony wg instrukcji jednego z portali rowerowych. Czyszczony nader często, wszystkie ogniwa ślizgają się gładko. Przerzutka działa bez problemu w zakresie 11-42T. Regulacji na wszystkich śrubach wystarczająco. Przekosy łańcucha w normie, zresztą haki pękały gdy łańcuch znajdował się na środkowych koronkach kasety. Linka przerzutki i pancerze wymienione. Rama nie wygląda na krzywą. Pisałem do producenta bezpośrednio i przez profile na portalach społecznościowych. Żadnej sensownej odpowiedni nie otrzymałem, ot że hak pęka bo takie jego zadanie. Problem w tym że jeżdżę prawie nic i połamałem już trzy haki, a cenią je sobie po stówce od sztuki... i tu przychodzi moment w którym jestem, czyli w kropce. Co robić? Mogę wrócić do standardowej kasety 11-36T ale przy tym ustawieniu hak pękł poraz pierwszy. Naprężenia które łamią hak wyglądają na naprężenia wzdłużne (przód/tył), aniżeli boczne. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana przerzutki, jako że najczęściej to z nimi miewam przygody. Być może ze swoim fartem trafiłem na jakiegoś fabrycznego bubla. Z manetką X5 współpracuje SRAM GX 2.1 10S. Być może sprzęgło i średni wózek zamiast długiego będą nadzieją na rozwiązanie problemu? Pozdrower!
Puncu Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Daj dłuszy łańcuch, prawdopodobnie zawias go ciągnie i łamie hak.
osa Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) Aktualna długość łańcucha, największa koronka z tyłu i korba, z pominięciem przerzutki, długi wózek. Poprzednio był dłuższy o jedno pełne ogniwo (3 piny) i hak też pękał... dać jeszcze więcej? Teraz jest 109 ogniw, było 112, zamówię łańcuch mający 114 i potestuję. edit: literówka, policzone ogniwa. Edytowane 19 Lipca 2018 przez osa
osa Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Update: Dłuższy łańcuch niestety nie rozwiązał problemu. Hak pękł jak tylko wjechałem do lasu. Miałem przy okazji wymienić przerzutkę na GXa ale przyszła z bublem i czekam na reklamacje. Aktualnie rower jeździ na haku wyciągniętym z GT Avalanche. Wygląda na to że materiał różni się nieco od poprzednich, co daje małą nadzieję że tym razem będzie lepiej.
TwardyBlaszak Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Daj fotkę ułożenia przerzutki i łańcucha przy najszybszym przełożeniu.
osa Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Ustawienie na najmniejszej i największej koronce kasety:
Motke Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Górne kółko przerzutki nie jest czasem za blisko największej tarczy?
TwardyBlaszak Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 @osa, jeszcze takie pytanko. Czy haki zrywa ci na konkretnych biegach czy na różnych?
osa Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Wszystkie haki pękały gdy łańcuch znajdował się na środkowych koronkach. Nie było to ani na największej, ani na najmniejszej. Co do kółka przerzutki - pomajstruje, nic innego nie zostało
Dariusz Pietrzak Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Ustaw z tylu na największa zębatke i spósc całkowicie powietrze z dampera.Pokaz wtedy jak wygląda długość łańcucha. Haki pekaly mi w GT FURY do DH , dlatego że nie brałem pod uwagę ugiecia roweru pod obciążeniem.
osa Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Czołem, Chwile mnie tu nie było bo... nowy hak wyciągnięty z avalancha spisuje się bez zarzutu. Jak wspomniałem parę postów wyżej, hak wygląda na zrobiony z innego tworzywa niż poprzednie. Z każdym kolejnym wypadem był testowany coraz mocniej i dał radę. Oczywiście mija dopiero miesiąc, więc to dość krótki okres czasu ale w tym przypadku uznaje to za sukces. Niestety sezon się dla mnie skończył bo noga nie dała rady Mimo wszystko, jeżeli ktokolwiek będzie się borykał z podobnym problemem, to stanowczo odradzam kupowanie haków w kolorze czarnym. Wygląda na to, że coś się komuś pochrzaniło tworząc mieszankę pod produkcję. Dwa różne tworzywa haków występują pod tym samym numerem: GT ATIDH0233. Polecam te srebrne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się